Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat minder ten einde raad

Alles omtrent werk en uitkeringen
heleendr

Bericht door heleendr »

een tipje misschien..ik weet het niet zeker maar het uwv heeft ook andere regels om aan meer inkomsten te komen

ik krijg een wao uitkering van het uwv die iets hoger is dan de standaard uitkering bij 80/100% arbeidsongeschikt...ik krijg om mijn zorg te bekostigen bijna 95% van mijn vroegere inkomsten...

niet om gevraagd maar heeft het uwv toen-der-tijd geregeld en voor gesteld omdat ik nog geen recht op toeslagen zoals zorg en huur toeslag had omdat mijn ex er nog was...ook al had hij inkomsten die hij voor zichzelf ging gebruiken.

zo kon ik mijn extra kosten voor ziekte betalen...omdat het inkomen van ex weg viel

misschien geldt die regeling nog?
liek1

Bericht door liek1 »

Volgens mij kun je bij de gemeente ook extra toeslagen aanvragen. Verschilt per gemeente.

Kijk anders eens op de site van je eigen gemeente. Wellicht kun je daar nog iets extra aanvragen

Succes
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Ik heb vandaag de WMO gebeld en mijn probleem voorgelegd. Gelukkig had ik dezelfde vrouw aan de lijn die mij/ons ook aan deze woning heeft geholpen. Nu gaan we volgende week kijken naar inkomsten en uitgaven om te kijken of ik in deze woning kan blijven, of dat ik toch een andere woning krijg. Ze stelde in dat geval een woningruil voor. Ze zei dat ze er alles aan gaat doen om mij te helpen.

Eerste stap gezet, trots op mezelf:)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Vraag huuetoeslag aan! Bij afwijzing in bezwaar gaan, zo ben ik er ook aan gekomen, dit is juist bedoeld zodat ik hier kan blijven wonen, ook al gebeurt er iets met mijn lief! (zie de link die Knillis gaf)

Niet leuk te lezen dat jullie uit elkaar zijn Dribbel. :( Sterkte!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik moest ook aan de posting die jij eens gedaan had denken Mispeltje. Moest even zoeken maar gelukkig al snel weer gevonden. Ik denk dat Dribbel daar best wat mee kan.

@ Dribbel :goed:

Goed bezig hoor, je mag zeker heel trots zijn op jezelf. Probeer je tanden er voorlopig even in te zetten. De eerste klap is een daalder waard nietwaar (of gebruik ik nu een uitdrukking uit de vorige eeuw :o)
steentje

Bericht door steentje »

Goed zo Dribbel 77, inderdaad, de eerste stap is gezet! Je mag trots op jezelf zijn!!!
En ja Knillis, die opmerking kan echt niet meer....;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Daar was ik dus al bang voor Steentje :D muts dat ik ben :haha:
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ach Knillis, aangezien de daalder van de uitdrukking uit 1500 stamt, hij in 1847 (dank u wikipedia) werd afgeschaft en we de uitdrukking in de vorige eeuw ook nog gebruikten, vind ik dat 'ie nog wel kan.
Giechel

Bericht door Giechel »

maar toen gebruikten we m als afkorting van de rijksdaalder :D
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Je kan nu ook zeggen: de eerste klap is een euro waard. De waarde van de euro is BIJNA gelijk aan de daalder ;)

Maaruh... Dwalen we niet af op deze topic? :huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp