Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat minder ten einde raad

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Proficiat!
dribbel77

Update

Bericht door dribbel77 »

Update

Gisteren ben ik dan eindelijk naar het huis wezen kijken. Nou wat ik daar zag... Je wil niet weten:eek:

Het huis is heel raar ingedeeld. Als je bij de voordeur naar binnengaat kom je meteen in de slaapkamer terrecht. De badkamer is zo oud en gedateerd, je wordt er spontaan depressief van. Tegeltjes uit de jaren 50 wat alles heel donker maakt, maar voor de rest wel aangepast en best wel groot. De keuken is aangepast, maar voor een klein persoon in rolstoel. Het aanrecht komt bij mij nog niet op mn heupen zo laag, en ik ben al niet groot. En het is ook heel klein, weinig werkruimte.
Dus daar moet sowiso wat aan gedaan worden. Voor de rest in de slaapkamer een nieuwe vloer en alle muren moeten gedaan worden. Het behang eraf strippen en opnieuw verven of behangen.

Hoop werk dus. Maar ja, aangezien er geen andere optie is zal ik wel moeten:huilen:
Tot zover mijn update weer
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Hoi Dribbel

Fijn dat er een ander huis beschikbaar is, maar ik denk dat je er voorlopig nog niet kan gaan wonen.

Heb je van alle mankementen een lijstje gemaakt voor de woningbouw/gemeente?

Want je kan pas in dat huis gaan wonen, als het ook voor jou bewoonbaar is. Een té laag keukenblok, verouderde badkamer enz. is nou niet echt een fijne plek.

Ik bedoel, jij verwacht toch ook niet de hoofdprijs met marmeren tegels en gouden kranen, maar een beetje aanpassingen naar de moderne tijd is wel lekker.

Laat ze het maar opknappen, zodat jij een mooie frisse start kan maken.

Succes!
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

@ducaatje, helaas heeft de woningbouw al gezegt dat ze nix aan de verouderde badkamer gaan doen, de tegeltjes zijn gewoon nog goed genoeg en worden niet vervangen. Dus ik ga de tegeltjes wel oververven.. Dat heb ik ook aangegeven, maar toen zei de woningbouw dat ik dat eerst moest aanvragen bij ze.. Maar omdat het idd wel gedateerd is verwacht hij dat het geen probleem moet zijn.

En de keuken is een puntje voor het WMO. Dus met ergo kijken en bespreken. Dat is het belangrijkste punt wat gedaan moet worden voor ik ga verhuizen.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Schandalig dat ze de badkamer niet willen opknappen.

Zo'n oude badkamer heeft al tig keer zijn waarde opgebracht met de huur van dit huis. Daar mag best een keer een renovatie tegenover staan.

Wat je zou kunnen doen is nagaan uit welk jaar de badkamer is. En ook kijken of alles wel goed functioneert. Ook bijv. schimmel e.d.

Daarnaast is het handig om na te gaan of de andere appartementen in jouw blok wél gerenoveerd zijn. En wanneer dat gebeurd is.
Het kan zijn dat de vorige bewoner dit toen geweigerd heeft, vanwege huurverhoging.

Je zou dan misschien alsnog aanspraak op een andere badkamer kunnen doen. Nadeel is dan wel dat je pas later de woning kan betrekken.

Vraag dan ook zeker, mochten de buren wel een vernieuwdw badkamer hebben, wat zij aan huur betalen. Leg dan de vraag gewoon neer bij de woningbouw, onder het mom van

Mijn buren hebben voor die prijs een gerenoveerde toilet en badkamer".Op die manier zou ik proberen de boel een beetje bespelen.
Snowym

Bericht door Snowym »

Fijn dat er een aangepast huis voor je is. Jammer dat het er zo uitziet.Ik ben het eens met de adviezen van de vorige schrijvers.

Zou je van de slaapkamer niet de woonkamer kunnen maken? Het is minder raar om meteen in de woonkamer te staan dan in de slaapkamer.
dribbel77

Positief nieuwtje

Bericht door dribbel77 »

Positief nieuwtje

Na lang nadenken heb ik besloten dat ik het huis toch ga nemen. Ook omdat het beter is voor mij portomonee. Dus heb ik vandaag gebeld met de gemeente dat ik het huis best wil betrekken mits de keuken naar mijn wensen is aangepast. En dat ik daar de ergotherapeut bij wil hebben. Dit wordt doorgespeelt naar de WMO.

Vanmiddag werd ik gebeld door de mevrouw van de gemeente en ze had een nieuwtje. Na een gesprek met de woningbouw is er een voorstel gekomen. De woningbouw is bereid om mijn huur naar beneden te verlagen zodat ik misschien niet weg hoef. Het gaat om 105 euro, maar wel het berekenen waard. Dus dat ga ik wel even doen.

Dus wie weet mag ik toch blijven. :D
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Oh, dat zou helemaal goed nieuws zijn.

Als het met een financiele oplossing geregeld kan worden, scheelt jou dat een hele hoop verhuisstress. Ik hoop voor je dat het lukt
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

@ducaatje, ik hoop ook dat het mee gaat vallen, wat ik net berekend heb is dat ik maar 15 euro in toeslagen achteruit ga, dus nog te overzien. Nu de rest nog berekenen.

Zou idd een hoop verhuisstress schelen en ik kan ik dit erg fijne huis blijven.. :D
Snowym

Bericht door Snowym »

Hai Dribbel, het is echt te hopen dat je in je huidige huisje kunt blijven. is toch de fijnste oplossing. Fijn dat ze bereid zijn mee te denken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp