Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgverzekeraars en vergoedingen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Sara

Bericht door Sara »

Hi Heleen,

ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt :(.

Las toevallig vandaag dat een (of 'het' ?) systeem om de kwaliteit van fysiotherapeuten te meten geflopt is, eigenlijk omdat het zodanig was opgezet dat er nooit serieuze gegevens uit tevoorschijn zouden kunnen komen.

[url]http://fysioforum.nl/2011/11/16/databan ... ot-fiasco/[/url]

Hoe dom kunnen ze zijn, denk ik dan :duivel:.

Maar okay, daar heb jij niks aan. En ik begrijp ook uit je bericht dat dit geen reden is geweest om naar een andere verzekeraar over te stappen?

Zelf ben ik al heel lang bij Zilveren Kruis, en hoewel ik best andere aantrekkelijke aanbiedingen zie, blijf ik steeds, onder andere omdat het hier in de omgeving een heeeel grote 'speler' is. Ik verwacht dus dat er in mijn buurt altijd wel een fysiotherapeut of andere oefentherapeut is te vinden met wie ZK 'in zee' gaat.

't is een defensieve keuze, en ik weet ook niet of 't per definitie gaat helpen. En ik vind 't ook irritant en schadelijk dat het systeem steeds mens-onvriendelijker wordt :(.
joge

Bericht door joge »

cz is groot in het zuiden; misschien minder in het noorden en daardoor minder gecontracteerden?
heleendr

Bericht door heleendr »

[QUOTE]cz is groot in het zuiden; misschien minder in het noorden en daardoor minder gecontracteerden?[/QUOTE]

jip juist

overstappen gaat niet makkelijk bij iza en zilverenkruis ben ik geweigerd
als klant

en meerdere vallen onder de paraplu van de grote helaas
loesepoes

vergoeding via gemeente

Bericht door loesepoes »

vergoeding via gemeente

Ik weet niet hoe het in andere gemeenten is, maar misschien voor de allerlaagste inkomens misschien na te vragen

Hier krijgen de laagst betaalden via de gemeente en zorgverzekeraar
kwijtschelding voor de eigen bijdrage + een korting op de aanvullende verzekering

Heb ik weer super pech, heb E10,00 meer dan hun norm:boos: (komt alleen door WAO pensioen van E50,-)
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[I][B]Ziek beleid Schippers niet te behandelen[/B]

AMERSFOORT - Manueel therapeuten en patiënten worden steeds meer de dupe van het zorgbeleid van minister Edith Schippers (Volksgezondheid). Door de ingezette bezuinigingen door zorgverzekeraars worden behandelingen steeds minder vaak vergoed, terwijl de polissen steeds duurder worden. Dat stelt Annelies Pool-Goudzwaard, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Manuele Therapie (NVMT) vrijdag.

Ze heeft de minister in een brief laten weten dat het voorgenomen zorgbeleid niet deugt, onder meer omdat Schippers haar oor te veel laat hangen naar de zorgverzekeraar. Diverse zorgverzekeraars zouden volgens de NVMT het aantal behandelingen maximaliseren en bepalen voor welke klacht een patiënt behandeld mag worden en voor welke niet. Dit alles zonder zonder overleg met de beroepsgroep.

[B]„Het is onbegrijpelijk dat de minister de zorgverzekeraar in de 'leading position' plaatst”, aldus Pool-Goudzwaard. „Zo wordt zorg gedegradeerd tot niets anders dan een financieel risico.”[/B] [/I]


Dit bericht staat op de site van de Telegraaf, met name de laatste alinea is duidelijk. Zorg wordt straks onbetaalbaar met zorgverzekeraars die gaan bepalen wat nog wel en wat niet vergoed wordt. En daar zullen vooral chronisch zieken de dupe van worden want die zijn 'duur' voor een verzekeraar.
Cæsar

Bericht door Cæsar »

[URL="http://niburu.tv/forum/showthread.php?tid=2997"]Is Independer.nl nog wel zo onafhankelijk na overname door Achmea?[/URL]

[URL="http://www.msweb.nl/forum/showpost.php? ... stcount=97"]nav bericht 97[/URL]
heleendr

Bericht door heleendr »

heb zo hard geklaagd bij CZ en geargumenteerd en dat heeft dus een klein succes opgeleverd

mijn oefentherapie wordt voor 2012 weer volledig vergoed:)

ze (CZ) konden mijn argumenten goed begrijpen: een uur heen en een uur terug reizen met het OV voor een half uur therapie vonden ze ook raar zeker als er een oefentherapeut in de stad met een bereik van minder dan 1km, dus binnen hardbereik is

en er komt nog bij dat de oefentherapeut in mijn vorige woonplaats vnl stagaires in dienst had of hulpjes die al het werk deden en die waren zeker niet gecertificeerd:D ze handelden alleen uit naam van de baas.

en het leuke is mijn oefentherapeut heeft nog 1 klant(zonder ms of rare afwijkingen) die CZ als zorgverzekeraar heeft, deze krijgt nu ook alles vergoed.

Mooi toch!:D
Billy

Bericht door Billy »

Wat heerlijk :goed:
easyjet

Bericht door easyjet »

heerlijk
easyjet

Bericht door easyjet »

heerlijk, maar ook erg dat dit niet vanzelfsprekend is



en dat je dus weer een inspanning moet verrichten terwijl je wellicht al beperkt energie hebt.. :moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp