Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgverzekeraars en vergoedingen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Billy

Bericht door Billy »

Je hebt tot 31 jaar, en daar boven zag ik.

Mijn broer had ik net aan de foon, en hij gaat morgen ook nog vlug switchen :cool:.

Alles gaat via inet dan, maar dat doe ik nu ook al :).
Johan

Bericht door Johan »

Ik mail jullie mijn banknummer nog wel ;)
Billy

Bericht door Billy »

Ik kreeg vandaag ook een bedank mailtje voor €20 besparing per maand :p.

Hoef ik me niet schuldig te voelen voor al die extra gereden km voor mij :haha:.

Maar bijna niemand kent het :???:.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

[QUOTE=Johan;821542]Ik mail jullie mijn banknummer nog wel ;)[/QUOTE]

Sorry jongen, ik weet er zelf ook nog wel een doel voor, of meerdere :D .
heleendr

Bericht door heleendr »

pfff
CZ kan wat mij betreft de boom in

vorig jaar werd op eens mijn cesar therapie en fysio niet meer volledig vergoed

de reden er voor de betreffende behandelaars staan niet op het lijstje van de door CZ goedgekeurde instellingen
wil ik die toch moet ik pngeveer de helft zelf betalen

veel gedoe gehad vorig jaar want die niet op het CZ lijstje staan zitten wel hier in Workum..ik moest maar naar Sneek want die stonden er wel op 25 km verderop heen en weer met het OV dat slecht 1 maal per uur gaat heen en terug voor 30 minuten therapie een halve dag dus onderweg en de reiskosten worden dus niet vergoed...pfff

uiteindelijk is het voor 2011 dus goed gekomen, de therapies in workum worden vergoed maar nu beginnen ze weer van voor af aan....ik moet maar weer naar de door hen goedgekeurde therapeuten gaan

wat dus weer in houd of de helft zelf betalen of het geld kwijt zijn aan reiskosten


schijt ziek word ik er van.....:boos: en ik betal al ruim 160 euro aan zorg premie:boos: :boos: :boos:
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

@heleen, als ik dit zo lees denk ik dat dat dus de adertjes onder het gras zijn bij die 'goedkope' verzekeringen.

Ik betaal liever iets meer als ik daardoor zelf mag kiezen waar ik fysio krijg, welk ziekenhuis ik bezoek en welke artsen ik krijg. Ik moet er niet aan denken dat ik ineens weg zou moeten bij de fysiopraktijk waar ik al meer dan twee jaar onder behandeling ben. Of naar een ander ziekenhuis moet...
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

@Ruitje, Heleen betaald 160 euro premie per maand, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik zit zelf ook bij CZ en heb tot op heden nooit problemen gehad met het vergoed krijgen van behandelingen.

Als er geen contract is tussen zorgverlener en verzekeraar, dan kan dat problemen geven met de vergoeding. De reden dat er geen contract is tussen bepaalde zorgverleners en en verzekeraars kan aan beide partijen liggen.

Zo weet ik van mijn eigen fysiopraktijk dat Menzis behoorlijk wat eisen stelt voordat ze een contract aangaan met een zorgverlener, waardoor het voor de fysiopraktijk niet echt motiveert een contract aan te gaan. Voor 2012 hebben ze nu wel weer een contract met Menzis, maar niet van harte.

Of het kan zijn dat er bij de betreffende praktijk erg weinig mensen komen die bij een bepaalde verzekeraar verzekert zijn, waardoor het administratief gezien niet rendabel is om met de betreffende verzekeraar in zee te gaan.

Helaas ben je als patiënt hoe dan ook de dupe, zeker als je in een kleinere plaats woont waar soms toch al wat minder lokaal zorgaanbod is.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

@Anna, maar ik vind het wel bedenkelijk worden dat zorgverzekeraars zoveel invloed hebben en kunnen gaan bepalen waar je wel en niet heen mag of met wie ze wel of geen contract hebben. Dat was in de tijd van het ziekenfonds geen probleem.

Ik ben niet blij met de marktwerking in de zorg en vrees dat het nog erger gaat worden. Er komen ook steeds meer geluiden dat sommige zorgverzekeraars mensen met chronische ziekten weigeren voor de aanvullende verzekering. Ik vind het een enge ontwikkeling.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Dat ben ik met je eens hoor!
heleendr

Bericht door heleendr »

ja het is juist dat de hulp-verleners zo als mijn fysio en cesar hier geen contract hebben met cz..voldoen niet aan de eissen die cz steld volgens cz. echter zij voldoen wel aan mijn hulp vraag: hulp bij bepaalde oefeningen etc.

die wel een contract hebben met cz zijn er maar weinig hier....omdat cz vooral in de zuiderlijke provincies actief is en niet in de noordelijke

in ben hier in workum blijkbaar de enige bij cz
bij anderen word ik helaas voor de aanvullende geweigerd of moet heel veel meer betalen


mijn cesar therapeut moet in alle registers ingeschreven staan volgens CZ en dat zijn er 3 en zij bezit er maar 2..voor inschrijving moet een therapeut heleboel euroos ieder jaar neer tellen dus niet alleen alle dieplomaas hebben (die heeft ze overigens wel)

maar jet pikante aan het verhaal is dat mijn vorige behandelaar (in ridderkerk) wel aalle inschrijvingen had die cz vroeg maar alles en dan ook werkelijk allea door stageres en zaak waarnemers liet doen

en dat is en blijft iets waar ik niet tegen kan...op papier alles hebben en vervolgens uitbesteden
dat lijkt in mijn ogen net zo iets als je diploma door de buurman te laten halen op jou naam


de zorgverzekeraars hebben naar mijn mening veel te veel macht
doet mij ook denken aan die reclame met john de wolff die in een amsterdams ziekenhuis ligt met uitzicht op de arena terwijl hij liever in een rotterdams ziekenhuis ligt met uitzicht op de kuip

en dit vind ik een zorgelijke ontwikkeling..ik begrijp best wel dat men de optimale zorg wil maar als mindere zorg ook NOG voldoet ben ik tevreden
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp