Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

persoonsalarmering

Alles omtrent werk en uitkeringen
abceetje

persoonsalarmering

Bericht door abceetje »

Hallo,

Er is hier ooit een topic over geweest gestart door, ik dacht, Lief Leeuwtje, maar kan hem niet meer terug vinden. (zeker gewist met de grote opruiming ;) )

Wie heeft dit en hoe bevalt het?

Ik denk er namelijk over om ook zo'n systeem aan te schaffen. Wil proberen om een medische indicatie te krijgen van mijn arts. Dan kan ik een groot gedeelte van de kosten namelijk declareren bij ziektekosten verzekeraar.

Op welke gronden hebben jullie zo'n systeem gekregen?

Voor mij is het puur voor nood en achterwacht als mijn ouders bijvoorbeeld op vakantie zijn. Bovendien worden ze ook al een dagje ouder (63 en 61). Ik woon naast hen dus nu kunnen zij nog veel opvangen als er iets aan de hand is met mij.

Ik heb hier vroeger nooit zo over nagedacht omdat ik nog een vriendin had die zaken voor mij kon regelen als mijn ouders weg waren maar ja, die vriendschap is niet meer.
Verder heb ik nog één vriendin maar die woont in een woonvorm omdat ze bijna blind is. Ik heb dus eigenlijk geen netwerk in geval van nood, vandaar dat ik dus over zo'n systeem nadenk.

Graag jullie ervaringen!
benka

ata

Bericht door benka »

ata

ATA
ongeveer 9 euro per maand automatisch
postbus 94305 Amsterdam
[url]www.alarmering.nl[/url]
020-5923760
abceetje

Bericht door abceetje »

Hoi Benka,

Gebruik jij dit systeem? Werkt het prettig?
benka

zeer tevreden

Bericht door benka »

zeer tevreden

werkt goed
wel steeds t polsbandje of hanger om, anders is t niet adequaat.
Men reageert per luidspreker met een vertraging van 5 seconden
men staat met een half uurtje bij je deur.
van te voren sleutelkopie afgeven
abceetje

Bericht door abceetje »

Dank je Benka!

Zijn er nog meer mensen met zo'n systeem. Ben zelf bezig om me aan te laten sluiten bij Focus.

Welke motivatie hebben jullie aangevoerd om een vergoeding te krijgen?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Ik heb de alarmering via de zorgverzekeraar. Ik betaal er een paar euro per maand voor.

Ik heb het sinds `men` mij niet meer alleen vertrouwde. De huisarts heeft een machtiging geschreven.

Ik moest 3 á 4 telefoonnummers van mensen uit mijn nabije omgeving doorgeven, die een sleutel van mijn huis hebben. Zijn die allen bereikbaar, dan komt no 5 aan de orde en dat is de thuiszorg.

Ga niet in op een eventueel sleutelkluisje bij de voordeur... dat is een uitnodiging voor overvallers!
abceetje

Bericht door abceetje »

Hoi Candy,

Helaas heb ik geen mensen in de buurt die ik een sleutel van het huis zou kunnen geven. Ben dus, denk ik, wel aangewezen op zo'n kluisje maar het heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur.

Weet jij nog wat de arts als argumenten heeft aangevoerd? Niet alleen meer thuis kunnen wezen, is denk ik niet voldoende. Of toch wel?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Een oude tante is erin geluisd met zo'n kastje.
Er belde iemand van het "gasbedrijf" aan. Er was ergens gas geroken, dat wees op een gaslek. Hij moest het uitzoeken.

En ja hij vond het lek. "
"U moet hier snel weg. Zoek uw kostbaarheden bij elkaar, ik breng u weg."

Heel vlug ging dat niet, met de traplift naar boven, alle sieraden in een tas en weer naar beneden, waar de man....

haar tas uit haar handen nam en de benen nam...
Begin van dit jaar is een vergelijkend geval op de tv gereconstrueerd. Het programma heette: Kannie waar zijn.
Toen viel bij mij het kwartje...

Ik kreeg het alarm omdat mijn hulpen dat eisten :D Ze durfden me niet alleen te laten... anders bleven ze ook nog slapen.:ogen: Dat ik nog een telefoon bij me had, was niet relevant.

Het speelde vlak na het overlijden van mijn man.

Ik heb toen "braaf" het alarm aangevraagd, ik kon geen transfers meer maken.

Ik moet er bij vertellen, dat ik een bewakingscamera heb en mijn deuren elektrisch te openen zijn.
june

Bericht door june »

Inderdaad, niet iedereen heeft mensen in de buurt aan wie zij een sleutel willen of kunnen afgeven.

Op de site van ATA las ik dat jij daar een sleutelkopie moet afgeven.

Wat is dat voor een sleutelkluisje Candy?

En inderdaad, als jij jouw sleutel ook een iemand anders moet geven, zoals bijvoorbeeld de ATA, de thuiszorg, buren, enz. zorg er dan voor dat jij een bewakingscamera hebt. (dat moet jij aan niemand vertellen)
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Een sleutelkluisje wordt het ook wel genoemd. Het is een klein kastje, dat met een pincode geopend kan worden en het hangt bij de voordeur.
Iets wat lijkt op het volgende plaatje:

[IMG]http://cdn.webshopapp.com/i/z132dg/298x ... n-uw-f.jpg[/IMG]

Alleen het aanzicht wijst al op bewoning van oudere of gehandicapte mensen.

Ik werd verplicht het te kopen van de thuiszorg en er een maandelijkse huur over te betalen.
Heb ik dus niet gedaan!!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp