Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ook richting electrische rolstoel??????

Alles omtrent werk en uitkeringen
kaasje

Ook richting electrische rolstoel??????

Bericht door kaasje »

Net een gesprek gehad met de ergo therapeut.

Na onze vakantie in Zeeland waar ik flink wat obstakels tegen kwam en met het oog op de wens om weer te kunnen kamperen was ik op internet gaan zoeken naar een alternatief voor de scootmobiel.

Ik kwam uit op de zoomability.

Dus de ergo gebeld om te kijken of we dit voor elkaar konden krijgen met de WMO.

Het gesprek draaide er uiteindelijk op uit dat ik dicht tegen een elektrische rolstoel aanzit.

Mede doordat er volgens de reva arts weinig tot niets meer is te doen aan mijn rompstabiliteit zonder gelijk mijn rug en armen de vernieling in te helpen.

Dit was iets wat ik niet wilde horen eigenlijk (hoewel ik diep van binnen er al bang voor was)

Voordeel is wel dat ik met die elektrische rolstoel beter rond kan op verschillende ondergronden (zoals gras)

Het gaat me veel te hard.

Ruim drie jaar geleden liep ik nog.

Een jaar geleden kon ik binnen rond komen met de rolstoel zonder ondersteuning van de e-motion. (nu niet meer)

En in mijn dromen zag ik me al rond scheuren op die coole zoomability.

De mannen van zoomabilty wilde me al helpen met de onderbouwing naar de WMO.

En nu moet ik alweer mijn plannen en ideeën bijstellen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien kun je de emotion wielen omruilen voor een efix systeem?

Dan kun je je huidige rolstoel behouden en kun je door middel van een besturingspookje zonder problemen rondrijden.

Je hebt dan een rolstoel met de voordelen van een elecktrische rolstoel wat betreft zonder lichamelijke inspanning rijden, alleen is het geheel een stuk minder lomp/groot, minder zwaar en ook makkelijker zelf te vervoeren in een auto. Ook op een camping (veelal grasland) functioneert het erg goed.

Ik heb sinds drie jaar een handrolstoel met efix ondersteuning en vind het een super uitvinding. Het is helaas dat ik er niet meer in kan zitten door bovenrug en nekproblemen en dus zal ik helaas afscheid moeten nemen (met veel pijn in m'n hart) van mijn "vriendje". :huilen:
san70

Bericht door san70 »

Ach Kaasje, wat moeilijk.

:knuffel:
:knuffel:
:knuffel:

San
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Sterkte Kaasje. Dit zal ongetwijfeld moeilijk zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp