Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Petitie tegen bezuinigingen in de zorg

Alles omtrent werk en uitkeringen
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Inderdaad, de regering is in die zin niet echt lekker bezig. Daarom is het goed om daar wat aan te doen middels een petitie.

In hoeverre dit inderdaad de regering zal bereiken, weet ik niet. Maar het initiatief is er en dat is al een mooie zaak.

Dank jullie wel voor het tekenen.
easyjet

Bericht door easyjet »

Gister avond heb ik de petitie nogmaals op twitter gezet en hij is door 11 mensen ge re-tweet. Valt me op dat dus heel weinig mensen daadwerkelijk tekenen :moe:

zojuist werd ie weer gere-tweet dus hoop dat dit zo toch n beetje door blijft gaan
Sara

Bericht door Sara »

geretweet, en (opnieuw :o) getekend
easyjet

Bericht door easyjet »

hihi, ja ik zag het
gebke

Bericht door gebke »

weet je soms denk ik wel eens het intereseert de mensen niet wat een

ander heeft dus waarom zou je tekenen als je ziek ben of chronisch dan

pas heb je daar mee te maken.

ik heb mijn familie ook geattenteerd dat deze petitie er is maar waarom

zou ik tekenen is dan de vraag ik heb een auto en mankeer toch niets en

daar ligt het grootste probleem ike ike ike en niet wij
.

sorrie als het een beetje hard klinkt mar zo gaat het bij ons in de familie dat je nu maar 2 keer per jaar naar de familie kan snappen ze niet

maar wij leven hier heerlijk en dan maar niet naar vlaardingen alleen als mijn kleinzoon jarig is.

gebke
easyjet

Bericht door easyjet »

Vanavond in Hart van Nederland 23.10 een item over de mensen die nu geen fysio meer kunnen krijgen
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Dank je voor de tip
Fia

Bericht door Fia »

Getekend en op mijn Hyves gezet!

Liefs,

Fia
EgoWoman

Bericht door EgoWoman »

[quote=M&MS;822309]Eigenlijk gek. Ze kunnen de zorg wel inkomensafhankelijk maken, maar de WMO niet.

En voor de rest, hoe kunnen ze nou chronische aandoeningen van de lijst chronische ziektes verwijderen? Dat kan toch alleen een medicus en die moet het dan nog aantonen ook, dat het geneesbaar is.

Dit is de lijst met ziektes:[/quote]
De WMO is in feite wel inkomensafhankelijk voor wat betreft de eigen bijdrage die je maandelijks moet betalen voor datgene wat je hebt "gekregen" volgens de WMO-regeling.

We krijgen helemaal niks meer.

Zo gaat dat al een paar jaar in dit #@#$land. Gewoon overal een streep door. Ieder jaar weer een streepje erbij met als gevolg dat steeds meer mensen niets meer krijgen.

Chronische aandoening door de staat erkend is natuurlijk iets heel anders dan een chronische aandoening wetenschappelijk gezien. De overheid haalt gewoon een streep door de ziekte die vrij veel voorkomt en dus veel geld kost. Kijk maar naar mensen met diabetes. Die krijgen geen fysio vergoed, maar uit wetenschappelijk onderzoek is al lang gebleken dat deze mensen meer moeten bewegen. Dit jaar komen daar de stripjes bij waarmee ze hun suikergehalte bepalen.
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

[QUOTE=EgoWoman;823426]Kijk maar naar mensen met diabetes. Die krijgen geen fysio vergoed, maar uit wetenschappelijk onderzoek is al lang gebleken dat deze mensen meer moeten bewegen. Dit jaar komen daar de stripjes bij waarmee ze hun suikergehalte bepalen.[/QUOTE]

Mensen met diabetes hebben meer beweging nodig, dat kunnen ze zelf doen door te sporten of te wandelen. Daar is geen fysiotherapie voor nodig.

De teststrip worden juist ruimer vergoed als de behandelaar ze maar voorschrijft.....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp