Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand ervaring met transitie vergoeding

Alles omtrent werk en uitkeringen
Tevy

Bericht door Tevy »

Hoe is het afgelopen met de transitievergoeding Debby1971? Heb je nog wat kunnen onderhandelen?
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Zat daar van de week ook aan te denken Debby, zit er bij jou een beetje schot in?
Ik zit nu ook te wachten op de transitie vergoeding.


In Januari 2016 heb ik van het UWV te horen gekregen dat ik 80-100% afgekeurd ben.

Vervolgens belde mijn werkgever in februari dat er een ontslagbrief opgesteld zou worden en dat deze zo spoedig mogelijk mijn kant op zou komen, met daarin de afrekening van vakantieuren en dergelijke die nog afgerekend moeten worden.
In dat telefoongesprek heb ik ook de transitievergoeding aangestipt, waarvan zij erkende dat die ook berekend moest worden.

En daarna is het stil gebleven, zal binnenkort maar weer eens bellen.
Of ben ik wat ongeduldig??

Ik lees mee en kijk gelijk of ik hier tips kan oppikken.:o
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Hoi allemaal

Is via de bond doorgespeeld naar juridisch consultant, maar schiet nog niet echt op.

Vrijdag is mijn afscheid op het werk en ik ben nu eigenlijk in de staat om maar te tekenen ik ben er wel klaar mee. Geeft een hoop onrust.

Groetjes,
Debby
Suzan

Bericht door Suzan »

Wellicht informatief voor sommigen: [URL="http://www.nu.nl/politiek/4227272/assch ... appen.html"]Asscher bereid transitievergoeding na twee jaar ziekte te schrappen [/URL]
mischa

Bericht door mischa »

en er zijn ook werkgevers die je op een slapend 0-uren contract zetten. Hoeven ze geen vergoeding te betalen, want je bent nog in dienst.

Ik vraag mij wel af hoe het gaat als je deels afgekeurd bent.
Tevy

Bericht door Tevy »

Het zou mooi zijn als je pensioenopbouw niet stilligt bij een slapend contract. Verschilt per pensioenregeling.

Deze kwam ik tegen met googlen:
[url]http://www.allesoverhr.nl/Themas/Juridi ... rband.aspx[/url]

en deze:

[url]http://www.intermediair.nl/carriere/wer ... d+contract[/url]

en deze:

[url]http://www.transitievergoeding.nl/nieuw ... eding.html[/url]

Het is dus 'niet fatsoenlijk' als de werkgever overgaat tot een slapend contact; maar dit zal hem niet zoveel schelen, denk ik. Helaas. :moe:
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

[QUOTE=mischa;1039805]

Ik vraag mij wel af hoe het gaat als je deels afgekeurd bent.[/QUOTE]

@ Mischa, ik ben in 2007 deels afgekeurd, kreeg voor het deel dat ik afgekeurd was een uitkering van het uwv.

Voor het andere deel had mijn werkgever een werkplek voor mij gecreerd (was ik erg blij mee) en kreeg ik gewoon salaris.
Moest wel elke salaris verandering doorgeven aan het uwv, dan werd opnieuw berekend hoeveel procent ik afgekeurd was/bleef.

Ben nu in januari 2016 voor 80-100% afgekeurd, ben in afwachting van mijn ontslag procedure.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Ik heb vandaag bericht gekregen van mijn werkgever dat ze binnenkort contact met me op nemen om mijn dienstverband zorgvuldig af te ronden.

Ik ga uit van de goede intenties. Ze hadden het ook over de transitie-vergoeding. Dat ik daar recht op had.
mischa

Bericht door mischa »

[QUOTE=Annemarie 1958;1039808]@ Mischa, ik ben in 2007 deels afgekeurd, kreeg voor het deel dat ik afgekeurd was een uitkering van het uwv. [/QUOTE]

Ik vroeg me eigenlijk af of je ook deels een transitievergoeding krijgt als je deels afgekeurd bent.
Ik ben al deels afgekeurd en werk nog, maar nu nog minder uren dan eerst. Heb over twee weken herkeuring bij uwv.

Jij succes met de afronding.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

[QUOTE=mischa;1039878]Ik vroeg me eigenlijk af of je ook deels een transitievergoeding krijgt als je deels afgekeurd bent.
Ik ben al deels afgekeurd en werk nog, maar nu nog minder uren dan eerst. Heb over twee weken herkeuring bij uwv.

[/QUOTE]

Wat ik ervan begrijp (want ik heb natuurlijk navraag gedaan bij de bond) wordt de transitievergoeding berekend over de uren die ik nu nog werkte.

Dus niet over de uren waar ik al voor afgekeurd was.
Maar ja, dat is natuurlijk ook al een hele tijd geleden toen ik daarvoor werd afgekeurd.(2007)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp