Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand ervaring met transitie vergoeding

Alles omtrent werk en uitkeringen
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor de link, Liek1 !

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
drelies2

Bericht door drelies2 »

Hoi Debbie

Ik ben ook sinds november volledig afgekeurd(IVA).
Ik ontvang een transitievergoeding in januari als mijn contract af loopt.

Dit is zonder probleem gegaan. Ik had me vantevoren wel laten informeren door de verzuimadvieslijn. Kun je zo googelen.

Zij zeiden dat ik moest opletten dat ik geen slapend contract kreeg. Dit is een manier van de werkgever om onder de vergoeding uit te komen. Je wordt niet ontslagen e n je krijgt geen loon maar je wordt niet ontslagen.
St
Voorwaarde is wel dat in je vaststellingsovereenkomst staat dat het initiatief tot ontslag van je werkgever uitgaat.

Ik heb de vaststellingsovereenkomst voorgelezen telefonisch aan de verzuimadvieslijn maar je kunt m ook laten doornemen door de rechtsbijstand of bond. In ieder geval niet zomaar tekenen daar heb je zat tijd voor.
Als je wel getekend hebt dan heb je nog 2 weken om dat ongedaan te maken.

Bij mij is het zonder slag of stoot gegaan gelukkig want ik zag er wel tegenop.

Maar je hebt er wel degelijk recht op. Er zijn uitzonderingen maar dat kun je navragen bij die lijn.

Succes, als je nog vragen hebt stel ze gerust!
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Goedeavond

Bedankt voor de reakties ga volgende week hier weer verder mee.
Ben lid van de bond zal zo nodig deze inschakelen.
Hoop dat we er goed uitkomen.

Groetjes Debby
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

even een vraagje, weet iemand hoe de belasting hiermee omgaat?
is het een bruto bedrag? wordt er van dat bedrag gelijk belasting ingehouden?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb er geen verstand van Annemarie maar ik denk dat je wel het één en ander kunt vinden in onderstaande link.

[url]http://www.transitievergoeding.nl/veelg ... al-ik.html[/url]
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

dank je wel Knillis, hier kan ik wel wat mee,heb niet goed gegoogeld dus, jou lukt het beter. merci. ;)
Mrs. Jones

Bericht door Mrs. Jones »

[URL="http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... vergoeding"]Hier[/URL] vertelt de belastingdienst een en ander.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

[QUOTE=Annemarie 1958;1033728]even een vraagje, weet iemand hoe de belasting hiermee omgaat?
is het een bruto bedrag? wordt er van dat bedrag gelijk belasting ingehouden?[/QUOTE]

Je betaald er belasting over. Loonheffing.
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Goedeavond

Bij deze een update

Het bedrijf heeft toegegeven dat ik recht heb op deze vergoeding en hebben me een voorstel gedaan, maar ik ben hier niet mee accoord gegaan

Alle papieren heb ik nu opgestuurd naar de bond en hoop dan snel duidelijkheid te krijgen. Hoop dat het nu snel rond komt.

Groetjes Debby
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Goedeavond

Bij deze een update

Het bedrijf heeft toegegeven dat ik recht heb op deze vergoeding en hebben me een voorstel gedaan, maar ik ben hier niet mee accoord gegaan

Alle papieren heb ik nu opgestuurd naar de bond en hoop dan snel duidelijkheid te krijgen. Hoop dat het nu snel rond komt.

Groetjes Debby
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp