Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand ervaring met transitie vergoeding

Alles omtrent werk en uitkeringen
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Goedemiddag

Heb het nu goed kunnen afsluiten het is inderdaad zo dat je transitievergoeding berekend wordt over je salaris van de laatste drie maanden daarin ben ik ook ziek geweest.

Heb een heel leuk afscheid gehad wat me heel veel goed heeft gedaan, nu kan ik verder en hoop snel iets van vrijwilligers werk te vinden.

Groetjes,
Debby
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Debby, fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten en dat je een leuk afscheid hebt gehad.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Voor degene die van de werkgever de transitievergoeding niet krijgen en ook niet ontslagen worden (dus een slapend contract houden), gisteravond, 2 februari 2017, was er een stuk over op 1 vandaag.
.Misschien even kijken?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb die uitzending gezien en schrok dat een "slapend dienstverband" zo maar mag alleen om de transitievergoeding niet te hoeven betalen.

Er schijnt door de overheid iets aan gedaan te worden maar dat kan pas vanaf z'n vroegst 1 januari 2019, dus mensen die dit nu overkomt zijn vies de pineut.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Dat gebeurt dan toch met terugwerkende kracht? Dacht dat ik dat hoorde zeggen.

Maar ook al is het met terugwerkende kracht, dan zal het ws nog een strijd worden, de werkgevers zullen niet in de rij staan om te betalen.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor de tip, Annemarie1958.
Ik heb de uitzending even teruggekeken.

Ik begreep er uit dat de werkgever nu ook een transitievergoeding kan uitkeren, omdat ze uiteindelijk het geld terug gaan krijgen. Maar ik snap wel dat de werkgevers dit niet willen riskeren.

Lastig om zo te moeten steggelen om geld.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Mijn baas wilde mijn dienstverband ook slapende houden. Alleen als ik afstand zou nemen van de transitievergoeding niet.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Dat is chantage! Dat kan toch niet!? :slecht:
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Feitelijk niet.

Het kon mij niet zo boeien. De verwachting is dat op termijn de transitievergoeding voor werknemers welke na 2 jaar ziekte uit dienst gaan toch wordt afgeschaft.

Dus zouden ze mijn dienstverband slapende houden en me pas afmelden als die wet wordt aangepast, krijg ik ook geen geld.
En nu ook niet.
Klick

Bericht door Klick »

dit onderwerp is nieuw voor mij..
heb voorgaande gelezen.

begrijp ik het goed? vraag ik me af..

na 2jr ziekte 70% wia 30% werk-loon (70% ontslag)
na 1.5jr wia 100% Arbeidsongeschikt (ontslag overige 30%)

geld na 2jr ziekte dat werkgever over 70% transitievergoeding geeft of in feite pas na 3.5jr (bij volledig arbeidsongeschikt)?

wat ik lees is dat pas na 3.5jr dan zou het rekensommetje dus gelden voor 30% van je oorspronkelijke loon.

snap ik het nu goed?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp