Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kan dit zomaar?

Alles omtrent werk en uitkeringen
weegschaal

kan dit zomaar?

Bericht door weegschaal »

Ik heb buikgriep gehad afgelopen week en ga morgen weer aan het werk.

Er is mij door de arbo echter meegedeeld dat ik ziek gemeld blijf totdat ik bij de bedrijfs arts ben geweest.

Nu heb ik mij het laatste half jaar wel vaak ziek moeten melden ivm bijwerking medicatie en 1x schub met prednison.

Kan ik zomaar ziek gemeld blijven terwijl ik mij beter heb gemeld en mijn werk weer hervat?

Iemand "ervaring" mee?

alvast bedankt,
Weegschaal
Snowym

Bericht door Snowym »

Dit topic hoort denk ik in De Wereld, maar zal wel evt. verplaatst worden.

Als je binnen 4 weken weer ziek wordt geldt dit als een aaneensluitende periode. Als je een aantal keren binnen die periode ziek bent geworden kan ik me voorstellen dat ze je eerst door de ARBO willen laten zien.

Maar als je alleen voor een buikgriep afwezig was en weer kunt werken
dan is het een beetje vreemd dat je dan ziekgemeld zou blijven staan.

Maar heb je dan met de Arbo contact gehad om je beter te melden, dat doe je toch op je werk?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

arbo heeft gebeld dat ze mij uitnodigen bij de bedrijfsarts en dat ik tot die tijd ook ziek gemeld blijf ook al ben ik beter en toch de bedrijfsarts moet zien.
Lanah

Bericht door Lanah »

Hoi weegschaal,

Ik heb destijds (toen ik nog werkte) ook een consult gehad met de Arbo-arts terwijl ik niet ziekgemeld was.

Ik vond het ook wel enigszins vreemd, maar moest het toch zien dat het bedrijf tijd en geld in mijn stak.

Ze wisten dat ik MS had en ik denk dat zij van een ander wilde horen of er in de nabije toekomst aanpassingen te verwachten waren.

Ik zou dus zeggen, ga er neutraal in, doe je verhaal. Jij kunt niet in de toekomst kijken en zij ook niet.

succes Wilmy
weegschaal

Bericht door weegschaal »

De Arboarts is het probleem niet, ik vraag mij alleen af of je ziek gemeld kan blijven als je je beter meld en ook weer aan het werk bent.

groetjes
Weegschaal
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Weegschaal,

of het in jouw situatie logisch is weet ik niet, maar [b]in principe[/b] is het wel mogelijk dat je niet zelf beslist of je 'beter' gemeld bent.

Met name gebeurt dat als er iets chronisch aan de hand is. Ik heb dat ook wel meegemaakt, maar dan in een iets andere situatie: toen ik na een schub weer steeds meer ging werken, moest ik eerst een tijdje (1 maand ongeveer) 'bewijzen' dat ik 't aankon, voordat ik voor dat deel weer beter gemeld kon worden.

Als je nu niet officieel 'beter' bent, en wel je werk doet, werk je 'op arbeidstherapeutische basis'. Je krijgt dus geen salaris, maar een ziektewet-uitkering.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp