Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

EMDRtherapie

Alles omtrent werk en uitkeringen
mispeltje*

EMDRtherapie

Bericht door mispeltje* »

Binnenkort begin ik met deze therapie met de bedoeling dat het mijn angst in de auto vermindert of zelfs verdwijnt.

Heeft iemand ervaring met deze therapie?
Mien

Ik ken wel iemand

Bericht door Mien »

Ik ken wel iemand

van hier, die is er zelfs mee op tv geweest..

Ze komt vast nog wel langs!
blue

Bericht door blue »

ja ,ik ,maar ik was er niet mee op t.v. hoor

Een jaar geleden heb ik het gedaan en ik kan haast niet vertellen hoe het werkt maar ik weet zeker dat het voor mij gewerkt heeft.

Het was een intensieve ervaring waarbij je telkens stilstaat

bij je angst en dat beleeft.

op dat moment kreeg ik tikjes op mijn knie (met oogbewegingen lukte niet bij mij vanwege m.s.)

en kwam er een positieve ervaring voor in de plaats.

het heeft voor mij gewerkt
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik heb emdr momenteel. Ja het helpt zeker, maar het is wel erg emotioneel en intensief.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey blue,

wat fijn dat het bij jou werkte!

De therapeute van wie ik de therapie ga krijgen heeft me gevraagd er over te lezen op [url]www.emdr.nl[/url] Daar ben ik mee bezig. Interessant.

Ergens vind ik het wel wat hokuspokus lijken, maar omdat ik de therapie in het ziekenhuis krijg bij een therapeute die al jaren in het ziekenhuis werkt denk ik dat het wel mee zal vallen met die hokuspokus.

Blue, mag ik vragen waarom jij emdr therapie had?
EgoWoman

Bericht door EgoWoman »

De website van de [URL="http://www.emdr.nl/"]EMDR Vereniging[/URL].

EMDR wordt ook gebruikt bij veteranen met PTSS (post traumatische stress stoornis) als gevolg van de traumatische ervaringen die ze hebben meegemaakt tijdens een uitzending in het buitenland/oorlogsgebied.
blue

Bericht door blue »

mispeltje

ik heb je een p.b. gestuurd
benka

emdr

Bericht door benka »

emdr

hielp mij bij ziekenhuisangst.
werkt wel degelijk
sill

Bericht door sill »

Hey Mispeltje.
Mij heeft het zeker geholpen:goed:
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het heb gedaan.
Nickie

Bericht door Nickie »

Hallo,

ik heb het ook gehad, voor traumatische ervaringen uit het verleden. Vond het ook erg emotioneel en heftig, maar het heeft me heel erg geholpen! Ik kreeg een kopptelefoon op met tikjes. Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp