Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bachelorproef "over"belasting bij mantelzorgers van Ms-patiënten

Alles omtrent werk en uitkeringen
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb nog niet op je link gedrukt maar is het de bedoeling dat de mantelzorger dit invult of de mensen met MS?
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Op de eerste pagina lees je meteen dat de mantelzorger het moet invullen. Dus even samen gedaan.

Opmerkingen over het invullen:

Heeft u de persoon moeten aanmoedigen dit of dat te doen? Of opletten? Dit soort vragen?
Antwoord gegeven: Nooit. We krijgen, zoals ingevuld, hulp aan huis om mij te wassen en aankleden, dus doet mijn partner dat niet.

Vervolgens ook het aanmoedigen bij medicijnen nemen, hobby's uitvoeren e.d. Nooit. doe ik allemaal lekker zelf. Ik ben niet gek.

Kinderen: Nee. Vervolgens moet ik allemaal vragen beantwoorden over de vermeende kinderen. Ingevuld: Weet ik niet. Ik weet niet of onze kinderen goed eten, ze zijn er niet!

En tenslotte mag je op de achterkant van het formulier nog e.e.a. opschrijven. Best knap op een pc. :haha:
Nely

Bericht door Nely »

[QUOTE=S1m0ne;1039767]Op de eerste pagina lees je meteen dat de mantelzorger het moet invullen. Dus even samen gedaan.

Opmerkingen over het invullen:

Heeft u de persoon moeten aanmoedigen dit of dat te doen? Of opletten? Dit soort vragen?
Antwoord gegeven: Nooit. We krijgen, zoals ingevuld, hulp aan huis om mij te wassen en aankleden, dus doet mijn partner dat niet.

Vervolgens ook het aanmoedigen bij medicijnen nemen, hobby's uitvoeren e.d. Nooit. doe ik allemaal lekker zelf. Ik ben niet gek.

Kinderen: Nee. Vervolgens moet ik allemaal vragen beantwoorden over de vermeende kinderen. Ingevuld: Weet ik niet. Ik weet niet of onze kinderen goed eten, ze zijn er niet!

En tenslotte mag je op de achterkant van het formulier nog e.e.a. opschrijven. Best knap op een pc. :haha:[/QUOTE]

Dank u voor de deelname. En het is oorspronkelijk bedoeld om de enquête schriftelijk in te vullen, maar via internet kunnen we meer mensen bereiken;)
Nely

Bericht door Nely »

[QUOTE=sharon;1039752]Ik heb nog niet op je link gedrukt maar is het de bedoeling dat de mantelzorger dit invult of de mensen met MS?[/QUOTE]

Het is de bedoeling dat de mantelzorger de enquête invuld
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Wat een rare vragen zeg lijkt wel of het over demente bejaarden gaat...

sorry
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Alsof ik zelf niet mezelf wil aankleden, hulp nodig heb om hobby's uit te voeren. Alsof ik anders de hele dag in bed zou liggen of in een stoel zou zitten.

Hier in huis ben ík degene die de administratie doet, boodschappen doet, dingen organiseert, mijn man moet motiveren naar de sportschool te gaan. En niet andersom.

Eerst jezelf eens verdiepen in MS patienten voordat je zo'n vragenlijst opstelt misschien?
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik had de enquête niet geopend omdat ik geen mantelzorger(s) heb en ook niemands mantelzorger ben, maar ik word nu wel nieuwsgierig... :giegel:
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Charlottelove;1039984 schreef:Wat een rare vragen zeg lijkt wel of het over demente bejaarden gaat...
Nou! Ik heb meegelezen toen mijn partner de test invulde, maar ik kreeg toch wel het gevoel een lastig persoon te zijn die veel begeleiding nodig heeft en niet in staat is normaal na te denken. Alsof ik inderdaad dement ben, of een moeilijk opvoedbare puber ben.

Zal vast niet zo bedoeld zijn, maar er hangt wel een negatieve sfeer in de enquete.

Vooral dit soort vragen, geven mij het gevoel dat ik ontoerekeningsvatbaar ben verklaard:
Hoe vaak hield u er de afgelopen vier weken toezicht op, dat de persoon per ongeluk geen gevaarlijke dingen deed? (Zoals: gas laten aan staan, sigaretten vergeten doven,...)

Hoe vaak hield u er de afgelopen vier weken toezicht op, dat de persoon zichzelf niets aandeed? (Zoals: zichzelf snijden, te veel tabletten innemen, poging tot zelfdoding,...)

Hoe vaak hield u er de afgelopen vier weken toezicht op, dat der persoon genoeg nachtrust kreeg?

Hoe vaak hield u er de afgelopen vier weken toezicht op, dat de persoon niet overmatig alcohol gebruikte?

Hoe vaak hield u er de afgelopen vier weken toezicht op, dat de persoon niet overmatig drugs gebruikte?

Hoe vaak heeft u er de afgelopen vier weken aan gedacht ergens anders te gaan wonen, als gevolg van het gedrag van de persoon?

Heeft u de afgelopen vier weken ten behoeve van de persoon met MS extra kosten gemaakt voor schade aangericht door de persoon?

Heeft u de afgelopen vier weken ten behoeve van de persoon met MS extra kosten gemaakt voor het veel geld uitgeven door de persoon?
Nogmaals, het zal vast niet zo bedoeld zijn, maar het geeft me wel het gevoel dat we als personen met MS niet helemaal voor vol worden aangezien.

Verder ben ik wel benieuwd naar de uitslag en wanneer deze hier gedeeld gaat worden.


Afbeelding
https://www.113.nl/
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 05 mar 2023, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 113 banner toegevoegd
Suzan

Bericht door Suzan »

Nou ik heb de enquête ook gelezen (niet ingevuld) en kreeg lichtelijk de slappe lach.
Kreeg de indruk dat de vragen opgesteld waren met alzheimerpatiënten in een vergevorderd stadium in gedachten.
Voelde me dus totaal niet aangesproken. Deze vragen zijn niet op mij van toepassing.

Tegen de tijd dat ik in zo'n toestand raak, hoop ik toch dat de mensen die om me geven zo verstandig zijn om me in een verpleeghuis te plaatsen (of eigenlijk hoop ik dat ik voor die tijd zelf al die beslissing genomen heb). :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp