Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe ga jij om met goedbedoeld advies

Alles omtrent werk en uitkeringen
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

In onze gemeente werken inmiddels daadwerkelijk (ex wijk-)verpleegkundigen die echt wel heel goed doorhebben wat er kan spelen bij een ziektebeeld zoals het onze.

daar ben ik heel blij mee!
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik schrik echt van hoe het zou moeten , wat er wordt aangegeven , en wat er dus in de praktijk totaal anders uit blijkt te zien..... Het is hier echt het sociaal wijkteam in samenhang met de gemeente , en waar het onafhankelijke ondersteuningsdeel is gebleven ??

En zo te lezen ben ik dus niet de enige , dus wat al eerder een drama was , bv mijn emotionwielen , lijkt nu nog groter te worden,
mede omdat iedereen zijn eigen werkterrein zorgvuldig afbakent , en geen idee lijkt te hebben , wat de ander van hem wil , laat staan wat de cliënt probeert voor elkaar te boksen....

Het is altijd makkelijk praten vanuit de positie dat je het zelf niet nodig hebt en je denkt het wel te weten voor een ander...

Riwidi
SanSan

Bericht door SanSan »

[QUOTE=Mieke 56;1103171]Je hebt recht op onafhankelijke cliëntondersteuning
[/QUOTE]

Oh ja, daar heb ik weleens over gebeld. Ik kreeg toen (na nóg een keer gebeld te hebben) een mail dat zij er niet zijn voor mensen zoals ik, omdat het iets medisch betreft en zij niet weten wat de oorzaak van MS is. :banghead:

Een aantal jaren daarvóór hebben ze tegen me gezegd dat ze er niet zijn voor mensen zoals ik, omdat het psychisch is (vonden zij, zij wilden toen niet aannemen dat ik een lichamelijke ziekte heb).

[Quote]en daarnaast zou je ergotherapie kunnen inschakelen om voorzieningen/hulpmiddelen aan te vragen bij WMO/sociaal wijkteam.[/Quote]

Ik heb ergotherapie, en daar wel een aantal voorzieningen van gekregen (niet i.s.m. Wijkteam/WMO, maar via de verzekering).

Via WMO heb ik wel huishoudelijke hulp, maar diegene die die aanvraag behandelde, snapte ook meteen wat MS inhoudt. Ze wist er best veel van. Maar diegene gaat dan weer absoluut niet over andere aanvragen.
SanSan

Bericht door SanSan »

[QUOTE=Riwidi;1103221]Ik schrik echt van hoe het zou moeten , wat er wordt aangegeven , en wat er dus in de praktijk totaal anders uit blijkt te zien.....
[/QUOTE]

Och ja, de site van het Sociaal Wijkteam Dordrecht ziet er inderdaad hartstikke positief uit. Dat ze altijd op zoek gaan naar een oplossing voor iedereen, en dat soort praatjes.


[Quote]Het is hier echt het sociaal wijkteam in samenhang met de gemeente , en waar het onafhankelijke ondersteuningsdeel is gebleven ??
[/Quote]

Dat dus. En privacy... Alle dossiers worden gedeeld, en het liefst nog met hun eigen leugens en interpretaties erin.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

SanSan,

Het lijkt dus in de wet zo goed geregeld , maar oh wee als je er midden in zit als slachtoffer....

Ik heb nu dus te maken met dat Sociaal wijkteam i.v.m. de eigen bijdrage die al vanaf 2011 zou moeten lopen en die nu dus binnenvallen vanaf 2016 ( verder mogen ze niet ).
Tijdens bezwaar gewoon betalen...
Reden waarom ik nooit wat eerder heb ontvangen , dus nooit eerder heb kunnen reageren , maar wel gerustgesteld werd door de gemeente enz. is een technische storing in 2016 ???

Wat die storing nu te maken heeft met 2011 enz , is mij echt totaal een raadsel , maar ja , het sociaal wijkteam bestond toen nog niet , dus niet hun pakkie aan.....Er moest een oplossing gezocht worden van de gemeente , welke wisten ze niet ......
Mijn man moest ontlast worden , ja , dat moet ie , maar of een partijtje kaarten , wat hij niet leuk vind , ( gokje trouwens of ze dat zouden aandragen, want er kwam niets ) , ons gaat ontlasten van 2 beschikkingen , ik betwijfel het......

Onafhankelijke ondersteuning ? Wegbezuinigd .... Echt , schiet mijn maar lek.... Ik ervaar ziek zijn in Nederland nog steeds als een enorme fout vanaf mijn kant en nu ook die van manlief.....
Ik kan er niets anders van maken , ik heb schijnbaar iets fout gedaan , want niemand heeft een uitleg , en maakt mij alleen maar uit voor leugenaar....

Waar ik vroeger kon gillen , mensen ga naar stichting Mee is afgelopen , klaar ..... Vooral je mond houden voordat ze boos worden in het gemeentehuis , anders heb je een waarschuwingsbrief aan je kont hangen , en ik heb er al eentje , door het handelen van iemand die mij toen al niet vond sporen ,maar zonder deze persoon , had ik het zelf binnen 1 dag geregeld..... Fouten zijn erkend , maar of die brief is ingetrokken ?

Nederland , zorgland , schei toch uit ....

Maar achter dat bureau vandaan trekken , mag niet .....

Riwidi
SanSan

Bericht door SanSan »

@Riwidi

MEE zit hier in een innig samenwerkingsverband met het Sociaal Wijkteam. Dus MEE laat ik links liggen voor zo lang dat nog kan. Anders krijg ik weer overal onzin-dossiers en bemoeizucht.

Ik kreeg trouwens afgelopen december een compleet WMO-verslag van een andere cliënt in mijn brievenbus. Iemand die ik helemaal niet ken. Dag privacy!

Ik heb daar melding van gemaakt. Het was rondom mijn dochter's verjaardag. De gemeente probeerde me telkens te bellen. Uiteindelijk had ik de gemeente aan de telefoon. Ze sommeerden mij z.s.m. dat verslag terug te sturen. Ik zei dat ik geen tijd had.

[I]"Heel jammer dat de heer X nu op zijn verslag moet wachten"[/I] kreeg ik als reactie.

Alsof dat mijn schuld en verantwoordelijkheid is.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

@ SanSan ,

Klopt , dat vertelde mij ook de gemeente en het sociaal wijkteam , er zitten medewerkers van MEE bij.
Maar MEE zelf zegt hier wegbezuinigd te zijn , zeker wat betreft juridisch advies , dus ....en laat ik die nu net nodig hebben....

Ik probeer het nu via een omweg , maar eigenlijk hoort het niet , dat mogen duidelijk zijn....

Ik ken alleen de juridische afdeling van MEE , als de oude WMO balie en de bezwaarmensen van de commissie , weer eens ouderwets stonden de stampvoeten , en het hele gesprek totaal weer overbodig leek , helaas staan die mensen nooit ergens voor open.

Op een uitzondering na , maar dat is nu napraten..

Riwidi
SanSan

Bericht door SanSan »

@Riwidi:

De strijd tegen de instanties, vind ik slopender dan de MS op zich.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

@SanSan Dat is het zeker!
Ik heb in het verleden ook een gemeente consulente gehad die een klopjacht op me was begonnen en dit deed op de meest slinkse wijzes.

Als ze gewoon had gevraagd waar ze op uit was, mijn diagnose papieren, dan had ik een kopie kunnen geven. Maar nee....mevrouw probeerde me op allerlei wijzes mijn medische handtekening af te dwingen. Toen uiteindelijk op het eind bleek,dat ze het al die tijd bij het verkeerde eind had,dat ik idd niet in staat was te doen wat zij wilde, toen wist ze niet hoe snel ze ervandoor moest gaan. Ik kreeg toen heel toevallig een wisseling van consulent en toen ik aangaf haar nog te willen spreken,volgde de ene smoes op de andere waarom dit niet kon. (ik kon t met nieuwe consulent bespreken, ze had 't te druk ivm verhuizing van kantoren, ik kon alvast kennis maken met mn nieuwe consulent en dan zou zij er wel bij zitten.:bah:)

Wat een laf mens was dat!.....alleen maar dreigen met vanalles, maar nog te bang om een gesprek met mij alleen te hebben. In al onze gesprekken zat altijd iemand anders erbij, terwijl dat bij andere cliënten niet zo was.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Ik ben toch maar blij om hier in Heerlen te wonen.
Het contact tussen WMO, mijn persoontje, ergo en mezzo mantelzorg loopt prima!

Wij hebben hier ook buurtteams en je allereerste aanvraag gaat via hun. Maar je krijgt daarna een vaste WMO consulent en dat werkt goed.

Succes gewenst voor jullie!

Alles goed regelen kost zo ontzettend veel energie!


Groetjes,

Harriëtte
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp