Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA uitkering, stress!

Alles omtrent werk en uitkeringen
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=Tevy;1041839]Graag gedaan :), daar is het forum toch voor?[/QUOTE]

Dat is zeker zo! Wij begrijpen elkaar hier en dat is zo fijn.

Nu zo maar naar werk al trek ik het echt niet meer en dat nog zeker tot de zomer. Benieuwd hoe het af gaat lopen met UWV, werk, financieel etc.

Probleem nu nog; vd week een afspraak bij de huisarts gezien ik zo 'down' ben, moe, extreem prikkelbaar. Zo was ik nooit.
Livia

Bericht door Livia »

Nou het is nu zo ver... 4 mei naar het UWV.

Ik kom dan echt net terug van vakantie met schoonfamilie ( hoop dat ik ervan kan genieten)

Ik ben nu zo wit maar ik word snel bruin ik denk dan gelijk dat ze te veel kijken van: zo die ziet er goed uit... Misschien een rare gedachte maar ik weet dat hele dagen werken niet meer kan. Ik ben nu al zenuwachtig en hoop dat ik serieus genomen word.

Wat kan ik verwachten? Personeelszaken zei; het kan best dat je een kwartier trappen moeten lopen. Nou dat zal toch niet?!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ehh nou dat van dat traplopen heb ik in ieder geval nog nooit gehoord! Ik heb helemaal geen lichaamsfunctietest gehad.

Alleen een gesprek en ben 100% afgekeurd op moeheid.

Ik snap je zenuwen. Ik had ze ook. En er zitten echt ook echt wel wat rare vogels tussen bij die artsen, maar ik heb de mazzel gehad ze nooit tegen te komen. Alleen maar aardige begripvolle mensen. Dat kan jou dus ook gebeuren. Focus je daar op.

Ik zag er ook prima fris en fruitig uit op het gesprek.

Gebruik die vakantie om te laten zien hoe de ms niet alleen jouw werktijd beinvloedt, maar ook je vrije tijd.

Onthoud voorbeelden zoals: s avonds bij het eten heb ik moeite de gesprekken te volgen, omdat ik zo moe was.

Of hoe je ook daar je dagindeling aanpast.

Vertel wat de heenreis met je doet. Hoeveel moet je daar van bijkomen?
Tevy

Bericht door Tevy »

Trappen lopen hoefde ik ook niet (ook de trap naar de spreekkamer had ik niet hoeven doen, want er is een lift). Wel heeft de verzekeringsarts gevoeld hoeveel kracht ik in mijn handen had ('knijp eens in mijn hand') en moest ik hurken en de vraag beantwoorden of ik dat meerdere keren/langere tijd achter elkaar kon. Maar hij had zelf al gezien dat veel meer dan 1x niet zou lukken. En ik moest op de weegschaal gaan staan (dat viel mee ;)!)

Ik had gelukkig ook een begripvolle arts. Tot nu toe is dat me heel erg meegevallen.

Ik kan me voorstellen dat je de stress voelt opkomen, maar dat is dus niet altijd (vaak niet?) nodig. :girlpower:

Geniet van je vakantie!
belladonna

Bericht door belladonna »

Wat wil jij nu echt ?
Voor jouw gezondheid. ..
Dat zou op de eerste plaats moeten staan om een kwalitatief leuk leven te hebben.
Geld is belangrijk, maar niet het belangrijkste. ..

Jouw baas wil van je af en als je echt naar zijn situatie kijkt
moet je dit ook kunnen begrijpen.
Dit betekent dat hij 100% inzet zal geven om jou af te laten keuren.

Stel dat je 50 % afgekeurd wordt , krijg je van die 50% , 70% loon.
En zul je de overige 50% uren ergens voor moeten werken.
Stel je voor dat je je baas zo gek krijgt om jou hiervoor in dienst te houden.
Jouw collega 's moeten jouw werklast overnemen , dat geeft irritaties.
Je baas zal hier waarschijnlijk niet echt zijn best voor doen om dit af te laten nemen, want hij wil je kwijt.

Wat denk je dat dit met je lijf doet....
Een 80-100 % IVA geeft je recht op 75% van je laatst verdiende loon.
Jij rust, je lijf rust..
Geloof me , je vind je weg wel weer mocht je afgekeurd worden.
Dit heeft tijd nodig.

Veel succes met alles.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=belladonna;1042662]Stel dat je 50 % afgekeurd wordt , krijg je van die 50% , 70% loon.
En zul je de overige 50% uren ergens voor moeten werken.
[/QUOTE]

Toch weer even een correctie op het punt van het afkeuringspercentage. 50% afgekeurd betekent niet 70% van je loon over die 50% en voor 50% van je uren werken. Je afkeuringspercentage zegt namelijk niks over aantal uren werken. Maar over hoeveel procent je in aangepast werk nog kan verdienen ten opzichte van je oude werk.

50% afgekeurd is tussen de 35-80% arbeidsongeschikt en dan krijg je een WGA-uitkering. Die is 70% van het loon dat je verdiende voordat je ziek werd.

In jouw geval speelt ook nog een rol dat je een medische afzakker bent. Dan wordt er gekeken naar het loon dat je op dat moment verdiende, met meer uren werken dus.

Over het gesprek met de arts: Toeter en Tevy hebben al een aantal goede tips gegeven. Verder zal MEE je vast ook daarbij kunnen helpen.

Succes op 4 mei. Maar eerst nog een fijne vakantie!
drelies2

Bericht door drelies2 »

Ik had dus de pech een vervelende arts tegen te komen.
Was duidelijk bezig om mij te betrappen op aanstellerij.

Hij vroeg bv naar hobby's en dan zei hij zelf: borduren ?
Zou ik nooit meer kunnen met die gevoelloze vingertoppen.

En meer van die dingen. ( heb later een klacht ingediend op opties van de AD. Zij zei anders krijg m de volgende keer weer.)

N Dus houd er rekening mee dat het zeker kan.
Van te voren je dagindeling weten en uitgaan van je slechtste dag.

wel genieten van je vakamtie hoor!
Livia

Bericht door Livia »

bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Terug van vakantie en wat heb ik gelukkig kunnen genieten. Het was een cruise met schoonfamilie dus erg vermoeiend maar het zo leuk!

Op vakantie ben ik toch gaan nadenken.. gezondheid staat nu op nummer 1 en ik wil niet eens meer bij mn werkgever blijven hoe het nu gaat..

Woensdag 10.00 uur moet ik er zijn. Ik laat weten hoe het ging! :-)
belladonna

Bericht door belladonna »

Heel verstandig Livia.
Je hebt echt maar 1 kans om te leven.
Die kun je beter maar zo waardevol invullen als bij jou past.
Heel veel succes.
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=belladonna;1044101]Heel verstandig Livia.
Je hebt echt maar 1 kans om te leven.
Die kun je beter maar zo waardevol invullen als bij jou past.
Heel veel succes.[/QUOTE]

Bedankt!!! ik zal morgen een update geven :-).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp