Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA uitkering, stress!

Alles omtrent werk en uitkeringen
Livia

Bericht door Livia »

Bedankt voor jullie berichtjes!

Inmiddels zijn we morgen 3 weken verder en ik weet zowel van mn werk als van het UWV nog niks en ik moet zeggen.. SLOPEND :(

Ik wou dat ik hier al een berichtje kon typen over hoe en wat..
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=drelies2;1042784]Ik had dus de pech een vervelende arts tegen te komen.
Was duidelijk bezig om mij te betrappen op aanstellerij.

Hij vroeg bv naar hobby's en dan zei hij zelf: borduren ?
Zou ik nooit meer kunnen met die gevoelloze vingertoppen.

En meer van die dingen. ( heb later een klacht ingediend op opties van de AD. Zij zei anders krijg m de volgende keer weer.)

N Dus houd er rekening mee dat het zeker kan.
Van te voren je dagindeling weten en uitgaan van je slechtste dag.

wel genieten van je vakamtie hoor![/QUOTE]


Nou ja zeg wat een vervelende arts :( kunnen wij al helemaal niet gebruiken. Ik snap echt dat je zo onaardig kan doen en wat zou er mis zijn met borduren. Best knap als je wel kunt hoor.
Ik had gelukkig een aardige arts. Hij vroeg niet veel alleen naar mn dagindeling en ben toen idd van mn slechtste dag uitgegaan. hij zei niet heel veel. Ja op ten duur: ik heb het wel zo'n beetje.
Nu zijn we 3 weken verder en weet nog niks..
Michael

Bericht door Michael »

3 weken lijkt me nogal lang...

Ik had ook op 4 mei een keuring bij de UWV verzekeringsarts en kreeg 5 dagen later de rapportage met de KFML (Kritische Functionele Mogelijkheden Lijst). Een dag daarna lag de oproep voor de Arbeidsdeskundige al in de bus en die was op 19 mei.

Ik zou toch even met het UWV bellen voor het geval dat...
belladonna

Bericht door belladonna »

Livia ik wil niet lullig doen.
Maar waarschijnlijk kun je nog maanden wachten.
Bij het uwv zijn vorig jaar meerdere bezuinigingen ( ontslagronden )
geweest , waardoor de wachttijden enorm oplopen.
Bij mij ( regio Leiden) is er 2 x een uitstel van 6 weken bij gekomen.
Dus na ongeveer 20 weken de uitslag.

Ik kan je alleen maar sterkte wensen en aanraden je op je leven te richten en niet op wachten.
Dit zorgt voor nog veel meer stress , waar weer klachten op volgen.
Dat is het laatste wat je wilt.
Zorg dat je iedere dag buiten komt, blijf bewegen.
En ook dat je iedere dag iemand anders dan je eigen gezin spreekt.
Dwing jezelf naar andere gesprekken, je hebt het niet meer in eigen hand.
Het ergste wat kan gebeuren is dat je beroep aantekend
Sara

Bericht door Sara »

De arbeidsdeskundige uitslag van mijn laatste keuring bij UWV heeft meer dan een jaar op zich laten wachten.

In 2006 ofzo.

Dus ik sluit me in principe aan bij het advies van belladonna.

Nu kreeg ik gelukkig in die tijd een uitkering, dus dat maakte het gemakkelijker. Ik weet niet hoe dat bij anderen zit. Als je geen geld hebt, is het een stuk ingewikkelder.

Sterkte, en ehm... adem in adem uit :).
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat een grote verschillen toch valt mij op.

Ik zal ook zo rond 2005/2006 mijn laatste (her)keuring hebben gehad.

Eerst naar de arts en een week later werd ik gebeld door de arbeidsdeskundige met de mededeling dat er geen mogelijkheden waren voor mij om nog te kunnen werken.

Volgens mij was dat in die jaren dat veel mensen een herkeuring moesten ondergaan omdat de regelgeving rond de arbeidsongeschiktheid flink aangescherpt was.

Sterkte nog maar weer Livia. Ik hoop dat alles wel op tijd rond komt zodat je niet zonder inkomen komt te zitten.
Michael

Bericht door Michael »

Van de UWV site:

"Binnen 8 weken na uw WIA-aanvraag weet u of u een WIA-uitkering krijgt. Die weken zijn nodig om uw re-integratieverslag te beoordelen.
En voor de gesprekken met de verzekeringsarts en arbeidsdeskundige.

Enige tijd na het gesprek met de arbeidsdeskundige ontvangt u een brief met de beslissing."
belladonna

Bericht door belladonna »

Sprookjes van grim , daar geloof ik niet in. 😀
Livia

Bericht door Livia »

Bedankt!!! Idd op wachten heeft geen enkele zin maar het is meer dat er op mijn werk is gezegd:

'Reken er maar op dat we je ontslag gaan aanvragen'. Ik heb een duobaan, de uurtjes dat ik niet werk vangt mijn collega op. Nu hoorde zij vandaag dat ze volgende week vrijdag voor het laatst is. En dan denk ik: Ik hoor niks van het UWV en werk wat gaan ze met mij doen.

financieel kan ik net mn hoofd boven water houden hoor maar ik neem aan dat ik nooit helemaal zonder inkomsten kom te zitten...

Ik ga er nu maar vanuit wat jullie hier ook zeggen dat het best lang kan duren maar omdat er in de brief stond: uiterlijk 2 weken.

Ik ga niet meer proberen te stressen richten op de leuke dingen en dan verschijnt de brief vanzelf op de mat. Natuurlijk laat ik weten wat daarin staat. :-)

Nogmaals dank!!!!
drelies2

Bericht door drelies2 »

Livia ik zou gewoon even bellen met het UWV. Dan weet je het. Mijn ervaring dat je heel vriendelijk te woord wordt gestaan.
Zeker als er in je brief staat:binnen 2 weken,

Ik kreegook vrij snel bericht denk binnen 2 weken.

Maar je zit toch in de ziektewet? Dan mag je niet ontslagen worden.
En wil je werk jou ontslaan en dan WIA aanvragen?of willen je zo ontslaan?en wat is dan de reden?
Het UWV gaat echt niet zomaar accoord met werkgevers die willenontslaan. Er moet aangetoond worden dat ze genoeg aan de integratie hebben gedaan.Anders krijgen ze een boete.

Dus gewoon ff bellen met het UWV. scheelt je een hoop onwetendheid!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp