Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA uitkering, stress!

Alles omtrent werk en uitkeringen
isabella

Bericht door isabella »

Ik heb een pb gestuurd
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=isabella;1044258]Ik heb een pb gestuurd[/QUOTE]

Hoi Isabella,
Ik zie geen pb :( misschien iets fout gegaan? Xx
Livia

Bericht door Livia »

Update van het gesprek.

Vanmorgen was het zo ver, kwart voor 10 heb ik mij gemeld bij de receptie. Netjes om 10 uur had ik het gesprek. Mijn moeder had ik meegenomen en dat was wel erg fijn.

Het was een rustige lieve man. Ik heb mijn verhaal goed kunnen doen. Lijst van beperkingen stond op 1; vermoeidheid en hij had een uren beperking opgeschreven van max 12 uur. Hij vond het al met al een hele lijst met klachten maar zoals vele hier ben je daar aan gewend en weet je soms niet beter. Nu kan het zijn dat ik bij de arbeidsdeskundige moet komen maar hij zei dat het vaak telefonisch gebeurd. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken maar al met al was het een fijn gesprek.
Blijkbaar zag ik er toch tegenop want heb vanmiddag sinds maanden 2,5 uur geslapen :eek:
drelies2

Bericht door drelies2 »

Livia fijn dat t meegevallen is. Nu nog de uitslag.

Lastig als je er verder niets uit af kunt leiden.

Ligt eraan of de AD een functie kan vinden bij jouw beperkingen.

Daar liet de arts zich niet over uit?


Helaas blijft toch even afwachten. Wel fijn dat je weer kon slapen!

Sterkte met afwachten!
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=drelies2;1044343]Livia fijn dat t meegevallen is. Nu nog de uitslag.

Lastig als je er verder niets uit af kunt leiden.

Ligt eraan of de AD een functie kan vinden bij jouw beperkingen.

Daar liet de arts zich niet over uit?


Helaas blijft toch even afwachten. Wel fijn dat je weer kon slapen!

Sterkte met afwachten![/QUOTE]

ik heb nog niks gehoord, zal ook nog wel eventjes duren.
Arts liet daar verder niks over los alleen zei hij: leuk dat ze ontslag voor je aan willen vragen maar zo makkelijk gaat dat niet als: EN je functie er nog is en je toch een aantal uur werkt.

Afwachten maar:-)
Tevy

Bericht door Tevy »

Fijn dat het gesprek zo goed ging, Livia! :)

Bij mij duurde het ruim anderhalve week voordat de rapportage van het gesprek met de verzekeringsarts kwam.

Ik dacht dat in de envelop al de uitslag zat, maar dat was dus niet zo. Vanaf dat moment ging de AD zich er pas over buigen.

En dan is het in deze periode ook nog Hemelvaart en Pinksteren... Ik hoop dat je vandaag of morgen al wat hoort, maar zou niet verbaasd zijn als het volgende week wordt. Sterkte ;).
Livia

Bericht door Livia »

Ik hou de post goed in de gaten! :-)

Wat ik ook raar vind.. ik hoor al maanden: wij gaan je ontslag aanvragen dus hou daar maar rekening mee werd mij verteld. De eerste week van juli 2014 was mijn eerste ziektedag dus dan zijn de 2 jaar 'ziekte' voorbij en gezien ik al 6 jaar hier werk zou ik toch iets moeten horen? Al wachten ze denk ik nu het UWV af vandaar dat ik nog niks heb gehoord? denk ik hoor...

wachten en onzekerheid is niet fijn maar dat weten we hier op het forum alles van .. ;-)
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn werkgever heeft destijds bewust gewacht met aanvragen van mijn ontslag tot ik zeker wist dat ik voor 80 tot 100 % afgekeurd was.

Maar dat was met mij overlegd. De werkgever was er van overtuigd dat ik niet meer kon werken en wilde me in dienst houden tot het UWV daarvan ook overtuigd was. Zo niet dan zouden ze met mij in beroep gaan.

Maar dergelijke werkgevers zijn er tegenwoorden helaas nog maar bteer weinig.

Sterkte en hopelijk komt het snel goed zodat je kunt "ontstressen".
drelies2

Bericht door drelies2 »

Als je nog werkt zal het UWV zich daarin vastbijten. Ik deed ook nog een kleine taak voor mijn werk en dat was net de valkuil.
De Arbeidsdeskundige die mijn werkgever had ingeschakeld adviseerde mij te stoppen met dat werk wat ik nog deed..

Het UWV vond dat mijn werkgever niet genoeg deed om mij te reintegreren.(omdat ik toch ook nog wat deed). Je werkgever kan dan ook een boete krijgen.

Vanaf toen moest ik een logboek bijhouden wat niet ging en wat voor klachten ik dan had.

OP basis van dat logboek zei mijn werkgever stop maar met dat werk. Dat logboek ging toen mee met mijn aanvraag voor ontslag.

Gelukkig had ik bij het UWV toen een prettige arts die mij serieus nam.Alle beperkingen genoteerd.
Op basis van die beperkingen heeft de AD mij toen afgekeurd,

zo ging het bij mij, misschien heb je er wat aan!
Snowym

Bericht door Snowym »

Je werkgever heeft volgens mij ook nog een opzegtermijn, bij mij was het 2 maanden en ze mogen dan pas pas per juli opzeggen. Dat betekent dat dan de opzegtermijn ingaat.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp