Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA aanvraag/ WW/ bezwaar maken

Alles omtrent werk en uitkeringen
Blom

Bericht door Blom »

Anja balen :( , Billy ik hoop voor jou meer succes.

Anja dat van meer dan twee vragen herken ik helaas.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat ontzettend balen voor je, Anja!! Hopelijk kun je er voor jezelf een weg in vinden...
:knuffel:
Gijs

Bericht door Gijs »

Ik heb een tijd geleden gemeld dat ik ook de WIA-molen in zou gaan, inmiddels is dat achter de rug.

Ik heb bezwaar gemaakt tegen de eerste beslissing, inclusief hoorzitting, en mijn bezwaar is gegrond verklaard! Ik ben nu 80-100% arbeidsongeschikt verklaard, en ook het loon waarop mijn uitkering gebaseerd wordt is aangepast. Eind goed al goed, al weet ik nog niet precies hoe hoog mijn IVA-uitkering zal zijn. Als dat ook bekend is hoop ik dit eindelijk af te kunnen sluiten en wat meer rust en balans te vinden.
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Ik werkte in het onderwijs als leerkracht en dat is me zo langzamerhand véél te véél geworden.In oktober 2010 heb ik me voor een deel ziek gemeld.
Met hulp van de arbeidsdeskundige van mijn werkgever heb ik geprobeerd om te re-integreren of ander werk te zoeken maar dat lukte niet.

Ik kreeg steeds meer problemen door de ms en mijn ziekmelding werd groter qua uren.
Gelukkig deed de kans zich voor om op een andere school binnen mijn PCBO, onderwijsass. te worden.

Ondertussen kwamen de 104 weken ziekmelding in zicht. Ik heb in juli '12 de WIA aanvraag ingediend. Ik ben in aug. '12 naar de arts van het UWV geweest.
Goed gesprek en ik had als voordeel dat ik al een goed dossier had opgebouwd met de Arbo arts , directeur school en de arbeidsdeskundige van mijn werkgever.Ook verslagen van mijn neuroloog zaten bij de aanvraag.Met de arbeidsdeskundige van het UWV heb ik alleen kort telefonisch overleg gehad.
Ook de werkgever ( PCBO) heeft me gesteund.Hij zegt : "Je bent 22 jaar een goede werknemer geweest,nu mag je eens gebruik maken van je rechten".

Vorige week kreeg ik de beslissing te horen. De arbeidsdeskundige van het UWV kwam het me thuis persoonlijk even vertellen en toelichten.

80-100 % arbeidsongeschikt dus IVA uitkering. Toch mag /kan ik in ieder geval dit schooljaar blijven werken als onderwijsass. Arbeid loont in mijn geval.
Misschien dat ik in 2013-2014 ook nog op diezelfde school aan het werk kan blijven. Als de ms zich zoveel mogelijk koest houdt dan zou ik dat héél graag willen.

Ik heb het echt mega getroffen met de mensen om me heen .
Gijs

Bericht door Gijs »

[QUOTE=Annet1968;870883]

Ondertussen kwamen de 104 weken ziekmelding in zicht. Ik heb in juli '12 de WIA aanvraag ingediend. Ik ben in aug. '12 naar de arts van het UWV geweest.
Goed gesprek en ik had als voordeel dat ik al een goed dossier had opgebouwd met de Arbo arts , directeur school en de arbeidsdeskundige van mijn werkgever.Ook verslagen van mijn neuroloog zaten bij de aanvraag.Met de arbeidsdeskundige van het UWV heb ik alleen kort telefonisch overleg gehad.
Ook de werkgever ( PCBO) heeft me gesteund.Hij zegt : "Je bent 22 jaar een goede werknemer geweest,nu mag je eens gebruik maken van je rechten".

Vorige week kreeg ik de beslissing te horen. De arbeidsdeskundige van het UWV kwam het me thuis persoonlijk even vertellen en toelichten.

80-100 % arbeidsongeschikt dus IVA uitkering. Toch mag /kan ik in ieder geval dit schooljaar blijven werken als onderwijsass. Arbeid loont in mijn geval.
Misschien dat ik in 2013-2014 ook nog op diezelfde school aan het werk kan blijven. Als de ms zich zoveel mogelijk koest houdt dan zou ik dat héél graag willen.

Ik heb het echt mega getroffen met de mensen om me heen .[/QUOTE]

Dat klinkt ondanks het verlies van het kunnen werken als een 'fijne' situatie. Hoeveel uur mag/kan je nog werken? En hoe gaat dat, hou je het vol?
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Hoi Gijs,

Ondanks dat de situatie natuurlijk niet leuk is , is dit inderdaad toch een hele fijne oplossing.
De druk en "het heilige moeten "is weg.

Op papier werk ik 14,5 uur per week met de kinderen.
Het is zoals het nu gaat vol te houden alhoewel ik zaterdag echt een "bij-komdag"heb. Ik werk wo, do en vrijdag.
Maar werken geeft me positieve energie. En als het even niet soepel gaat wordt er echt rekening met me gehouden.
Claud

Even vraag over arbeidsdeskundig onderzoek!

Bericht door Claud »

Even vraag over arbeidsdeskundig onderzoek!

.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp