Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS-er raakt rijbewijs kwijt (krantenartikel)

Alles omtrent werk en uitkeringen
doenja

zelf rijtest

Bericht door doenja »

zelf rijtest

Hallo,

Aangezien ik zelf a.s. dinsdag een rijtest moet doen in diezelfde contreien als die mevrouw schrok ik me het apenlazarus :eek:

Ik heb nog geen rijbewijs en was sowieso al erg zenuwachtig omdat ik werkelijk niet begrijp wat een rijtest inhoudt als je nog geen rijbewijs hebt!

De zenuwen zijn er niet minder om geworden moet ik zeggen.

Had natuurlijk toevallig ook al een artikel gelezen over een man die vanwege amytriptilline een tijd niet mocht rijden.

Slaakte al een zucht van verlichting dat ik dit middel al lang niet meer gebruik, maar nu dit weer....:moe:

p.s.: Als iemand enige ervaring heeft met een rijtest zonder rijbewijs zou ik het graag horen, de telefonist bij het cbr kon me er ook niets over zeggen en mijn instructeur eigenlijk ook niet.

Het zou me enorm helpen bij mijn zenuwen te bedwingen als ik in elk geval een beetje weet hoe het werkt.

Groetjes!!
Blom

Bericht door Blom »

Snap je reactie Doenja, ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met het afleggen van zo'n rijtest.
Alvast succes, misschien valt het wel heel erg mee, positief blijven en er positief in proberen te stappen, dinsdag.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Mijn rijbewijs loopt in 2014 af maar ik denk dat ik tegen die tijd niet meer door de keuring ga komen, zowel bij neurologen als bij CBR. Ik rijd nu alleen nog maar in mijn eigen woonplaats.

Ik zal de auto heel erg missen, maar ik vrees dat vanaf september 2014 mijn rijdende leven voorbij is. :(
dientje

Bericht door dientje »

ik heb m,n rijbewijs gewoon verlengt, is weer jaren geldig.
maar ik rij niet meer, ik rij mischien al 4 jaar niet meer, als het niet langer is.

ik ben er veel te onzeker voor, en bovendien werken m,n benen niet meer mee zoals het moet.

maar ik mis het niet eigenlijk.
ik had er toch een hekel aan.
dientje

Bericht door dientje »

was 2x..hihi verwijderd.:D
Johan

Bericht door Johan »

In de eerste plaats ben je absoluut niet verplicht om MS te melden. Omdat bij verlenging van een "B"-rijbewijs geen eigen verklaring ingevuld hoeft te worden, hoeft je ook dan niet te melden dat je MS hebt. Natuurlijk heb je als bestuurder een verantwoording naar je medeweggebruikers. Als je rijstijl niet meer verantwoord is dan moet je gewoon je auto laten staan. Ga je MS melden dan krijg je bovengenoemde toestanden.

Verder ben ik het met Speedy eens: Wanneer je een rijtest aflegt in een automaat dan is het begrijpelijk dat er geen rijbewijs kan worden afgegeven voor handgeschakelde auto's.

Groetjes,
Johan
jeanique

MS patiente mag niet meer rijden

Bericht door jeanique »

MS patiente mag niet meer rijden

[url]http://www.telegraaf.nl/binnenland/1128 ... tje__.html[/url]

Lees dit net in de telegraaf online, bah.:boos:
Billy

Bericht door Billy »

Lieverd je bent vandaag nr. 4 die dit bericht plaatst ;).

Het is ook shocking :eek:.
jeanique

Bericht door jeanique »

ikhaal hem wel weer weg, zag het zo snel nergens staan, ok
Snowym

Bericht door Snowym »

zie "de wereld"
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp