Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS-er raakt rijbewijs kwijt (krantenartikel)

Alles omtrent werk en uitkeringen
jeanique

Bericht door jeanique »

ok, maar hoe haal je eigenlijk een topic weg....:???:
Billy

Bericht door Billy »

Zakt of verdwijnt vanzelf ;)
Billy

Bericht door Billy »

Ik bekeek net pas het filmpje. Eva Jinek begint met 'ze is genezen verklaard'...

Mss heeft Mart Smeets toch gelijk, en is de autocue ook niet alles :haha:.
jeanique

Bericht door jeanique »

Haha, ok

Maar jeetje, kan me haar boosheid zo goed voorstellen!:eek:
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=jeanique;824243]ok, maar hoe haal je eigenlijk een topic weg....:???:[/QUOTE]

Dat kun je niet als Deelnemer, bovendien wordt dat zelden gedaan door de Moderators, hooguit als iemand per ongeluk een topic dubbel geplaatst heeft. :)

Ik plak 'm wel aan het al bestaande topic, dan is alles weer bij elkaar.
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=Blom;824201]Het is voor elke MS-er heel erg individueel wat nog wel niet lukt of verantwoord is.

In het geval van deze mevrouw in het nieuws wel heel vervelend. Zoals Speedy zegt over handgeschakeld en automaat, daar zit hem de kneep.

Ze had volgens mij aan aantekening op het rijbewijs moeten vragen, was het geen probleem geweest in dit geval.[/QUOTE]

Voor een aantekening moet je ook gekeurd worden. Dit is dus precies waqt deze dame heeft gedaan.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ms vereniging: 28-10 2010 (regels aangescherpt)

Groep 1: Mensen met MS mogen na keuring door Neuroloog of Ms-arts
alleen een auto besturen voor prive gebruik

En dan nog alleen als men geen voor autorijden geen beperkende funkties heeft (fysiek of mentaal)

Rijbewijs wordt afgegeven voor max 5 jaar

Bij twijfelachtige keuring moet men een rijtest afleggen. Bij positieve rijtest wordt rijbewijs afgegeven voor 3 jaar.

Zie [url]www.msvereniging.nl/drenthe/uw-mening/m ... -rijbewijs[/url]
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Hier is de uitzending van WNL, Vandaag de Dag, te zien van vanmorgen.

[url]http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1233131[/url]
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik zit nu te kijken maar het is inderdaad raar dat Eva Jinek zegt dat de vrouw genezen is verklaard. Dat de neurologen haar hebben goedgekeurd heeft te maken met dat ze goedgekeurd is om auto te rijden, niet dat ze genezen is. Beetje dom... Misschien toch maar even een mailtje sturen naar de redactie?
Polly

Bericht door Polly »

Misschien zit er meer achter dan wij weten...

Wat mij opvalt is het 'afbouwen' van medicatie. Afbouwen gebeurt voornamelijk bij middelen die de rijvaardigheid beïnvloeden. Als de huisarts dus kalmerende middelen of antidepressiva voorschrijft, kan de neuroloog haar wat de MS betreft wel geschikt vinden om te rijden, terwijl ze dat toch niet is. Slim om dan alle aandacht te richten op de MS, en te roepen dat het een schandaal is. Daar haal je de krant wel mee.

Best mogelijk dat ik het helemaal verkeerd zie, maar dit lijkt me een mevrouw die gewend is haar zin te krijgen. Of anders te kopen. Rijbewijzen worden in Nederland niet verkocht. Dat is inderdaad heel vervelend voor degene die het treft. En toch denk ik dat we er blij mee moeten zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp