Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS-er raakt rijbewijs kwijt (krantenartikel)

Alles omtrent werk en uitkeringen
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

@dientje, ik denk dat er door WNL en misschien ook de Telegraaf niet goed geluisterd is naar wat die vrouw zei. Ze zei dat ze was goedgekeurd door de neurologen. Goedgekeurd om auto te kunnen rijden. Ze zegt niets over dat ze genezen is.

Volgens mij hebben die journalisten dat verkeerd geïnterpreteerd...
Johan

Bericht door Johan »

Meer informatie over MS in combinatie met je rijbewijs vind je op:

[url]http://wetten.overheid.nl/BWBR0011362/g ... 13-01-2012[/url]

Zie met name artikel 7.4.1

Er wordt hier gesproken over een beoordeling. Er komt niet duidelijk naar voren of deze beoordeling bij de eerste aanvraag en/of bij een verlenging plaats moet vinden. Logisch lijkt mij alleen bij de eerste aanvraag omdat je bij verlenging van het rijbewijs B (komt het meeste voor) niet eens een eigen verklaring hoeft in te vullen.
dientje

Bericht door dientje »

o, ja, dat kan goed dat ze het verkeerd begrepen hebben, die journalisten.

maar toch is het vreemd dan, als ze goedgekeurd is door neurologen, dat is toch ook best belangrijk.
en kan ze dus gewoon rijden.

maar dan moet het cbr daar toch genoegen mee nemen.
dan zit er niks in de weg, lijkt mij.

tenzij, ze dus veel medicijnen gebruikt , maar dan zeggen de neurologen, dat toch ook?.
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Ik zag het bericht voorbij komen bij de mobiele telegraaf. Echt shocking. Ik wil komend voorjaar mijn motor rijbewijs gaan halen, nu het nog kan.
Mijn rijbewijs voor de auto heb ik inmiddels 11 jaar en zonder problemen laten verlengen. Nou heb ik ook weinig klachten en laat ik mijn vriend gewoon rijden als ik mijn ogen niet zo vertrouw. Maar het zou wat zijn, als ze heel mijn dossier op tafel hadden liggen.
M&MS

Bericht door M&MS »

Je bent pas verplicht om iets te melden als je groot rijbewijs krijgt, of aanpassingen aan auto of motor.

Maar als je het hebt gemeld moet je levenslang testen blijven doen.

Even over het CBR, die doen hier geen directe uitspraken over de gezondheid, maar over de rijveiligheid.

Dan kunnen artsen niet doen.

Dus in theorie kunnen alle artsen je goedkeuren en zegt het CBR dat rijden toch niet meer verantwoord is.
june

Bericht door june »

[QUOTE=M&MS;824821]Even over het CBR, die doen hier geen directe uitspraken over de gezondheid, maar over de rijveiligheid.

Dan kunnen artsen niet doen.

Dus in theorie kunnen alle artsen je goedkeuren en zegt het CBR dat rijden toch niet meer verantwoord is.[/QUOTE]

En zo is het toevallig wel. Ieder zijn vak.
Melster

Bericht door Melster »

[QUOTE=eM.Cee.eL.Wee.;824741]Ik wil komend voorjaar mijn motor rijbewijs gaan halen, nu het nog kan.
Mijn rijbewijs voor de auto heb ik inmiddels 11 jaar en zonder problemen laten verlengen. Nou heb ik ook weinig klachten en laat ik mijn vriend gewoon rijden als ik mijn ogen niet zo vertrouw. Maar het zou wat zijn, als ze heel mijn dossier op tafel hadden liggen.[/QUOTE]

Je zet me aan t denken.. Wilde ook altijd mn motorrijbewijs halen, maar heb dat helemaal afgezworen.. Tja ms.. Maar nu denk ik eigenlijk, waarom ook niet? Jeetje wat een eye opener!
sill

Bericht door sill »

Ik heb voordat ik voor mijn rijbewijs opging een medische keuring voor mijn ogen moeten doen en heb zonder problemen mijn rijbewijs kunnen verlengen.
goblins

Bericht door goblins »

Waar ik van baal is dat ik over twee jaar mijn C-rijbewijs wil verlengen, ik heb totaal geen last van mijn MS, maar toch zou ik hem moeten inleveren????

Mijn ogen zijn goed, heb geen last van gevoelsuitval oid, alleen wat sneller moe.
Ik rij gewoon de vrachtwgen op werk, niks geen last. Rij al 17 jaar schadevrij, en dat kan ik van colelga's niet zeggen die geen MS hebben. Die slopen de boel geregeld.

Ik snap best dat er regels zijn voor verlenging van rijbewijs, maar er zijn zoveel gradaties...

en zo we zo, mocht ik ooit een sleepbeen oid krijgen,s tap ik echt de vrachtwgen niet in, sterker nog, ik stap dan nog niet eens de auto in.
achter het stuur welteverstaan...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp