Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS-er raakt rijbewijs kwijt (krantenartikel)

Alles omtrent werk en uitkeringen
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=M&MS;824249]Voor een aantekening moet je ook gekeurd worden. Dit is dus precies waqt deze dame heeft gedaan.[/QUOTE]



Inderdaad zal ze wel een aantekening gevraagd hebben. Had ze dus beter niet kunnen doen :o in haar geval en in haar toestand.


Ik dacht ook even dat ze een aangepaste auto had, maar dat is natuurlijk wat anders dan een automaat. Dat heb ik vanmorgen verkeerd geïnterpreteerd denk ik.


Het staat in een krant waarvan je wel eens maar de helft hoort of overdreven is. Ik hoop dat we gewoon een stukje niet weten. Onderstaande tekst kan ik ook niet snappen wat dat er mee te maken heeft.
[I]Ook gaf ze aan dat ik alleen nog een rijbewijs kon krijgen voor een automaat, terwijl ik er nu een heb voor een auto met versnellingen. Ze zei dat omdat ik er met mijn eigen auto was en dat is toevallig een automaat”, vertelt Jeanine van Merode.[/I]

De video begint al met een genezen MS patiënt......
Als je die aangescherpte regels leest, hierboven in het bericht van Loesepoes, zou ze de verlenging al lang moeten hebben.

Alhoewel de mevrouw zelf heeft het over drie neurologen en de advocaat over twee, we het volledige verhaal vast niet weten verwacht ik. Misschien duurde het allemaal te lang, soms is men te streng.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Billy;824202]Gewoon stoppen met autorijden misschien :huh:. [/QUOTE]

Ik heb een briefje van het CBR en dat heb ik opgestuurd naar het UWV.
Billy

Bericht door Billy »

Op de site van Omroep Brabant staat het volgende;

[QUOTE]Geen rijbewijs voor MS patiente

EINHOVEN - Ze is genezen verklaard door meerdere artsen maar toch komt ze bij het CBR niet in aanmerking voor het verlengen van haar rijbewijs. Het overkomt de 52 jarige MS patiente Jeanine van Merode uit Eindhoven.

Neurologen, artsten en zelfs de rechter gaven haar gelijk maar toch geeft het CBR het roze papiertje niet aan Jeanine. Nu wil het CBS dat ze onderzocht wordt door een psychiater omdat ze twijlen aan geestelijke gesteldheid. Al meer dan dertig jaar krijgt ze na een uitgebreide keuring het rijbewijs maar vorig liep het anders. Drie neurologen en een oogarts onderzochten haar en stelde vast dat Jeanine van Merode geschikt is om auto te rijden. Volgens de neurologen is er aan de gezondheidstoestand niets veranderd. Toch denkt het CBR daar anders over.

Na een uitspraak van de rechter in Den Bosch weigerde het CBS het rijbewijs af te geven en ging in hoger beroep. 'Het lijkt er op alsof ze bij het CBR alles willen doen om het tegen te houden,'zegt Bert Kabel, de advocaat van Jeanine van Merode. Jeanine en de advocaat zijn al bijna een jaar bezig om het rijbewijs te krijgen bij het CBS. De zaak komt binnenkort voor bij De Raad van State. Volgens de advocaat speelt eenzelfde zaak in Zeeland waar ook een MS patiente met alle mogelijke middelen wordt tegengehouden om in aanmerking te komen voor het verlengen van het rijbewijs.
[/QUOTE]

Hier staat ook dat ze genezen is verklaard, maar verderop hebben ze het over haar geestelijk gezondheid. Zou het daar dan dus omdraaien :???:.
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=Billy;824301]Op de site van Omroep Brabant staat het volgende;



Hier staat ook dat ze genezen is verklaard, maar verderop hebben ze het over haar geestelijk gezondheid. Zou het daar dan dus omdraaien :???:.[/QUOTE]
Dat zou zomaar kunnen, :ja:
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Als aanvulling op Billy:

[url]http://www.omroepbrabant.nl/?news/16789 ... +auto.aspx[/url]
janna67

Bericht door janna67 »

ze is genezen verklaard, maar ze kan vanwege haar ziekte niet ver fietsen en ook niet ver lopen :eek:
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]Hoor net de uitspraak , dat vanaf 2010 de neuroloog aangeeft welke beperkingen er zijn en of er een extra proefrit moet worden gemaakt voor eventuele noodzakelijke aanpassingen aan de auto! Echter dit werd nog niet geaccepteerd...dus dit muisje krijgt een staartje ;) om maar in Candy haar schrijfvorm te blijven! :haha: [/COLOR]
Giechel

Bericht door Giechel »

toevallig vorige week ook een verhaal gehoord over het CBR.
ging niet over MS.
die mensen daar zijn het padje kwijt en volgens mij is wat ze doen ook niet helemaal legaal.
dientje

Bericht door dientje »

[QUOTE]ze is genezen verklaard, maar ze kan vanwege haar ziekte niet ver fietsen en ook niet ver lopen

__________________

[/QUOTE]


dat is een beetje vreemd, ms is niet te genezen toch?.
en anders is er geen reden om niet haar rijbewijs terug te geven, want dan zou ze gezond zijn.

ik heb het verder niet zo gevolgd, moest ze nou een paar lessen nemen, en dan zou ze het terug krijgen?, dan doet ze dat toch?, krijgt ze hem weer terug.

begreep ik.

of niet, krijgt ze hem gewoon niet?
raar he.

als je trouwens je rijbewijs niet hebt en je moet je rijbewijs nog halen, gaat de test gewoon net zoals bij iedereen denk.
als een gezond iemand.

tenzij je in aangepaste dingen moet gaan rijden, dat weet ik niet, heb ik zelf niet gehad.

ik heb m,n rijbewijs al 14 jaar geleden ofzo gehaald, toen was ik nog gezond.
en pas in de 4 de keer geslaagd.
heleendr

Bericht door heleendr »

ik heb helemaal geen geldig rijbewijs, geen enkele zelfs niet voor brommers
ik heb alleen een macedonisch rijbewijs( coormalig joegoslavie) in de periode dat de balkanooelog begon wilde ik die omlaten zetten naar een nederland rijbewijs helaas werd toen ook ms geconstateerd

ik moest hier opnieuw examen doen dit heeft echter nooit plaats gevonden omdat ik net voor de examen datum een hersenbloedieng kreeg

ook de aanvraag voor een brom ding voor zo'n 45km auto werd afgewezen gezien mijn beperkingen

ik kreeg wel een pasje voor OV...tja en daar heb je wat aan:boos:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp