Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen met smartwheel en FreeWheel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jrs77

Ervaringen met smartwheel en FreeWheel

Bericht door Jrs77 »

Met het lekkere weer komen ook weer wat uitjes en festivals (ja, ook weer ZC) in zicht. Die zal ik grotendeels met de rolstoel moeten doen. Voor de met rolstoel minder makkelijk begaanbare terreinen wil ik een aanpassing voor de rolstoel aanschaffen.

Als voorzetwiel twijfel ik tussen de smartwheel ([url]http]http://www.tnsrijen.nl/TNSshop/index.ph ... er=product[/url]). Er zit wel wat verschil in prijs, maar omdat er voor de freewheel (waar ik al positieve verhalen over heb gehoord) een aanpassing aan mijn rolstoel nodig is (moet een extra beugel onder mijn verstelbare voetplaat worden gelast) komt het verschil op een paar tientjes.

Heeft er iemand ervaring met deze producten? Werken ze prettig op festivalterreinen (hobbelig of nat grasveld), en in oudere steden? Of gaat jullie voorkeur juist naar mountainbikewielen achter?
Tinkerbel

Freewheel

Bericht door Tinkerbel »

Freewheel

Ik heb een freewheel. Gebruik hem niet heel vaak maar in steden zoals Antwerpen is hij ideaal en heb je er echt wat aan. Gras en bospaden gaan ook heel goed. Los zand niet.

Is de aanpassing aan de rolstoel echt nodig? Ik zou even goed kijken want bij mij zeiden ze ook dat het niet kon omdat ik een opklapbaar voetenplankje heb.

Toevallig wist het autoaanpasbedrijf waar ik met mijn auto kom een simpele oplossing: opklapbare plankje daar hebben ze een sleuf in het metaal gemaakt waar ik de freewheel inklik en aan de zijkanten 2 kleine gaatjes waar je een boutje en moertje in zet als je de freewheel gebruikt. Zo is je plankje/rolstoel star genoeg voor de freewheel
bart

Bericht door bart »

Ik volg dit topic graag, ben erg benieuwd naar ervaringen, ook van mensen die een combi van een freewheel en elektrische aandrijving op hun handbewogen rolstoel hebben.
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

Ik heb de freewheel van tsn rijen.
klik ik zo op de voetplaat.
Ideaal alleen in diepe modder bleef ik mijn grote hoepelwielen steken :haha:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik heb ze gisteren allebei bij TNS uitgeprobeerd. Hoewel ik eerst een voorkeur voor de FreeWheel had, is het toch de Smartwheel geworden. Die zit toch wat steviger op het frame, heeft een breder wiel en de voorwielen blijven altijd van de grond. Hij rijdt toch iets makkelijker, al is het wel een nadeel dat je hem niet meteen vanuit je stoel kan monteren.
Tinkerbel

Bericht door Tinkerbel »

Veel plezier met de smartweel! Toen ik mijn freewheel aanschafte bestond deze nog niet geloof ik.

Nadeel is inderdaad dat je hem niet vanuit de rolstoel kan aankoppelen.

Groot voordeel is dat hij niet op z'n kleine wieltjes draait. Dat gebeurt met de freewheel wel, best irritant als je op een druk festivalterrein rijdt
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

Dan is je freewheel niet goed ingesteld, de kleine voorwieltjes horen bij de freewheel een paar centimeter boven de grond te zijn meteen als je het wiel indraait.

Ik heb het laten instellen door de monteur van tsn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp