Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

scootmobiel aanschaffen

Alles omtrent werk en uitkeringen
wil

scootmobiel aanschaffen

Bericht door wil »

Mijn MS dwingt mij om over een scootmobiel na te denken. Ik heb een e-bike, al 14 jaar, maar op het moment is dat geen optie. Zit momenteel met de naweeën van een schub.

Ik vind de stap naar een scoot best wel groot. Ik ben op zoek naar een ietwat sportieve scoot.
. heeft er iemand ervaring met een Sportrider? Of advies over een sportieve scoot, niet de standaard scotmobiel. Die kan ik over 20 jaar nog aanschaffen.

Is een scoot te verkrijgen via een PGB? Ik weet dat de WMO alleen de standaard scoot heeft.

Ik wil een sportieve scoot omdat ik dan met mijn man samen kan gaan fietsen. Hij fietst , ik scoot....dus 12 km/h is wel erg langzaam. Hij is een hardloper/racefietser/MTB rijder, dus graag iets sneller.

Wie heeft een goed advies? Bedankt vast!
Billy

Bericht door Billy »

Misschien advies waar je helemaal niet op zit te wachten ;), want ik weet niet wat je klachten zijn. Maar is een 3wieler eventueel iets?

Je hebt inmiddels ook een model wat je zowel als scoot als 3wieler kunt gebruiken.

Er is ook een scoot die eruit ziet als een scooter en veel sneller gaat dan de standaard, weet zo niet welke dus ga hem zoeken...
Knillis

Bericht door Knillis »

Als je verwacht op korte termijn geen speciale aanpassingen nodig te hebben en met een beetje "pit" wilt rijden dan is de Oblix een super gave scootmobiel.

Bovendien oogt hij in vergelijking met andere scoots een stuk sportiever en is ook relatief "goedkoop" (ik geloof op dit moment ca 2200 euro nieuw).

Ik heb mijn oude Oblix na drie jaar ingeruild voor weer een nieuwe en kreeg nog 800 euro inruil (hij zag er dan ook nog perfect uit, geen enkel krasje)

De Oblix rijdt maximaal 25 km per uur (als de accu net opgeladen is) maar blijft lekker snel rijden (zo tussen 20 en 25 km per uur).

De totale afstand die je kunt halen met een volle (goede) accu weet ik niet want er zit geen kilometerteller op.

Die is er door een goede fietsenmaker wel op te zetten.

Ze zijn ook wel 2e hands te koop bij de zelfde firma in Hoorn, die overigens de enige leverancier is, maar als het financieel maar even haalbaar is, heeft een nieuw exemplaar de voorkeur om eventuele (onzichtbare) mankementen door slijtage te vermijden.

Mocht je gegevens van de firma willen laat het dan maar even weten dan stuur ik je die per privé bericht.

Succes met deze toch wel moeilijke zoektocht.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Kan je met een oblix de winkel zoals bv een supermarkt in of wordt het meer als een scooter gezien?
wil

obelix

Bericht door wil »

obelix

Is de obelix alleen te koop in Hoorn? Ik woon in Zeeland, beetje ver!
Geen ervaringen met de Sport rider? Ziet er uit als scooter, wordt de Harley onder de scoots genoemd? Wel prijskaartje van 5000,00 euro.
Zou dat model wel zien zitten! Lekker sportief uiterlijk, maar zou wel graag van mensen hun ervaringen horen.
Ik heb al 15 jaar MS, loop op dit momenteel slecht. Heb altijsd alles gedaan met een E-bike, maar dat volstaat alleen nog voor afstandjes van minder dan 2 km.
Knillis

Bericht door Knillis »

De leverencier (tevens importeur) van deze scoot is gevestigd in Hoorn.

Dat hoeft echter geen belemmering zijn. Iedere inwoner van Nederland (in welke uithoek dan ook) kan informatie opvragen.

Iemand die na het lezen van alle informatie en het eventueel mondeling navraag doen per telefoon, kan een bezichtiging aan huis èn een proefrit afspreken.

Als iemand een scoot besluit te kopen wordt hij thuis afgeleverd. Als er mankementen optreden dan komen ze ook voor reparatie bij je aan huis.

Iedereen betaalt bovenop de reparatiekosten (als het niet meer onder de garantie valt) een gelijk bedrag aan voorrijkosten, dus ongeacht hoe ver je van Hoorn woont.

Geen idee hoe het andere kopers van deze scoot vergaat maar ik heb tot nu toe nooit iets kapot gehad.

Wel heb ik een onderhoudscontract afgesloten met hen en dat betekent dat ze één maal per (ongeveer) 1,5-2 jaar de scoot helemaal komen nakijken. Hiervoor staat een vast bedrag. Op die manier kent men het "verleden" van de scoot en dat kan voordeel opleveren bij inruil.

Ik heb persoonlijk wel het voordeel dat mocht ik ergens met pech komen te staan, ik mijn man kan bellen om me op te halen want de scoot kan in onze auto gereden worden via oprijplaten.

@Liselotje
Je mag er ook gewoon een winkel mee in maar je moet wel altijd extra alert zijn op lager zetten van je "snelheid" zodat je niet in een onbewaakt ogenblik gas geeft en in volle vaart vooruit schiet :eek:
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik heb vorig jaar op de Supportbeurs op dei sport rider gezeten, was echt te gek mooi. Hier in de buurt rijdt er een rond. Ik denk dat het comfort hetzelfde is als een gewone scootmobiel.
Egbert1

Bericht door Egbert1 »

Ik heb al 6 jaar deze scoot.De 2e inmiddels.Ben er heel blij mee.De vorige was behoorlijk beschadigd.Er breekt nl makkelijk een stuk vanaf.Een lampje achter is lastig te krijgen (China).Toch lekker snel en ziet er mooi uit en niet duur.

Egbert.
dientje

Bericht door dientje »

ik had ook de oblix, eerst een zwarte 2x en toen een rode!.
ik heb er wel plezier van gehad, maar later kon ik er niet meer op!.

balen tuurlijk...

maar ik had hem dus idd uit hoorn.

in het begin met kinderzit tussen me in!.

was ook leuk.

en hij ging dus lekker hard!.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp