Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

scootmobiel aanschaffen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoe durven ze het er voor te vragen, daar koop je een hele leuke tweedehands auto voor. Wederom schaamteloze oplichterij van gehandicapten. :slecht:

Maar dat is ook zo met de [URL="https://www.waaijenberg.com/occasions/canta/"]Canta[/URL] die kosten tweedehands ook nog een kapitaal... :slecht:
(persoonlijke frustratie, omdat ik in Duitsland m'n Canta voor een schijntje heb verkocht en ik me nu met geen mogelijkheid weer een andere kan veroorloven)
Knillis

Bericht door Knillis »

Eigenlijk vind ik het ook schandalig Suzan dat vrijwel niemand meer een Canta via de WMO krijgt.

Overigens geldt dat ook voor een driewieler/electrische driewieler.

Men noemt het algemeen goed, dus ook niet gehandicapten gebruiken dergelijke voortuigen.

Voor de elektrische driewielfiets gaat dit steeds meer gelden omdat momenteel volop gepromoot wordt dat ouderen die niet meer durven fietsen wel weer zouden kunnen fietsen op een driewieler. De leveranciers organiseren zelfs fietslessen voor ouderen op een driewieler.

En omdat volgens onze overheid veel 55 plussers van nu beschikken over héél veel centjes komt ze dat natuurlijk goed uit. Teveel mensen die zo'n fiets willen dus "algemeen goed".

Toch denk ik dat het nog wel eens fors kan tegenvallen de hoeveelheid eigen geld van ouderen.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Ik krijg een nieuwe scootmobiel omdat mijn vorige (15 jaar oud), is afgekeurd.

Maandag wordt hij gebracht en dit moet hem worden. Voet en handgas omdat ik mijn handen bijna niet meer normaal kan gebruiken vanwege de gevoelsstoornissen. Ik ben heel benieuwd.

[IMG]http://i63.tinypic.com/sllld2.jpg[/IMG]
Merce

Bericht door Merce »

Dat us fijn Antoinette. 15 jaar...dat is denk ik best oud voor een scootmobiel?

Ik heb begin deze maand een aanvraag gedaan bij de gemeente. Nu op een keukentafelgesprek wachten.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Je Krijgt Wel een Super Fijne Scoot.

Ik heb er ook 2 Gehad.
tintel

Bericht door tintel »

Ik heb sinds donderdag een 5e wiel voor mijn rolstoel. koppel je zo aan en af en je kunt er 20 km per uur mee. Dus samen met iemand weg die op de fiets is.
Je betaald bijd ewmo daarvoor geen iegen bijdrage omdat het een aanpassing voor je rolstoel is .
het si een soort handbike maar dan electrich
Willem Jan

Verandering eigen bijdrage.

Bericht door Willem Jan »

Verandering eigen bijdrage.

Het kabinet wil door de invoering van een abonnementstarief de zorg nu beter betaalbaar maken en de eigen WMO-bijdrage voor iedereen, in heel Nederland, gelijk maken. Vanaf 1 januari 2019 betaal je een vast bedrag aan eigen bijdrage (17,65 euro per vier weken) voor het gebruik van WMO-maatwerkvoorzieningen. De eigen bijdrage wordt door het WMO-abonnement dus losgekoppeld van de hoeveelheid zorg die je nodig hebt en je inkomen en vermogen. Wanneer je veel zorg en ondersteuning nodig hebt, kun je door dit WMO-abonnement wel tot enkele honderden euro’s per maand besparen.

Hi, ik heb dit stukje gekopieerd uit [url]www.supportbeurs.nl[/url] / nieuws.
Misschien toch iets om rekening mee te houden, zo mogelijk. Groet+
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Dat zei de juffrouw van het WMO ook al tegen me Willem Jan. Ik hoop het.

Met mijn oude scoot betaalde ik geen eigen bijdrage omdat ik nog in het oude regime viel. Dat gaat nu veranderen met de nieuwe scoot. Tot de nieuwe wet er door is zal ik dus een eigen bijdrage moeten gaan betalen.

Ik weet alleen nog niet hoeveel. :huh:
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Via de WMO kan je een scoot krijgen vaak maar de meeste gemeentes hebben een max. staan van 12km voor scootmobielen.

Via de WMO krijg je ze waarschijnlijk niet sneller rijdend.
Carl

Bericht door Carl »

De gemeente moet maatwerk leveren.
Het kost vaak wat moeite maar als jij goede redenen hebt moet de gemeente hierin meegaan. Het kunnen fietsen met je man zonder dat hij omvalt lijkt mij aannemelijk.
Je zou eerst een scoot tijdelijk kunnen huren om te kijken of het wat is.
Bij aanvraag kun je een clientondersteuner in de arm nemen.
(Naast een ergo)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp