Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pgb

Alles omtrent werk en uitkeringen
dientje

pgb

Bericht door dientje »

zijn er nog mensen met nieuwe ontwikkelingen , zoals kattekop, die wilde toen in 2014 een pgb.

is dat gelukt?

wij gaan er nu mee aan de slag, dat proberen we.
we weten nu nog helemaal niks daarover hoe het nu is.

maar het is voor ons de goede oplossing, althans zo lijkt het naar wat dingen gelezen te hebben.

dus we gaan er nog mee aan de slag.!.
MissyMiss

Bericht door MissyMiss »

Geen ervaring maar ben er wel heel erg benieuwd naar. Dus als je nog een keer laat weten hoe het afloopt?

Succes!
dientje

Bericht door dientje »

zal ik doen!.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

succes Dientje :bloem:
ik heb sinds 2008 PGB voor mijn pv alleen krijg ik elk jaar minder en ik ga maar achteruit.
dientje

Bericht door dientje »

ik weet het is geen vetpot...ook ik ga achteruit.
vele dingen zullen wegvallen, bijv geen vakatie geld.

maar rijk zullen we nooit worden, we hebben nu ook maar 1 loon.
we hebben geen hoge levens standaard.

de stress is nu ook hoog, met zijn werk erbij.
het is teveel.

de huisarts vindt het een goed idee, en stond er niet raar tegenover.
en eigenlijk is het ook niet raar.

met alles wat we hebben, en meegemaakt hebben.
want ik heb dit nog een hele lange tijd!.

maar,..wordt vervolgd.
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Ik heb mijn PGB sinds eind 1996. Ja direct na de pilot. Ik ben er heel erg blij mee. Ik put uit ruime ervaring. Sinds mijn man overleed (1998) red ik me alleen. Met veel hulp door het PGB. Ik lig 24u/dag in bed.

Toch wil ik een belangrijke angel bekend maken. Mijn verhaal is privé, dat houd ik voor me.

Denk 300 keer na voor je een familielid, partner, kind, partner van kind, of een ander familielid voor je werken als zorgverlener.

Worden zij ziek, dan mag je die periode niet betalen. Je zult dan wel hulp nodig hebben, dat je moet betalen van het PGB. of uit je eigen zak
Stel dat het "familielid" arbeidsongeschikt raakt, dan is diegene niet via de SVB of de zorgverzekeraar verzekerd.

Het PGB geeft me verder wel de rijkdom van eigen regie. Sinds kort krijg ik ook begeleiding /verzorging voor onderweg.
dientje

Bericht door dientje »

ja, dat weten we allemaal,...dit is niet zomaar iets.
benka

Bericht door benka »

we hebben een pgb via wlz met een eigen bijdrage van 450 euro p/m.
eigen baas is prettig
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp