Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

IVA

Alles omtrent werk en uitkeringen
Tamaartje

IVA

Bericht door Tamaartje »

Gisterochtend moest ik naar het UWV. Op gesprek bij de keuringsarts. Wat was ik bang. Niet eens nerveus, maar echt bang.

Binnen een half uur wist ik de conclusie van de arts al. Dat was slikken. Ze gaat voor IVA. Erg slikken, maar wel het beste. Het viel me zwaarder dan gedacht.

Ik had zoveel horror verhalen gehoord dat ik doodsbang was. Mijn ervaring is juist positief en niet alleen vanwege de conclusie.

Het was een onwijs lief persoon, trouwens iedereen daar.
Meer mensen die een positieve ervaring hebben?
mickey16

iva

Bericht door mickey16 »

iva

hoewel ik huilde bij het invullen van de afkeuringspapieren, door mijn man, heb ik ook alleen maar positieve ervaringen met het uwv en de medewerkers aldaar. Dat mag inderdaad ook weleens gezegd, er zijn zoveel negatieve berichten.
Gemengde berichten en gemengde gevoelens. Het is en blijft moeilijk als je leven anders loopt dan verwacht en gepland.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

ja hoor, ook ik heb positieve ervaring, ik ging heel naief naar de keuringsarts, was niet zenuwachtig of zo, had hier nog niet meegelezen.;)
Mensen kunnen door de (horror) ervaringen hier van anderen heel bevooroordeeld naar een arts gaan.

Ik had een arts die mij objectief beoordeelde, het was een prettig gesprek, kwam er met een goed gevoel vandaan. Heb na die keuring in 2008 (80-100% afgekeurd) nog een aantal jaren gedeeltelijk kunnen werken, tot het verleden jaar echt niet meer ging.

Heb over het algemeen positieve ervaringen met het UWV, dat mag ook wel eens gezegd worden, hoewel er ongetwijfeld ook mensen zijn die dat niet met me eens zijn, lees hier genoeg ervaringen hierover. Maar ik prijs me gelukkig.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Heel fijn dat er zulke positieve ervaringen zijn, dat is voor toekomstige contacten goed om te horen.

Het is alleen jammer dat deze ervaringen zo gebaseerd zijn op enkele personen binnen het UWV en dat dit helaas ook vaak niet zo is.

Hopelijk zullen de medewerkers van het UWV zich vaker van hun positieve kant laten zien.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik heb een positieve en een negatieve ervaring wat betreft herkeuringen.

Een keer kwam ik bij een juffie van een jaar of 22 die volgens mij ms met ME verwarde (was toen een beetje een "trendziekte).
Die begon toen over dat ik met therapie en [B]vooral [/B]doorzettingsvermogen ongetwijfeld wel weer een fulltime baan zou kunnen bolwerken. :huh:
Heb toen ook moeten praten als Brugman om het kind zo ver te krijgen dat ze ms serieus nam en ik het idee had dat ze doorhad hoe ms werkte.

Ze beoordeelde me in eerste instantie echt op m'n uiterlijk: Tja, je ziet (gelukkig!) niets aan me, maar dat betekent niet dat ik geen beperkingen heb.
En ook zag ik er zo verzorgd uit..... Wat had ik dan moeten doen? In een joggingbroek met vlekken en stinkend binnenkomen? :ogen:

De andere keer kreeg ik een wat ervarener persoon, en daar heb ik een heel prettig gesprek mee gehad die me vooral aanmoedigde om zo door te gaan als ik deed.
Dus geen betaald werk meer willen, me richten op de leuke dingen in het leven en zo veel mogelijk zien te genieten en nuttig zien te maken zolang als kan. :)

Het zijn dus niet allemaal boemannen. Je hebt gelukkig ook heel redelijke mensen en helaas ook wat minder redelijke mensen er bij...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=ducaatje;1052700]
Het is alleen jammer dat deze ervaringen zo gebaseerd zijn op enkele personen binnen het UWV en dat dit helaas ook vaak niet zo is.
[/QUOTE]

Jij kent iedereen die daar werkt? Bij alle 30 vestigingen?

Misschien zijn die negatieve ervaringen wel gebaseerd op enkele personen. Dat lijkt me veel logischer, aangezien het UWV zo'n [U]1,5 miljoen[/U] klanten heeft.

Als je een positieve of 'gewone' ervaring hebt met het UWV dan zal je niet zo snel het internet op gaan om eens een flink verhaal te schrijven over hoe dat gegaan is.

Bij een negatieve ervaring klim je veel sneller in de pen/het toetsenbord.

Daarnaast zijn er ook veel mensen die vinden dat een diagnose automatisch recht geeft op een uitkering. Als er dan bij de keuring toch meer eigen verantwoordelijkheid wordt gevraagd is die arts al snel een incompetente *piep* en ga je je gal spuien op internet.

Ook ik had een positieve ervaring. En ook ik was bloednerveus door alle negatieve verhalen op internet.
elsepels

Bericht door elsepels »

Ik heb volgende week woensdag mijn afspraak voor een vervroegde IVA afkeuring.

Mijn arbeidsdeskundige heeft een goede rapportage naar het UWV gestuurd, dit uiteraard met feedback van werkgever, arbo arts, neuroloog en reva arts,

Dit weekend gaan we ons goed voorbereiden, komt vast goed
Molly74

Bericht door Molly74 »

Mag ik vragen aan wie het allemaal betreft: zijn jullie afgekeurd op de symptomen (beperkingen) of op de aandoening MS zelf?

Overigens heb ik al meer dan 15 jaar op en af te maken met het UWV. Ik heb zowel goede (zoals het hoort) ervaringen en slechte.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Toeter;1052713]Jij kent iedereen die daar werkt? Bij alle 30 vestigingen?

Misschien zijn die negatieve ervaringen wel gebaseerd op enkele personen. Dat lijkt me veel logischer, aangezien het UWV zo'n [U]1,5 miljoen[/U] klanten heeft.

Als je een positieve of 'gewone' ervaring hebt met het UWV dan zal je niet zo snel het internet op gaan om eens een flink verhaal te schrijven over hoe dat gegaan is.

Bij een negatieve ervaring klim je veel sneller in de pen/het toetsenbord.

Daarnaast zijn er ook veel mensen die vinden dat een diagnose automatisch recht geeft op een uitkering. Als er dan bij de keuring toch meer eigen verantwoordelijkheid wordt gevraagd is die arts al snel een incompetente *piep* en ga je je gal spuien op internet.

Ook ik had een positieve ervaring. En ook ik was bloednerveus door alle negatieve verhalen op internet.[/QUOTE]

Gelukkig niet zeg, moet er niet aan denken.
Heb helaas iets te vaak negatieve ervaringen gehad bij het UWV, met meerdere personen. Dat ging zelfs zover dat ik er uiteindelijk ook klachten over heb ingediend.

Als het nu maar één persoon was, maar helaas, dat bleek toch iets te vaak voor te komen.
Uiteindelijk toch nog een goede arts gevonden, die mijn zaak fatsoenlijk en serieus afhandelde. Maar daar zijn enkele jaren aan zinloze stress (door het gedrag van bepaalde mensen bij het uwv) aan vooraf gegaan.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb eigenlijk alleen maar positive ervaringen met het UWV gehad.

Ben verschillende keren gekeurd en herkeurd maar steeds zonder problemen. Ik ben zelfs nooit bij een arbeidsdeskundige geweest, alleen telefonisch gesproken waarna afkeuring rond was.

De vreselijke vermoeidheid was steeds de grond waarop ik afgekeurd werd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp