Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Over eksterogen, spalken en spasmen...

Alles omtrent werk en uitkeringen
Fratema

Over eksterogen, spalken en spasmen...

Bericht door Fratema »

Ik heb sinds ruim een jaar een enkel-voetorthese links. Een zgn. blue rocket, Plaatje? [URL="http://www.basko.com/artikel/artikel_de ... Ident=8618"]KLIK[/URL] Geweldig dingetje waardoor ik een stukje beter strompel :ogen:

Wat ik ook heb: een eksteroog op de linker voet bij mijn kleine teen op de voetzool... Een aantal keren naar de pedicure geweest en hij was (leek althans) zo goed als weg. Aangezien pedicures 26 euri per keer kosten en niet vergoed worden door mijn peperdure ziektekostenverzekering (grrrrr) doe ik het tegenwoordig zelf weer, eens in de zoveel tijd na het douchen met zo'n mesje van €2,50 wat eelt wegschrapen. Prima.

Maar ik heb nog wat. Een paar zwaar afgedragen schoenen die er niet meer uitzien. En binnenkort een bruiloft. Dat gaat niet samen. Dus ik vanmiddag naar de winkel en heb een paar mooie grote schoenen gekocht (maat 45). Binnenzooltje eruit gepeuterd, dunne sokken aan, orthese erin gedrukt. Wat denk je. Die mooie deftige schoenthes moeten ingelopen worden :eek:. Afijn, ik en lopen, u weet wel.... En ze geven flink extra druk op... die :boos: :boos: eksteroog. Die laat nu ff weten dat hij er nog zit.

Gevolg: au au au en volstrekt onlogische spastische trekkingen van mijn linker onderbeen. Wie mooi wil zijn....
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Er zijn pleisters waar je zelf een stukje af kan knippen, alleen op de eksteroog zelf plaatsen, die werken de eksteroog omhoog, dan een gewone pleister er over heen

Na een dag of 3 kan je het bovenste laagje verwijderen, dit herhalen tot de pit eruit is
(alleen de wortel krijg je er niet uit, zit tegen het bot)
Suzan

Bericht door Suzan »

... Een nachtje natte kranten in leren schoenen schijnt al eeuwenlang te werken... ;)
heleendr

Bericht door heleendr »

eksterogen
daar vraag ik een zalfje voor bij de huisarts, iets van salicilzuurzalf de juiste benaming weet ik niet meer helaas. het is de zelfde stof die in de likdoorn pleisters zit alleen ietsje sterker ik smeer die op dun mijn teen en doe er gewoon een pleister over want je moet die een paardagen laten zitten. omdat ik toch iedere dag zijn voeten afsop doe ik meteen na de wasbeurt een nieuwe pleister met t zalfje er op

ik moet zeggen het helpt wel:D

het eelt haal ik weg met een eeltrasp..een heel geklus dat wel
en ik smeer mijn voeten in met voeten creme..dan zijn ze weer zacht en soepel en kunnen er weer een tijdje tegen:)

omdat ook mijn zorgverzekering de pedicure niet vergoed ga ik maar 2 keer per jaar (op zijn vaakst) daar naar toe

schoenen kopen is ook voor mij een ramp. ik loop nog heel goed maar ik heb een hele kleine voet maar die is net zo breed als ie lang is :D tenminste daar lijkt het op. voor de breedte zou ik maat 39 moeten hebben maar voor de lengte maat 36. elegante stappers zijn er gewoon weg niet:(

nu heb ik heel toevallig bij de schoenwinkel vorig jaar een paar zacht leren schoenen gekocht die qua lengte en breedte een goed compromis zijn..net aan dus van de breedte betreft en redelijk voor de lengte.
leuk voor feestjes en voor netjes maar niet voor lekker te gaan stappen

succes net in/uitlopen en veel plezier op de bruiloft:cool:
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik gebruik ook salicilzuurzalf, maar dan voor de hardnekkige wratten onder mijn rechtervoet waar ook eelt omheen zit. Die zalf werkt goed, maar helaas willen de wratten van geen wijken weten, zelfs niet na een stikstofbehandeling bij de huisarts.

@ Fratema, ik heb twee EVO's, dezelfde als jij hebt. Het is wel lastig om goede schoenen te vinden. Ik heb een paar tennisschoenen waar die dingen heel goed in gaan en die schoenen zijn soepel genoeg om de EVO erin te krijgen.

Ik heb pas nieuwe schoenen gekocht (zwarte), maar moest wel een grotere maat anders passen die EVO's er niet in. Het zijn een soort loopschoenen. Ze zitten erg lekker, maar zijn niet elegant. Stevige stappers... Dat is heel lastig met EVO's zoals ik heb: een leuke schoen vinden.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

hallo fratema,

misschien een oplossing voor je pedicure"probleem".
bij een opleiding voor pedicures zoeken ze vaak modellen.

het 'mes" snijdt dan aan twee kanten.:haha:
JIJ blij en ZIJ blij.

en een héél stuk goedkoper.
Blom

Bericht door Blom »

Mij heeft een simpele likdoornpleister van Hansaplast vaker geholpen.
In het midden zit een rondje/holte met salicylzuur en buitenom vangt het verbandje de druk op.
[URL="http://www.hansaplast.nl/producten/voet ... 54909.html"]likdoornpleister[/URL]

[URL="http://www.nl.hansaplast.be/Producten/v ... 75041.html"]eeltpleisters[/URL]
june

Bericht door june »

Ik heb nog een tip Fratema. In veel schoenenwinkels kun jij spuitbusjes kopen met een soort verkoelende vloeistof er in. Speciaal voor het inlopen van nieuwe schoenen. Als de nieuwe schoenen beginnen te knellen trek je ze uit, even wat van dat goedje er in sprayen en de schoenen weer aantrekken. Weg is de pijn.

Je moet dat de eerste paar dagen natuurlijk wel herhalen maar je zult zien dat het inlopen van nieuwe schoenen niet meer zo pijnlijk is.
Fratema

Gelukkig is het leed alweer voorbij`

Bericht door Fratema »

Gelukkig is het leed alweer voorbij`

een uurtje shaking Fratema en sindsdien niks meer aan de hand. Pijn weg en loop nu beter dan met mijn aangepaste wrakken. Dus blij. :)
Meggan

Bericht door Meggan »

hai Fratema,

Waarschijnlijk is je schoen te krap, dus brede schoen.

Mocht dit niet het geval zijn even naar een podotherapeut of podoloog, zie je polis vd verzekering en die kan voor dat pijnlijke plekje een orthese maken.

Ik heb het ook gehad en idd die pijnlijke plek is dan heel snel terug ook als jezelf maar wat blijft aanklooien, die orthese om mn teen is super!!!!

Succes!

Groetjes Meggan
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp