Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lang leve ht UWV!!!

Alles omtrent werk en uitkeringen
kaasje

Lang leve ht UWV!!!

Bericht door kaasje »

Lang leve het UWV!!!!!!!! Onlangs kreeg ik een oproep voor de keuringsarts i.v.m. de WIA. Voor 30 september. Echter mijn baas had ondertussen een vervroegde IVA uitkering aangevraagd. Daar kreeg ik een vragenlijst voor opgestuurd. Ik gebeld met het UWV of ik die in moest vullen aangezien er een afspraak stond met de keuringsarts. Ja moest de vragenlijst invullen dan kon de keuringsarts het gelijk meenemen. Prima lijst ingevuld en opgestuurd. Kreeg ik een week daarna een afspraak binnen voor 10 oktober met een andere keuringsarts. Huh????

Dus maar weer bellen met het UWV met de vraag of er nu geen dingen dubbel of langs elkaar liepen aangezien ik al een afspraak had voor 30 september. Nee hoor die afspraak van 30 september stond niet in de agenda dus daar hoefde ik niet naar toe als ik 10 oktober maar wel op kwam dagen. Zeker drie keer gevraagd of dat allemaal wel klopte en ik hier geen problemen door ging krijgen. Nee hoor mevrouw u afspraak van 10 oktober staat alleen in de agenda.

En ja hoor ging vanmiddag de telefoon. Het UWV. Mevrouw u had vandaag een afspraak staan waarom bent u niet op komen dagen???? De meneer het verhaal uitgelegd. Hij snapte er niets van dat ze geen afspraak konden vinden op 30 september. Op mijn opmerking dat het UWV er dus waarschijnlijk dubbele agenda's op na houd kreeg ik nog serieus antwoord ook......

Pfffff en dan moet ik erop vertrouwen dat een instantie die zoiets simpels als agenda's bijhouden niet kan me een goed oordeel kan vellen over wel of geen IVA??????
Dat word met kromme tenen naar de afspraak van 10 oktober!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ah nee!!!! Hoewel ik zelf ook geen goede ervaringen heb gehad met het UWV totdat alles eindelijk rond was, schrik ik er toch weer van om dit te lezen. Hoe erg is dat??? Je vraagt nog 3x na of het ECHT wel klopt, en zit dan hiermee! Weet je (weten ze) wel zeker dat je er nu voor 10 okt op staat??
Lanah

Bericht door Lanah »

echt heel knullig, maar wie weet werkt het in je voordeel.

Het zo kunnen dat de ene afspraak bij de aanvraag "gewone"wia in de agenda staat en de andere bij "de ververvroegde"en dat ze dus niet bij elkaars agenda's kunnen.

Omdat je vrijdag telefonisch hebt besproken waarom je niet op de afspraak was; zou het goed mogelijk kunnen zijn dat ze hiervan een notitie hebben gemaakt in je dossier.

Je zou dus net zoals leeuwtje zegt nog een keer kunnen bellen of de afspraak van 10 oktober in de agenda staat (vermoedelijk wel) en of ze een notitie kunnen maken dat je gebeld hebt.

Maar terwijl ik dit opschrijf tewijfel ik of het wel belangrijk is om te doen. Ik weet nl niet of je ook cognitieve problemen hebt, zo ja dan zou ik het waarschijnlijk niet doen.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

helaas zeer herkenbaar en daarom hoop ik dat je deze ellende snel achter de rug hebt. Je wilt niet weten hoe een last van mijn schouders viel en tonnen met stress minder toen ik van alle UWV-gezeik af was...

dus succes de komende tijd en hopelijk heel snel een uitslag en duidelijkheid zodat je dit achter je kunt laten! :goed:
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Noteer altijd de naam van diegene die je gesproken hebt aan de telefoon, dan kun je daar altijd aan refereren. Beetje dom van hen.
kaasje

Bericht door kaasje »

Pffffff En dan word je gebeld.
Sorry arts is ziek u krijgt een nieuwe afspraak.
Manlief snipperdag kwijt. Kinderen oor niets naar de overblijf.
En ik moet dit weer een zien te handelen met die hersens van mij.

Tuurlijk vraagt die arts er niet om om ziek te worden.
Maar jemig zit al een tijd tegen die afspraak aan te hikken.
En dit bovenop de ergernis die er al is oer de handelswijze van het UWV is een beetje veel...........................................
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Mooi balen. Ik denk dat een vriendin van mij vandaag bij dezelfde arts moest komen. Die had ook alles geregeld en werd vanmorgen gebeld.

Vervelend, want zo blijf je in de stress zitten.
kaasje

Bericht door kaasje »

Ook Limburg Ducaatje?
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Yep. Ze moet in Heerlen zijn. Jij ook?
elsepels

Bericht door elsepels »

Het probleem zit in feit dat deze 2 afdelingen niet met elkaar communiceren. Ze kunnen niet in elkaars dossier en ze hebben ook maar beperkte inzage in jouw dossier.

mijn werkgever had voor mij een vervroegde IVA aanvraag bij het UWV ingediend. Ik was net een jaar ziek.

Deze IVA aanvraag is door het UWV goedgekeurd en miv 26-8 jl ben ik officieel een uitkeringstrekker :ogen:

Groot was dan ook mijn verbazing dat de afdeling Ziektewet van het UWV opeens allerlei info van mij wilde hebben, dit omdat ik bijna 1 jaar in de ziektewet zat?

Ik heb maar eens gebeld, verwarring alom. Ziektewet afdeling wist niets van mijn goedgekeurde vervroegde IVA aanvraag.

Op mijn verzoek heeft afdeling ziektewet contact opgenomen met Afdeling wia (daar valt IVA blijkbaar onder) om eea recht te zetten,

Afgelopen week,kreeg ik in mijn inbox van her UWV de melding dat ik geen recht had op een ziektewetuitkering omdat ik al een IVA uitkering heb :haha::haha:

Als 2'dingen elkaar kruizen snappen de UWV systemen er niets meer van.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp