Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

plassen tijden het vliegen

Alles omtrent werk en uitkeringen
sesj

plassen tijden het vliegen

Bericht door sesj »

In maart gaan we op vakantie naar Houston, Texas.

Ik heb 1 probleem: het plassen onderweg.

De vliegreis duurt 11 uur. Ik kan niet lopen of staan en ik kan alleen plassen met een catheter (speedy).

Er is geen invalidentoilet aan boord.

Heeft iemand van jullie een goed idee? Ik moet ook weer terug natuurlijk.

Bedankt alvast!
Bolke

Bericht door Bolke »

Hoi Sesj,

ik ga zelf binnenkort vliegen, met KLM.
Elke vliegmaatschappij heeft als het goed is een afdeling die hulp regelt bij het vliegen met beperkingen.

KLM geeft bijvoorbeeld geen hulp bij persoonlijke verzorging, dat moet je iemand voor meenemen, maar ik begrijp dat je niet alleen vliegt.

Waarschijnlijk kun je dan wel gebruik maken van iets ruimere toiletten in de businessclass.

Ik zou dus met hun contact opnemen en de (on)mogelijkheden bespreken.

Succes en heel veel plezier!

Gr, Lies
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Sesj,
Is het mogelijk om voor een lange reis, een verblijfscatheter in te laten brengen? Zo loste ik het jaren op...
sesj

Bericht door sesj »

[QUOTE=Candy;828216]Sesj,
Is het mogelijk om voor een lange reis, een verblijfscatheter in te laten brengen? Zo loste ik het jaren op...[/QUOTE]

Heb ik ook aan gedacht maar dan zit ik met de terugweg. Of ik moet in Amerika voor de terugweg iets (laten) regelen. Je kunt zoiets niet zelf aanbrengen of wel?
heleendr

Bericht door heleendr »

haai

ik moet regelmatig (voor andere zaken dan MS) naar een ziekenhuis voor controle
ook in het buitenland heb ik verschillende ziekenhuizen bezocht
de info krijg ik dan of op cd of die wordt naar de dokter in nederland toegezonden
het zelfde geldt voor infusen

je kan dus ook een afspraak maken bij een arts voor een catheter denk ik

vraag het in ieder gaval de behandelend arts oid en de organisatie waar je de reis geboekt heb als je die in nederland georganiseerd heb
of anders als je op bezoek ga bij iemand of die een arts willen regelen voor de catheter

of vraag aaan de luchtvaart maatschappij een plek met meer pravacy voor de catheter te legen en als er hulp bij is dat je in elk geval makkelijk naar het toilet kan

sterkte en goede reis alvast
pokey

Bericht door pokey »

ik ben afgelopen sept naar detroit gevlogen.(6 uur) ik kan nog wel strompelen het gangpad door en gewoon naar toilet.

Wel had ik luchthaven rolstoelassistentie aangevraagd.

in amerika zelf vliegen ze voor je maar hier in nederland (schiphol) was het te slecht voor woorden, gelukkig was mn man mee, anders hd ik er nog gestaan denk ik

heb je online of via reisburo geboekt ??

er zijn speciale minder validen plekken en rolstoelen die net als de catering karren door de gangpaden passen.
daarmee zou je naar t toilet gereden kunnen worden(wel veel bekijks maar daar moet je schijt aan hebben, die mensen zie je toch niet weer.:p )

ook in de economyclass is er een toilet voor mindervaliden (met handgrepen en babyverschoon klaptafel), maar de ruimte blijft behelpen.:(
en als je niet kunt staan , hoe maak je dan je transfers ??

een paar weken voor vertrek kun je meestal je plek nog upgraden naar economy plus. net meer beenruimte en comfort dan de standaard plekken. kost je ongeveer 100 euro gemiddeld.

catheters heb ik geen ervaring mee, dus ook geen tips/truuks.

hoop dat je er uit komt en geweldige vak hebt
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

SESJ,

Het hoeft niet perse door een arts ingebracht te worden. Een verpleegkundige met ervaring mag het ook doen.

Ik weet of het mogelijk is de catheter tijdens je vakantie te laten zitten? (Zelf zou ik daar niet voor kiezen.)

Gaan jullie met een georganiseerde reis? Er moet iemand te vinden zijn. Iedereen kan ziek worden immers. De terugweg-catheter en reserves, kun je van hieruit al meenemen.

Sowieso kregen we het beste plaatsje in het vliegtuig, zonder extra kosten. De blaas lieten we leeglopen in een Andy/Ajax-fles, niemand rook er iets van.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp