Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

"ehealth", ervaringen of ideeën?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Sara

Bericht door Sara »

@Anna1975,

die online zorgprogramma's voor COPD en Diabetes, daar had ik nog nooit van gehoord. Leuk om te weten! De andere dingen kom ik wel vaker tegen.

@Harriette66,

ik ben benieuwd naar hoe jij bij precies deze app uitgekomen bent. Er zijn volgens mij tientallen apps waarmee je je medicatie bij kunt houden, of vergis ik me nou? Hoe ben je op 't spoor van deze ene app gekomen? Of is 't een toevallige keuze uit de appstore? (Sorry, veel vragen!)
Sara

Bericht door Sara »

Nu kan ik met jullie hulp twee aandachtspunten voor een patiëntenorganisatie noemen:
[list]
[*]Verspreiden van kennis/info over ehealth onder patiënten.
[*]Het aandringen op het leveren van ehealth bij instellingen.
[/list]

Dan reken ik digitale diensten (zoals ons zorgprofessionals-forum) van de organisatie niet mee.

Nog een beetje mager! Heeft iemand nog een aanvulling, misschien? Wat kan een patiënten club nog meer doen op dit gebied?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik zou het inderdaad best fijn vinden als ik bij de betreffende poli in het ziekenhuis digitaal een recept kan aanvragen of bv een herhaalverwijzing voor de fysio.

Ik denk vaak net te laat op de dag aan dat soort dingen, omdat ik druk ben en 's avonds kan ik in alle rust even een receptje oid aanvragen.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

@Sara er kwam een advertentie voorbij op facebook en volgens mij staat hij ook vermeld in het MS magazine achterin met allerlei andere apps, ik had eerst een andere maar die werkte niet goed op de iphone, en deze bevalt goed.
Voor nog meer info,
hartje66@gmail.com


Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk
Sara

Bericht door Sara »

Ah, dankjewel!

ik was gewoon benieuwd hoe je 'm gevonden had. Die info heb ik nu.

Vanmiddag naar de bijeenkomst van PGOsupport. Ik ben benieuwd naar de andere (ahum!) patientenvertegenwoordigers en de input van de sprekers.

Dit is 'm trouwens: [url]http://www.pgosupport.nl/page/Agenda/eH ... _id%5D=408[/url]
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

@Sara inmiddels ook facebook page van de MedApp

Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk
Sara

Bericht door Sara »

Ha, thx! Deze bedoel je, denk ik? [url]https://www.facebook.com/MedAppNL[/url]

Ik heb zelf gelukkig geen behoefte aan zo'n app, maar zal later (drukdrukdruk :D) es kijken naar medicatie-apps, gewoon uit nieuwsgierigheid.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Niet helemaal e-health misschien, maar mijn fysio-praktijk gebruikt wel een afspraken app waarin staat wanneer je je volgende behandeling hebt, hoe laat en bij welke therapeut.Je kunt ook automatisch instellen dat je een herinnering krijgt bv 2 dagen vooraf en een uur vooraf, zodat je de afspraak niet vergeet.
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Anna1975;1072858]Ik ben even naar de site van het gezondheidcentrum hier gegaan, om te kijken welke mogelijkheden ze hier bieden op het gebied van e-health. En ik zie in elk geval:

[LIST]
[*]e-Consult
[*]Moet ik naar de dokter? (verwijst naar een site/app waar leeftijd en geslacht kunt invullen, dan krijg je een afbeelding van een man/vrouw en kun je aangeven waar je klachten hebt. Dan vragen ze door over het soort klachten, hoe lang ze duren etc en komt er een advies uit wel/niet naar de huisarts)
[*]Afspraak maken huisarts
[*]Bel me terug (huisarts) SGE De Akkers
[*]Automatische Herhaalservice (apotheek)
[*]In- of uitschrijven bij SGE
[*]Mijn gegevens wijzigen
[/LIST]

Verder kun je herhaalrecepten aanvragen, inschrijven voor groepscursussen en kun je via de praktijkondersteuner ook deelnemen aan online zorgprogramma's (bv voor COPD, diabetes).

Ook kun je je aanmelden bij de psycholoog met een aanmeldformulier. Ik heb niet alle disciplines uitgespit, maar bij het gezondheidcentrum in elk geval diverse mogelijkheden op het gebied van e-health.

[/QUOTE]

Ik hoorde bij de bijeenkomst bij PGOSupport dat Eindhoven (SGE, waaronder jouw SGE de Akkers) een koploper op het gebied van ehealth is, in Brabant in ieder geval :).
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Met alles wat ze aanbieden, kijk ik daar niet eens heel gek van op, maar wel erg leuk om te horen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp