Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aftrekposten 2016

Alles omtrent werk en uitkeringen
Charlottelove

Aftrekposten 2016

Bericht door Charlottelove »

Hiep hiep hoera de aangifte inkomstenbelasting 2016 komt er aan met daarbij de eventuele aftrekposten.

Weet iemand of je oplaadkosten kunt aftrekken voor een traplift en een elektrische rolstoel? En hoeveel is redelijk?

Wanneer iemand tips heeft voor aftrekposten hoor ik ze graag.

Hier nog wat aftrekposten die ik zelf heb misschien dat jullie er ook iets aan hebben want wie wil er nou geen geld terg van de belasting...let wel op de drempel.

Daadwerkelijk reiskosten naar ziekenhuis/arts/revalidatie dus wanneer je met de auto gaat mag je ook afschrijving en kosten aftrekken van de auto en dit kun je weer bereken via een handige tool van de ANWB.

Misschien dat je in 2016 kosten hebt gemaakt voor een invalide parkeerkaart of parkeerplaats dan mag je ook die aftrekken.

Eventueel een thermometer of batterijen voor een traplift (drukknop)

Gr
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Op [url]www.meerkosten.nl[/url] kun je veel info vinden. Kijk daar eens, want er is de laatste jaren veel veranderd.
Snowym

Bericht door Snowym »

De kosten die jij noemt kun je tegenwoordig niet meer aftrekken, wel de reiskosten.
Maar ook kosten van leefververvoer, google maar even en dat is voor ons best een grote aftrekpost.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Leefvervoer? Ik dacht dat dat niet meer bestond.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Omdat aftrekposten in het verleden al zijn gewijzigd of vervallen, kom ik niet eens meer over de drempel. Ipv terugkrijgen moest ik vorig jaar voor het eerst betalen :boos:

Wel worden vrijwel al mijn onkosten dus al vergoed door de zorgverzekeraar, medicijnen, vervoer ziekenhuis, zorghulp aan huis valt tegenwoordig allemaal onder de zorgverzekering. En nog veel meer, ik hoef niet veel meer zelf te betalen, behalve dan eigen bijdragen die je niet kan aftrekken :huilen:
Knillis

Bericht door Knillis »

De "drempel" is ook dusdanig hoog geworden dat ook wij er nooit meer overheen komen.

Helaas zijn veel kosten die vroeger aftrekbaar waren geschrapt. Woningaanpassingen, scootmobiel, parkeerkosten ziekenhuis en ga zo nog maar even door komt allemaal voor eigen kosten.
Snowym

Bericht door Snowym »

Aftrekbare kosten voor leefvervoer bestaat nog wel degelijk . Kijk maar, ik trek elk jaar behoorlijk wat af.
[URL="https://meerkosten.nl/belastingvoordeel ... erskosten/"]https://meerkosten.nl/belastingvoordeel ... erskosten/[/URL]
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Hoe leg je dan de bewijslast vast? Ik hou dat nooit bij.
Snowym

Bericht door Snowym »

Km standen vastleggen en dan heb je tabellen voor normaal gebruik. Alles wat je dan meer hebt gereden kun je aftrekken . Kosten bereken je dan weer op ANWB.nl
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Zelf heb ik dieet kosten die ik terugkrijg.
Je kunt op de site vd belasting de dieetlijst downloaden voor het gewenste jaar,daarop aankruisen wat qua diet(en) van toepassing is op jou.
Je moet dit formulier wel laten ondertekenen door je dietist en/of (huis)arts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp