Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vakantie woning rolstoeltoegangelijk

Alles omtrent werk en uitkeringen
wilm

Vakantie woning rolstoeltoegangelijk

Bericht door wilm »

Ben op zoek naar aangepaste vakantie woningen in Nederland

Verschillende keren bij landal geweest en goed bevallen
maar misschien dat er iemand nog ervaring heeft met een vakantie huisje wat is aangepast

Onder aangepast bedoel ik volledig toegankelijk voor rolstoel
dus deuren, badkamer (beugels, douche zitje)
kaasje

Bericht door kaasje »

Op camping 't Molke in Zuna (tussen Rijssen en Nijverdal) hebben ze aangepaste huisjes.
wilm

Bericht door wilm »

dank kaasje, ben jij hier wel eens geweest, ervaring?
kaasje

Bericht door kaasje »

Ik zelf ben er nog niet geweest maar heb er goede ervaringen over gehoord. Ken de camping wel heb er vlak bij gewoond. Staat nog op mijn to=do list

Enne is nog prima betaalbaar ook!
wilm

Bericht door wilm »

dank
vooral de prijs ja, is ook erg belangrijk :haha:
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Heeft iemand nog andere suggesties? Ben zo aan het zoeken naar een vakantiehuisje in NL of in buurlanden. Bij voorkeur in een natuurlijke omgeving. Vooralsnog vind ik het zoektocht als een speld in een hooiberg.
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien kun je stichting MEE eens vragen mee te denken over de mogelijkheden.

Zij weten wellicht welke instellingen/bedrijven dit soort rolstoel aangepaste woningen verhuurd.

Je zou ook eens kunnen zoeken op google. Als je rolstoel vakantie woning intikt komt er een hele lijst met mogelijkheden.

Wellicht dat er in "De Blauwe Gids" ook dergelijke woningen worden aangeboden. De blauwe gids kon je vroeger gratis bestellen, helaas moet daar tegenwoordig voor betaald worden. De blauwe gids is een gids met alle vakantie mogelijkheden voor mensen mrt een handicap.

Succes!
wilm

Bericht door wilm »

dank voor meedenken

Heb op internet wel eens gekeken en ook wel eens ergens geweest die aangaf rolstoel toegankelijk te zijn

Maar bij praktijk was het niet geheel praktisch (wel drempel loos en badkamer aangepast, maar je kon niet bij bed komen)

Dus vandaar mijn vraag hier
omdat ik dacht misschien zijn er mensen ergens geweest
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ik google me suf. Maar als je zoekopdrachten geeft, vergeet dan niet dat er een relevant verschil is tussen rolstoeltoegankelijk en aangepast huis voor rolstoel.
Rolstoel toegankelijk hoeft alleen te betekenen dat er geen drempels zijn en dan kan de rest van het huis ongeschikt zijn: zoals een normale wc zonder verhoging en of steunen.

Ik vond dit wel een aardige site voor NL

[url]http://www.aangepaste-vakantiehuizen.nl[/url]
Sara

Bericht door Sara »

De blauwe gids is nu op internet ([url]www.deblauwegids.nl[/url]), misschien staat hier iets bij]http://www.deblauwegids.nl/accommodaties[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp