Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulp bij verzorging kindjes en huishouden na zwangerschap.

Alles omtrent werk en uitkeringen
Marrit

Hulp bij verzorging kindjes en huishouden na zwangerschap.

Bericht door Marrit »

Beste allemaal,

Op dit moment ben ik 27 weken zwanger van ons tweede kindje. Gezien ik heel slecht uit mijn vorige zwangerschap kwam en daar bijna een half jaar van moest herstellen, willen mijn man en ik willen graag uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om hulp in te schakelen na de zwangerschap.

Zoals het er nu voor staat willen we graag voor 2-3 dagen per week iemand bij ons thuis laten komen die kan helpen met de verzorging van de kindjes en licht huishoudelijk werk doet. Waarschijnlijk zal dit voor een periode van 3-6 maanden zijn.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of weet iemand betrouwbare instanties die hulp bieden op dit gebied? Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Marrit
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

Misschien kun je een tijdelijk pgb krijgen voor begeleiding via de wmo en dan kun je zelf iemand inhuren.
Lanah

Bericht door Lanah »

een au-pair misschien
(echter zelf geen ervaring mee; en weet natuurlijk ook niet waar je woont en of je daar ook plek voor hebt) Succes met de zoektocht.
mari

Bericht door mari »

Een erkend gastouder of au pair bureau zou ik inderdaad denken.

Qua vergoeding heb je denk ik geen recht op pgb of iets dergelijks, want je hebt een partner.
Zo gaat dat helaas in de participatiesamenleving.

Toen ik zwanger was (8 jaar geleden alweer) werd er al niks meer vergoed in mijn gemeente ivm een partner en familie hebben.
Of boven de 110 % bijstandminimum-norm zitten.

Welk ziekenhuis ben je?
Sommige ziekenhuizen geven nog gammaglobuline infusen na de bevalling, om het risico op eens schub te verminderen, dacht ik.
Welke dat zijn weet ik niet.

Heb je een ms vpk? Misschien heeft die nog een goede tip etc

Geniet nog van je zwangerschap.
Marrit

Bericht door Marrit »

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ben er ook bang voor dat we via de WMO niet veel hulp kunnen krijgen. Omdat we getrouwd zijn komen we tot nu toe ook niet in aanmerking voor huishoudelijke hulp.
Mochten jullie nog ideeen hebben voor betaalbare huishoudelijke hulp en organisaties die oppas aan huis aanbieden in Amsterdam, dan hoor ik het graag.
Mari: goeie tip van de MS verpleegkundige. Ik zal haar een mail sturen. Uiteindelijk is er vast een oplossing te vinden!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Stichting MEE kan ook met je meedenken over (vergoeding van) hulp aan huis.

Ik heb zelf een tijdje vrijwillige thuishulp verleend bij een alleenstaande slechtziende moeder. Nam ik haar zoontje een dagdeel per week mee op pad om haar te ontzien. Naar de bieb enzo.

Nadat ik met dat vrijwilligerswerk gestopt was (omdat ik zelf een kind kreeg) vertelde ze dat hij nu 1 keer per week naar een gastgezin gaat. Gewoon een gezin met 2 wat oudere kinderen dan hem, waar hij 1 dag per week mee draait.

Dus er zijn ook nog dingen mogelijk met vrijwilligers.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Sommige gemeenten hebben de SMI nog (sociaal medische indicatie). Dit is niet voor in huis, maar biedt een mogelijkheid voor kinderopvang als een van beide ouders niet werkt en je dus geen recht hebt op kinderopvangtoeslag. Hierdoor is de opvang zonder toeslag niet te betalen.

Even een halve of hele dag rust op een meer strucurele basis heeft mij destijds veel goed gedaan. Mocht je er gebruik van willen maken, wacht dan niet te lang om het aan te vragen! Je kunt het altijd nog weer stoppen, maar oostarten duurt vaak lang!

En voor de oudste is het misschien ook fijn in aanloop naar school?

[url]http://www.chikuba.nl/smi/[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp