Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Efteling met rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

[QUOTE=Hanna71;1079239]Je hebt helemaal gelijk, Jrs77.
Aan de ene kant snap ik wel dat ze een soort van bewijs willen, aan de andere kant: Wie gaat er voor z'n lol via een aangepaste ingang om vervolgens nog net zo lang te moeten wachten?

Een beetje vertrouwen in de mens zou ze sieren.[/QUOTE]

Ze willen geen bewijs van je handicap, ze willen een bewijs dat je niet (lang) in een reguliere rij kunt staan.

En als je dan gebruik maakt van de attracties willen ze dat de huisarts onderschrijft dat je er met de juiste hulp gebruik van kunt maken en dat je er met een eventuele ontruiming uit kunt.

En over dat vertrouwen. De Efteling heeft waarschijnlijk net effe te lang het vertrouwen gegeven aan mensen en is nog altijd heel coulant. Wat je je niet voor kan stellen dat mensen zouden doen gebeurt ook in de Efteling, net als in de "echte" wereld.

Ik vind het niet bijzonder raar dat er dan een ontmoedigingsbeleid aan te pas komt omdat je nét effe iets meer moet doen voor een faciliteitenkaart. En zoveel moeite is het ook weer niet.

Ik heb voordat ik ziek werd 4,5 jaar in de Efteling gewerkt. (ja ja ik ben bevooroordeeld) Ik heb heel wat mensen gezien in die tijd die er prat op gingen bij de Efteling een rolstoel te huren om via de achteringang te kunnen. Door hén is het beleid aangepast, niet de Efteling ;)
froukje75

Bericht door froukje75 »

Die verklaring is tot daar aantoe, nu de prijzen nog eens aanpassen.
Ik zit inmiddels in een aangepaste rolstoel vanwege m'n ms.
Van bijna alle attracties kan ik geen gebruik meer maken, maar moet wel bijna het volle pond betalen (wel 2 euro korting). Ik wil best iets betalen, maar niet het hele bedrag. Anders wil ik wel overal in en moeten ze de attracties dus stilleggen, omdat ik veel hulp nodig heb.
Doe bijv. net als in de buurlanden de begeleider gratis.
Ik vind het genieten van en met mijn gezin al heerlijk zo'n dag en dat ik nergens meer in kan is dan jammer

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=DaPowerrr;1079252]. Wat je je niet voor kan stellen dat mensen zouden doen gebeurt ook in de Efteling, net als in de "echte" wereld.
[/QUOTE]

Ja, ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar je hebt gelijk. Profiteurs lopen overal rond en helaas heeft dat consequenties voor de mensen die daadwerkelijk recht hebben op deze faciliteiten.

Maar als je net zo lang moet wachten bij de zij-ingang als bij de hoofdingang, dan snap ik niet waarom een gezond iemand de boel zou willen flessen.
Maar goed, ik zal wel te naïef zijn.

Wat ik me vanmiddag wel bedacht is dat mijn eerste opmerking niet klopt. ("Inderdaad, je komt er heus wel in zonder doktersverklaring!
")
Je komt natuurlijk wel in het park, maar je komt de attracties niet in. Want een trap op lukt niet met een rolstoel. Je bent dus verplicht te bewijzen dat je wel echt in die rolstoel hoort, om gebruik te kunnen maken van de attracties. Dat voelt toch een beetje als discriminatie.

Alsof je bij het gemeentehuis, een restaurant, een museum moet bewijzen dat je gebruik wilt maken van de rolstoelhelling ipv de trap. Die voorziening is er, dus zou je er gewoon gebruik van moeten kunnen maken. Zonder gedoe. En zonder als fraudeur te worden bestempeld. Want het heeft verder geen voordelen om te frauderen.

Het verhaal van Froukje75 snap ik ook. Je wilt wel het park in met je gezin, maar bent niet in staat gebruik te maken van de attracties vanwege je beperking. Dat is zuur. Ik weet ook niet hoe dat op te lossen is.

Ik weet wel dat mijn moeder ook altijd mee ging, maar nooit in een attraktie ging, omdat ze dat niet durfde. Zij ging mee om op de tassen te passen. Maar ja, daar koos ze zelf voor.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik las op de site dat veel attracties rolstoel toegankelijk zijn..maar hoe in hemelsnaam kom je met rolstoel in de fata morgana of het treintje?
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Waarschijnlijk moet je dan in staat zijn om van de rolstoel over te stappen naar de attractie.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Daar waar mogelijk wordt de attractie stilgezet en wordt je geholpen bij het in en uitgaan van de attractie, als de hulp van enkel jouw begeleider(s) niet voldoende is.

[quote="froukje75"]Van bijna alle attracties kan ik geen gebruik meer maken, maar moet wel bijna het volle pond betalen (wel 2 euro korting). Ik wil best iets betalen, maar niet het hele bedrag. Anders wil ik wel overal in en moeten ze de attracties dus stilleggen, omdat ik veel hulp nodig heb.[/quote]

Froukje, wat jij zegt over de kosten van de entree ben ik het helemaal mee eens hoor! Met mijn abonnement scheelt dat altijd nog iets per keer dat ik ga omdat ik vaak kan gaan. Maar als je niet vaak kunt gaan omdat je verder weg woont vervalt compleet het voordeel.

Je zou bijna zeggen dat daar toch ergens wel een middenweg geregeld moet kunnen worden, al weet ik niet of de Efteling daar ook zo over denkt... :ogen:
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Inderdaad fata morgana wordt even stil gezet..

ik ben er tenminste in geweest.

ademloos
kaasje

Bericht door kaasje »

Laatste keer dat ik ben geweest stond er bij de Fata Morgana een bordje dat het niet mogelijk was om in deze attractie te gaan als je in een rolstoel zit. Jammer had graag de gezichten van mijn kids gezien in deze attractie.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Met hulp van je begeleider(s) en het personeel wordt een attractie stilgezet op je erin te krijgen en eruit te halen. Toch ben ik na 2 attracties dan al helemaal gesloopt dat ik denk 'laat maar'. En dat was nog in de tijd voor deze bewijs-eisen.

Geen Efteling meer voor mij.
Voor alleen 2 euro korting, gedoe met bewijs regelen, trouwens toch geen voorrang dus overal een uur wachten (ja, ook zittend in de rolstoel vind ik een uur of langer wachten voor een attractie ondraaglijk). En een hoop attracties waar je überhaupt niet in kan/mag, waardoor ik de pakezel van de familie ben en met alle tassen ergens wordt 'neergezet'.

Nee bedankt.

Tip, maar wel ver weg, weekendje Europapark in Rust, Duitsland. OK, hier kan je ook nergens 'in' de attracties maar heel veel mooie shows en voorstellingen, een park dat groter en mooier is als Disney.
Kosten: Ik gratis en mijn begeleider korting, gratis parkeren met GPK. Daar kunnen andere parken wat van leren!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Zelfde prijs en even lang wachten als iedereen vind ik allemaal prima. Ik heb wel besloten 'gewoon' te gaan, en als ze me daar aangeven dat ik zonder 'verklaring van een onafhankelijk arts' geen attracties in mag, dan laat ik me wel wegsturen. Dan mogen ze me mijn geld teruggeven, en hebben ZIJ wat uit te leggen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp