Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hulp gevraagd...en gekregen!

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mariette68

hulp gevraagd...en gekregen!

Bericht door Mariette68 »

Al behoorlijk lange tijd lopen we hier tegen allerlei zorgen en verzorging aan....Vorige week stuurde mijn man een mail naar de gemeent met daarin een simpel: Help! Ik red het zo niet meer en ga hier straks aan onderdoor!

Vandaag kwamen er 2 mensen langs. 1 voor het WMO en 1 voor jeugd en gezin.( voor onze 3 nog thuiswonende kinderen van 16, 12 en bijna 11).

Wat hebben jullie nodig, waar kunnen wij iets in betekenen...de beerput ging open. Mijn man is mantelzorger voor mijn schoonvader die bij ons op het erf woont ( 80 en steeds hulpbehoevender), voor mijzelf ( mijn chauffeur, maar vooral mijn geheugen...en voor onze oudste zoon, psychisch ziek met angststoornis, paniekaanvallen en prikkelbaar darmsyndroom, hij woont hier vlakbij)

Wat we voornamelijk zochten is lastenverlichting voor mijn man....en we krijgen zoveel meer, oa een pgb voor opa voor 3 uur in de week hulp in huis.

Mevrouw WMO stelde voor een scootmobiel ( afgewezen want die heb ik van mijn moeder gekregen, was van mijn vader en stond niets te doen in Rotterdam dus hierheen gehaald en die voldoet)...

Een rolstoel op maat ( ik heb er 1 ook van mijn moeder die van mijn vader was, maar als ik er langere tijd in moet zitten is dat erg belastend voor mijn rug, is dus meer voor kort vervoer)

Douchestoel....ja is handig en fijn ALS ik de trap op zou komen ( kost nu zoveel moeite dat ik het bij 1 keer per dag laat, als ik naar bed ga)

Vervoer met taxi naar het ziekenhuis zodat mijn man thuis kan blijven ( afgewezen,want mijn man is er vooral om dingen te onthouden die ik vergeet)


Hulp in huis...er is nogal achterstallig opruim en schoonmaak gedoe...de kinderen doen hun best, ik doe mijn best, man doet zijn best maar het lukt niet... Ze gaat overleggen of er eenmalig een ploeg kan komen voor schoonmaak en opruim en daarna 3 uur per week bijhouden door thuiszorg, anders start de thuiszorg en zien we hoever we komen.

Een trippelstoel wanneer dat nodig gaat zijn, een andere scoot als deze die ik zelf heb stuk zou gaan...enzenz.... ze dachten ontzettend mee.

En de klapper voor mij was het voorstel voor een traplift...zodat ik ook overdag naar boven kan ( als de kinderen iets willen laten zien of simpelweg om te kunnen douchen wanneer ik dat wil)

De mevr. van jeugd en gezin was er vooral voor de kinderen. Door de zorgen die mijn oudste zich maakte en alle hulp die ze mij gaf moest ze overstappen van HAVO naar VMBO-tl ...is geen schande,maar ik weet dat ze zoveel meer kan...het is zo jammer. Mevrouw wil met hen gesprekken aangaan en zien wat zij nodig hebben...

Kijk , dat ze iets doen in huis is helemaal niet erg dat hoort bij de opvoeding vind ik zelf, maar er moet ook tijd overblijven voor hen zelf en een hoofd wat ze af en toe kunnen legen.
Mijn jongste heeft nog steeds het idee/gevoel dat het overgaat, dat MS niet blijft, maar geneest...de traplift vond hij gaaf want dan kon hij ook eens lui zijn....;-)

Ik was zo nerveus voor dit gesprek want je hoort zoveel verhalen over niet meewerkende gemeentes waar je moet soebatten en smeken... ik ben er nog steeds een beetje ondersteboven van....dat het kan, maar vooral ook omdat het zo nodig is....

knuf,Jet
froukje75

Bericht door froukje75 »

Hoi Jet,

Super dat je het een en ander voor elkaar hebt gekregen. Soms moet het inderdaad achter de helsdeuren vandaan komen.
Ik/wij hebben ook al weer een aantal jaren hulp. Voor mij de verpleging 's ochtends (wassen en aankleden) en hhh. Mijn man en oudste hebben pdd-nos. Gaat gelukkig goed, de hhh haalt veel werk uit handen en dat is zo fijn😃
Tuurlijk hebben onze meiden 16 en 11 ook gewoon hun taken hoor, vind dat ook niet meer dan normaal.
Ik hoop dat jij en jou gezin straks weer kunnen genieten van elkaar, maar dat gaat vast goedkomen.
Groeten Froukje

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Sharon

Bericht door Sharon »

Wat een ontzettend fijn bericht Mariëtte!! Super dat ze zo met jullie mee hebben gedacht. Moet dit alles nu nog worden goedgekeurd of kan je er vanuit gaan dat dit alles in gang gezet wordt?
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

Dank je wel Froukje!

Sharon...alles wordt meteen in gang gezet. De gemeente vraagt een offerte aan voor de traplift, er komt een ploeg voor schoonmaak/opruim , de rolstoel wordt aangevraagd en geregeld en ook de hh zorg die wekelijks gaat komen is goedgekeurd.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Wat fijn voor jullie. Ik hoop dat jullie allemaal een beetje rust krijgen en weer meer van elkaar kunnen genieten.
Rijn

Bericht door Rijn »

Wat fijn om te lezen en wat goed en bijzonder dat er zo vlot is gereageerd.

Groetjes,

Rijn
Snowym

Bericht door Snowym »

Fijn Mariette, let wel goed op wat voor traplift ze willen geven. Mij wilden ze een traplift geven die langs de buitenkant van de trap gaat, maar dat zou supergevaarlijk zijn voor de kinderen die dan over het smalste stukje van de treden moesten lopen. Dus met heeeel veel moeite een (duurdere) traplift gekregen aan de binnenkant van de trap. Moest daar wel voor bijbetalen.
Denk ook aan de eigen bijdrage. Ik weet niet wat jullie inkomen is maar dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen.
Forumi

Bericht door Forumi »

Wat goed Mariette,goed van je alles op een rij gezet wat nodig is. Fijn bericht dat de gemeente zo meedenkt en doet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp