Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Smart Drive of zoiets

Alles omtrent werk en uitkeringen
nora † 26-06-2020

Dank jullie zeer!

Bericht door nora † 26-06-2020 »

Dank jullie zeer!

Wat fijn mensen, zo veel tips. Hartelijk dank.

Nu moet ik dus eerst ff flink gaan studeren.

Ik laat nog van me horen.
Carl

Bericht door Carl »

Hoi Nora,
Ik heb een elro. Voor mij heel fijn. Rij er zo de metro en tram mee in.
Maar ik zou nu kiezen voor een wheeldrive.
Een smartdrive is eigenlijk net zo passief als een elro. Ziet er alleen beter uit.
Gr
nora † 26-06-2020

Bericht door nora † 26-06-2020 »

Hoi Carl,

Dank voor je tips maar ..... als ik op 'elro' zoek, kan ik niet echt iets vinden dat op de elektrische ondersteuning van een rolstoel lijkt.

Kun je misschien iets beter uitleggen waar ik dit hulpstuk kan vinden; een website of een iets uitgebreidere naam van het produkt of zo.

De 'wheeldrive' heb ik inmiddels wel gevonden. Of lijkt de wheeldrive jou sowieso beter dan de elro ?

Bij voorbaat dank.
Carl

Bericht door Carl »

Elro = elektrische rolstoel :p
nora † 26-06-2020

Bericht door nora † 26-06-2020 »

Ha, ha !!
Niet aan gedacht.

Ja, de ergotherapeut die mij momenteel 'adviseert' probeert mij de 'elro' in te duwen. En natuurlijk zitten er voordelen aan, qua je verplaatsen.

Maar hoewel het buiten natuurlijk handig is,
heb ik (nog) niet zo'n zin in zo'n groot log vehikel in huis;

en ik wil inderdaad zo lang het 'zelf' ook nog gaat, niet helemaal passief in een stoel zitten.

Zoek dus iets wat ik zelf gemakkelijk kan gebruiken op het moment dat ik naar buiten ga.
.
Carl

Bericht door Carl »

Wat ook een (niet onbelangrijk) bezwaar van een elro is dat deze nogal stigmatiserend werkt.
Een goede rolstoel met een elektrisch aangedreven Handbike voor buiten is denk ook wat.
Gr
Tinkerbel

Smartdrive

Bericht door Tinkerbel »

Smartdrive

Ik heb een smartdrive en ben er zeer tevreden over! Mijn ergo adviseerde ook een elro maar dar wil ik zo lang mogelijk uitstellen .

De smartdrive helpt mij mijn dagelijks leven zo zelfstandig mogelijk te te leven. Het werkt met behulp van een polsbandje wat een Bluetooth verbinding heeft met de smartdrive. Ik zou zonder amper de straat uit kunnen komen momenteel ivm sterk verminderde handkracht/handfunctie. Bespreek het met een WMO adviseur van je gemeente en vraag of je hem kan testen via de leverancier
pokey

Bericht door pokey »

ik heb idd de wheeldrive van sunrise medical. na een half jaar vechten en dreigen en bezwaar maken met de wmo Zwolle

handig systeem met de normale hoepel die hoepelondersteuning biedt en de kleinere hoepel die continu aandrijving geeft (zoals je het joystick van een elro naar voor en achter beweegt houd je de hoepel ook iets voor of achteruit vast)

ik ben er erg blij mee............maar
de wielen zijn 10 kilo per stuk en gewoon rollen of geduwd worden is zwaar. verwisselen van wielen voor bijv autotransport is zelfs voor mijn gezonde man een beste klus.

als ik geld zou hebben zou ik zelf de smartdrive kopen
june

Bericht door june »

Wordt een SmartDrive of een LightDrive nu vergoed door de WMO?

Ik begrijp dat dit nieuwe uitvindingen zijn die het zelf moeten hoepelen in een rolstoel veel gemakkelijker maken dan de oudere voorzieningen. Dat heet vooruitgang.

Dan hoeft de WMO toch niet meer met die oudere voorzieningen aan te komen als er inmiddels iets veel beters op de markt is?
pokey

Bericht door pokey »

mijn wheeldrive is dus van sunrice medical waar de gemeente zwolle/welzorg zwolle een kortingsdeal mee heeft.
dus dan zou ik wederom hebben moeten vechten om de smartdrive (andere leverancier dus duurder voor wmo ) en ik was het vechten even beu

maar met de powerkaart [url]http://www.supportmagazine.nl/wmo-tools/[/url] is dit vast wel te regelen.
hoepelondersteuning is een aanpassing op je adl rolstoel en zou dus vergoed moeten worden door wmo.

maar gemeente zwolle laat je liever creperen in je stoel dan geld uit gegeven dus ik heb echt ervoor moeten vechten :( :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp