Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

tweedehands handbike; waar laten monteren?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Merce;1111801]Waar zit die rolstoelgarage? Klinkt interessant.[/QUOTE]
Wel in een redelijke uithoek van het land, 's Heerenberg in Gelderland. Even bellen of mailen is dus wel verstandig: [url]http://www.rolstoelgarage.nl[/url]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=ducaatje;1111804]Overigens kun je een handbike ook aanvragen als sportvoorziening (heb ik gedaan). Je moet dan wel lid worden van een handbike vereniging.

Ik heb toentertijd een PGB gekregen, waar ik maandelijks een bijdrage voor betaal via het CAK.[/QUOTE]
Dat is wel opmerkelijk; een sportvoorziening krijg je in de vorm van een max. vergoeding, die per gemeente verschillend is. Dat 'moet' de gemeente verstrekken, en mogen ze niet in de vorm van een PGB geven; over een sportvoorziening betaal je dus geen eigen bijdrage. Of ging je fors over het budget van je gemeente heen?
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Jrs77;1111813]Dat is wel opmerkelijk; een sportvoorziening krijg je in de vorm van een max. vergoeding, die per gemeente verschillend is. Dat 'moet' de gemeente verstrekken, en mogen ze niet in de vorm van een PGB geven; over een sportvoorziening betaal je dus geen eigen bijdrage. Of ging je fors over het budget van je gemeente heen?[/QUOTE]

Een handbike met ondersteuning is sowieso duurder. Dus inderdaad hoger als hetgeen zij aan budget gaven. Maar niet fors. Verschil was zo’n €800
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=ducaatje;1111814]Een handbike met ondersteuning is sowieso duurder. Dus inderdaad hoger als hetgeen zij aan budget gaven. Maar niet fors. Verschil was zo’n €800[/QUOTE]
Helder ;) Ik heb voor een tweedehands handbike gekozen omdat ik al een sportvoorziening (basketbalrolstoel) had, en geen zin had om de volledige nieuwprijs (direct of via PGB) te betalen.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Begrijpelijk. Had het ook als vervoersvoorziening gekund

Maar goed pgb of 2e hands. Je moet toch het onderhoud zelf betalen
Merce

Bericht door Merce »

Zit er veel onderhoud in?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Merce;1111825]Zit er veel onderhoud in?[/QUOTE]
Dat zal niet veel anders zijn dan bij een normale fiets
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

En gewoon bij de fietsenmaker.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp