Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nadenken over personenalarmering

Alles omtrent werk en uitkeringen
Annemarie 1958

nadenken over personenalarmering

Bericht door Annemarie 1958 »

hallo allemaal,
Kom eens vragen bij jullie:
Het is voor mij verstandiger om na te gaan denken over personenalarmering. Heb behalve ms ook epilepsie. Dus wordt mij de personenalarmering aangeraden. Maar ik wil dus niet van de thuiszorg, ik wil zelf besluiten wie er bij mij in huis komt. Een aantal van mijn vrienden hebben een sleutel van het huis. Maar hoe te alarmeren.

Nu kan je veel vinden op internet, (leve het internet),en ik heb wat gevonden wat voor mij aanvaardbaar zou kunnen zijn. en wel: [U][url]www.seniorenalarm.eu[/url][/U]

Bij deze vorm van alarm gaat het alarm rechtstreeks naar mijn vrienden en zit er geen vreemde of organisatie tussen. Wil vragen of een van jullie met deze alarmering ervaring hebben.
Hoor graag jullie meningen en/of ervaringen.
wilm

Bericht door wilm »

Heb zelf ook alarmering die overgaat bij vrienden in de buurt

Heb wel thuiszorg nu, maar alamering had ik eerder
Als je via thuiszorg alarm dan moet je sleutelkastje hebben bij deur en dat wil ik ABSOLUUT niet

Prima bevalt mij zo

Eerst bij ene vriendin, dan bij andere vriendin en als 3e bij zus
(gekeken naar wie meeste thuis is en eerste er kan zijn)

Wel heb ik over nagedacht of het voor fam/vrienden niet belastend is, bijv als je veel belt dan kan het belasting worden

Ook vinden mensen het geen probleem, bedoel raken ze niet in paniek en weten ze wat ze doen moeten als gebeld is
Zijn nl geen proffesionele verpl

Maar ambu bellen bijv kan iedereen

Heb vooral ook voor fam/vrienden gedaan, uit veiligheid een alarm aangeschaft
wilm

Bericht door wilm »

Er zit wel een organisatie tussen, een telefooncentrale

Die heeft in systeem staan als mw a belt dan thuiszorg inschakelen en als mw b belt, zus bellen bijv


Het alarm bij mij is via csi service
Lanah

Bericht door Lanah »

Toevallig was er gisteren bij de yoga een mevrouw die sinds kort alleenstaand is en er weer tussen uit wil.

Zij vertelde enthousiast over een personen alarm systeem. De life saver. Deze werkt op een GPS signaal.

Ik heb net even op hun website gekeken, via het GPS systeem kan men zien waar je bent. Volgens mij heb je eerst contact met hun en later indien gewenst met anderen (dus geen thuis zorg ed)

Helaas kan ik niet zien wat dit kost.
june

Bericht door june »

Grofweg heb je twee soorten persoonsalarmering. De een werkt met een alarmcentrale (24 uur beschikbaar), heeft eigen personeel in dienst die bij client thuis komen als deze de alarmknop indrukt.

Voor deze variant moet je wel jouw huissleutels inleveren en die worden op een code (dus zonder jouw naam en adres) opgeborgen. Kost ongeveer € 30,- per maand.

Dit was een paar jaar geleden véél goedkoper!! Ongeveer € 20,- per maand. Maar het kabinet van PvdA en VVD vond het hoogst noodzakelijk dat er een hoog BTW-tarief moest worden geheven. Wederom de oudere en zieke die de prijs van de crisis betalen!!!

De tweede variant is een alarmering waarbij ook een alarmcentrale is betrokken. Die waarschuwt een van tevoren opgegeven familielid, vriend, mantelzorger.

In hun systeem staan drie mensen die in geval van een alarmering gebeld kunnen worden en naar het huis van client kunnen gaan met de sleutel. Dus geef deze personen wel een sleutel!

Ik vind dat je je wel moet realiseren dat jouw familie, vrienden, buren, mantelzorger, enz. op vakantie gaan, een weekendje weg, een avondje naar het theater, winkelen in een andere stad, enz.

Ik hoorde eens een verhaal hierover. Twee van de drie personen waren op vakantie. Dus niet bereikbaar. En nummer drie was net met zijn auto midden in een wasbeurt in de wasstraat toen hij werd gebeld! Die kon niet op stel en sprong komen.

De kosten voor deze vorm van alarmering lopen uiteen van € 8.95 tot € 15,- per maand.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Zie dat ik het toch wat moet toelichten, hier zit geen alarmcentrale of thuiszorg tussen. Ik wil zelf in de hand houden wie de sleutels van mijn huis hebben, mijn vrienden dus...

Je krijgt een alarmzender voor aan de pols of aan de hals. Als je alarm maakt wordt het verzonden via de telefoon, het alarm is gekoppeld aan je eigen telefoon, naar de vaste of mobiele nummers die jij opgeeft,Je kan 5 personen opgeven.
Als de eerste persoon niet opneemt schakelt hij automatisch door naar de volgende persoon.tot max 5 personen.
Omdat het aangesloten aan je eigen telefoon, komen er geen maandelijks abonnementskosten bij zoals je ziet bij de thuiszorg.
Je betaalt alleen de aanschaf van het alarm. En je kan via de zorgverzekering proberen een deel terug te krijgen.

En natuurlijk moet je het overleggen met je vrienden, maar dat lijkt me gewoon dat je dingen overlegt. En als iemand met vakantie is kan je de telefoonnummers zelf aanpassen.
Zie de site. ;)
Ehmm, ik heb geen aandelen, wilde alleen jullie mening vragen, want ik moet hier echt over gaan nadenken. Niet allen kan ik vallen door de ms, maar ik vind het risico met epilepsie groter.
wilm

Bericht door wilm »

Dat wat jij omschrijft lijkt erg op mijn
alleen alarmcentrale ertussen

Maar alleen de fam/vrienden hebben sleutel


Mij bevalt dit goed en k betaal ong 7 euro p mnd
Knillis

Bericht door Knillis »

Zo'n alarmcentrale is 24 uur per dag en 7 dagen direct bereikbaar. Ook bij eventuele storingen in het systeem (waar jij zelf soms niets van merkt) wordt er vanuit de centrale eerst gevraagd of je zelf contact het gemaakt met de centrale. Zo niet dan was er een storing.

Mijn moeder had dit alarmsysteem maar destijds nog gekoppeld aan een analoge telefoonlijn (dat was toen de meest betrouwbare telefoonverbinding) en als ze bv haar telefoon niet goed op de haak had liggen werd er contact gemaakt na een aantal seconden/minuten en hoorde ze via de intercom de centrale vragen of er iets was.

Die centrale zat er alleen tussen om door te schakelen naar de door jouw aangegeven telefoonnummers. Later toen het voor de kinderen niet meer haalbaar was deze taak op zich te nemen is het overgenomen door de thuiszorg. Maar ook schakelt die centrale altijd een instantie in (weet niet welke instantie maar misschien politie?) als geen van de contactadressen bij een melding bereikbaar blijkt.

In feite moet je zoeken naar de meest betrouwbare vorm van personen alarmering, een die ook werkt als er stroomstoring is maar ook als een netwerk plat komt te liggen moet er een soort noodvoorziening zijn lijkt me. Sterkte, met deze lastige klus.

Zal een hele zoektoch worden maar bekijk alle mogelijkheden en de voor en nadelen eerst maar eens goed. Misschien kun je ook eens een afspraak maken met een ergotherapeut? Wellicht heeft die ervaringen met dit soort systemen en kan die samen met jou op zoek naar een een bij passend alarmeringssysteem.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Zover ik in de instructievideo's kan zien, heb je een vaste telefoon nodig om het apparaat van senioralarm.eu te kunnen instellen en gebruiken.

Ik heb alleen een mobiele telefoon, volgens mij heb je er dan niks aan.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Jawel, het kan ook met de mobiele telefoon, geloof dat ik dat heb gelezen bij de recensies, maar het kan wel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp