Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Praktische vraag

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mariette68

Praktische vraag

Bericht door Mariette68 »

Kortgeleden heb ik een rolstoel op maat gekregen via de WMO. Aangegeven dat het een rolstoel is voor langere afstanden en dat die niet te groot moet zijn, want wij hebben een Fiat Panda. ( De oudere rolstoel van mijn vader paste daar net aan in en dat wilde ik graag zo houden).
Deze rolstoel past dus alleen als de wielen , de zitting en rugleuning eraf zijn. Nu staat niet alleen het kofferbakje vol met het frame ( opvouwbaar),maar ook de achterbank;-)
We zijn op zoek naar een manier om de stoel mee te kunnen nemen in /op/aan de Panda.
We dachten aan een zogenaamde schoonmoederbak op de auto ( dakkoffer ;-) ) , iets op de trekhaak ( die er dan eerst op gemonteerd moet worden lol..... maar ik kom niet echt ver in mijn denken...
Ideeen? Ervaringen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Google eens op rolstoeldrager trekhaak of iets dergelijks.

Dat is denk ik de meest praktische oplossing. Of het een kostbare aanschaf is weet ik zo niet.

In een zgn dakkoffer is het denk ik best lastig om een rolstoel er in z'n geheel in en uit te tillen. Je moet de rolstoel dan boven de macht boven op de auto zien te krijgen. Zelfs in delen moeten de onderdelen boven de macht in de koffer geplaatst worden.

Een rolstoeldrager is net zoiets als een fietsendrager dus misschien voor jullie bruikbaar?
Klick

Bericht door Klick »

[IMG]http://www.wheels2move.com/wp-content/u ... 50x488.jpg[/IMG]

zoiets?
past hij ook niet achterin als de bank weggeklapt is? of hebben jullie de bank echt nodig?
Carl

Bericht door Carl »

Of voor even kort met de auto weg een goedkope inklapbare rolstoel kopen.
Fia

Bericht door Fia »

En als je de rolstoel op zijn rug legt?
Speedy

Bericht door Speedy »

Ik vond deze foto van een rolstoel in een Panda:
[IMG]https://s2.postimg.org/4f6skva5l/2831.jpg[/IMG]
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Als ik het goed begrijpt heb je nu een heel bouwpakket gekregen !?!

Als je hem op een karretje zoals op de foto moet vervoeren heb je ook weer een hoes nodig .

Het regent hier nogal eens .

Dit is in mij ogen niet echt een rolstoel voor een kleinere auto!!

De mijne klap je helemaal in .[/COLOR]
chyta

Bericht door chyta »

Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Wellicht kan een ergotherapeut je helpen?

Die zou ik zeker inschakelen bij de aanvraag van een volgende rolstoel zodat deze ellende je volgende keer bespaard blijft.
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

[QUOTE=Klick;1088828][IMG]http://www.wheels2move.com/wp-content/u ... 50x488.jpg[/IMG]

zoiets?
past hij ook niet achterin als de bank weggeklapt is? of hebben jullie de bank echt nodig?[/QUOTE]

Sorry voor de late reactie ;-)

De achterbank kan wel neer, maar ik heb ook nog minimaal 2 kinderen die meemoeten. Zelf rij ik niet meer dus zitten we met zo'n 4 a 5 personen in de auto. Dit lijkt me een mooie oplossing waar ik meer info over ga zoeken. Dank!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp