Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulphond

Alles omtrent werk en uitkeringen
Pippi

Hulphond

Bericht door Pippi »

Gisteren is onze hond Flora geopereerd ... ze heeft tepelkanker..
We hebben ook een Asiel hond Tommy (dalmatier)

Als Flora er niet meer is zou ik een hulphond willen als het kan.
Maar kan dat eigenlijk wel met een andere hond die verlatingsangst heeft en veel blaft?

Of is het verstandiger als Tommy er ook niet meer is?
Suzan

Bericht door Suzan »

Het ligt er denk ik aan of je de hond zelf wilt opleiden of dat je een "kant en klaar- hond" wilt.

In het eerste geval zou ik er niet aan beginnen. Wat dat betreft spreek ik helaas uit ervaring, want mijn oude Jack had m'n Teun wat dat betreft een hoop nare gewoontes geleerd.
En honden leren nou eenmaal het beste van andere honden... ;)

Maar als je een reeds getrainde hond wilt, is het weer een ander verhaal.
Dan zou het juist weer een positief effect op Tommy kunnen hebben.

Want die nieuwe hond is dan als het goed is stabiel, zelfverzekerd en rustig genoeg om Tommy wat zelfvertrouwen en steun te geven. Je mag er tenslotte wel van uit gaan dat zo'n hond niet voor niets die (zware) training doorlopen heeft.

Sterkte trouwens met Flora. Ik hoop dat ze jullie nog lang gezelschap zal kunnen houden. :aai:
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Heb regelmatig met blinden geleiden honden te maken , en iets minder met hulphonden .

In jou situatie zou ik zelf een al getrainde hond nemen .

Die heeft de zó belangrijke bassis al .[/COLOR]
belladonna

Bericht door belladonna »

Wij hebben iemand in de groep die een dezer dagen zijn hulphond krijgt.
Die krijg je niet zo maar, je moet aan bepaalde eisen kunnen voldoen.
Bovendien mag je geen andere hond in huis hebben.
Is het echt alleen jouw hond, dus geen gezinshond.

Is ook wel logisch als je bedenkt dat die hond 30.000 euro kost
en na 8 jaar met pensioen gaat.
nelis

Hulphond

Bericht door nelis »

Hulphond

Je kunt ook bellen met de Stichting Hulphond om te vragen hoe zij daar tegenaan kijken.
Ik heb daar zelf mijn hulphond van.

Groet,
Nel
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=belladonna;1088997]Wij hebben iemand in de groep die een dezer dagen zijn hulphond krijgt.
Die krijg je niet zo maar, je moet aan bepaalde eisen kunnen voldoen.
Bovendien mag je geen andere hond in huis hebben.
Is het echt alleen jouw hond, dus geen gezinshond.

Is ook wel logisch als je bedenkt dat die hond 30.000 euro kost
en na 8 jaar met pensioen gaat.[/QUOTE]


Het is dus niet te hopen dat ik ooit een hulphond nodig heb , want dan zou ik mijn eigen roedel moeten opgeven , dat zou voor mij hetzelfde zijn als dat ik een kind moet inleveren voor een kind dat meer voor me kan doen....:???:

Riwidi
Pippi

Bericht door Pippi »

Bedankt voor het meedenken en reageren...! We wachten tot beide honden er niet meer zijn :(

Volgende week komt hier een hulphond van een bekende hier logeren ..

Bazinnetje heeft een paar jaar geleden trouwens eutenasie gedaan en de hond is nu van haar man. (die een week met vakantie gaat)
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Pippi;1089186]
Bazinnetje heeft een paar jaar geleden trouwens eutenasie gedaan en de hond is nu van haar man. (die een week met vakantie gaat)[/QUOTE]

Mag hij de hond houden :???:
Is de hond dan meteen met pensioen en gaat hij niet naar een andere hulpbehoevende?
Ik vind het erg leuk voor de man hoor, dat hij niet zijn vrouw EN de hond meteen kwijt is, het is toch een maatje voor hem ook nu denk ik, maar omdat ze zo duur zijn?
pokey

Bericht door pokey »

even heel kritisch en niet lullig bedoelt hoor....... :o:o

je hebt net voor elkaar dat je man via PGB voor jou mag zorgen en dus betaald krijgt voor zijn ''mantelzorg''
Echt super dat jullie dat gekregen hebben, maar waarom dan ook een hulphond ???
Pippi

Bericht door Pippi »

Kritisch zijn is altijd goed..!
Er zijn ook hulphonden voor de hulp ivm de MS in combinatie met PTSS...

Hun aanwezigheid maken je rustig en mentaal sterker...

Buddy hulphond
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp