Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verzekeraars en levensverzekering

Alles omtrent werk en uitkeringen
Geert1987

Verzekeraars en levensverzekering

Bericht door Geert1987 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over levensverzekeringen. Vorige week hadden mijn vriendin en ik een adviseur voor de verzekeringen op bezoek. Daar kwam ook onze wens om een huis te kopen ter sprake. Echter twijfelde ik of ik überhaupt een levensverzekering kan krijgen.

Nu stelde mijn adviseur voor om eens rond te vragen welke verzekeraar makkelijk is, omtrent levensverzekeringen met MS. Dus ik vraag aan jullie bij welke verzekeraar jullie positieve ervaringen hebben met het aanvragen van een levensverzekering?

Groetjes Geert Wibier
Klick

Bericht door Klick »

zie [url]https://msweb.nl/forum/showthread.php?t ... erzekering[/url]

hier staan ervaringen, nuttige tips en een link naar ICS.

wel appart trouwens dat je adviseur je vraagt rond te vragen.. daar betaal je hem toch voor?
Geert1987

Bericht door Geert1987 »

Hij was hier voor een andere verzekering en wou dit vrijblijvend uitzoeken, als ik om ervaringen zou vragen. Hij is denk ik zelf ook nieuwsgierig. Dus vandaar.
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht.
Levensverzekering inderdaad via ICZ afgesloten omdag we allebei chronisch ziek zijn en niet het risico wilde lopen om afgewezen te worden of een hele hoge premie te moeten gaan betalen.

Aan de dienstverlening van ICZ zijn echter wel kosten verbonden, dat kun je ook op hun site terugvinden.

Ik ken ook mensen met ms die wel een levensverzekerkng hebben gekregen zonder bemiddeling van ICZ.
Geert1987

Bericht door Geert1987 »

Bedankt voor de reacties, ik ga het overleggen met mijn adviseur van OVM.

Groetjes Geert
Nina

Bericht door Nina »

Heb een levensverzekering kunnen afsluiten bij Reaal (circa 4 jaar geleden). Ben onder normale voorwaarden geaccepteerd (geen hogere premie). Heb me er toen wel zelf een beetje actief mee bemoeid door oa nog een aanvullende brief te schrijven over mijn gezondheidssituatie (wat op zich misschien niet nodig was, denk dat vooral gezondheidsverklaring zelf en brief neuroloog voor verzekeraar van belang zijn).
Nina

Bericht door Nina »

Overigens heb ik in het verleden ook een levensverzekering gehad bij Interpolis. Toen ben ik ook onder normale voorwaarden geaccepteerd.
Annemarie D

Andere mogelijkheid

Bericht door Annemarie D »

Andere mogelijkheid

Wij hebben 6 jaar geleden een huis gekocht. Liepen toen ook tegen de levensverzekering aan.
Uiteindelijk bij een hypotheekadviseur terecht gekomen die zelf ook RR-ms heeft.

Samen met haar gekeken naar de beste oplossing en dat was een hypotheek op de executie waarde van het huis. De bank loopt op deze manier ook geen risico, want heeft de lening altijd weer terug.

Hier moet je wel een leuk bedrag voor op je spaarrekening hebben staan, maar ik vond en vind het nog steeds elke cent waard!

Inmiddels hebben we verder afgelost en kan mijn man de hypotheek alleen betalen en dat geeft ze veel rust in mijn hoofd.

Hoe het ook met mij zal gaan en zelfs als ik niet meer kan werken, wij kunnen hier blijven wonen!

Groetjes,
Annemarie
mischa

Bericht door mischa »

Ik heb zo'n vijf jaar geleden met de koop van mijn nieuwe huis deels levensverzekering bij ABNAMRO afgesloten en dat was geen probleem
Mijn man (zo gezond als maar kan) heeft voor een ander deel een levensverzekering afgesloten en zo kunnen we in ieder geval blijven wonen waar we nu zitten mocht een van ons op korte termijn overlijden.

Omdat we nu elk jaar deels aflossen denk ik dat we over een paar jaar de verzekering opzeggen. Dan is het bedrag van de hypotheek op een niveau dat het voor een persoon draaglijk is.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Is er iemand die recent een levensverzekering via icz heeft geregeld?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp