Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gezocht... MSer's in Noord west friesland

Alles omtrent werk en uitkeringen
Morg

gezocht... MSer's in Noord west friesland

Bericht door Morg »

Ik ben op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen al dan niet prive over hun ervaringen met de gebiedsteams alswel de WMO van de gemeente Menaldumadeel.

Ikzelf ben door mijn gebiedsteam medewerker op het strafbankje gezet, omdat ik zo brutaal was om haar incompetent te noemen.

Ter informatie: Ja, ik heb verzocht om een ander contactpersoon, want deze dame werkt 3 dagen per week bij de sociale dienst en werkt dus met een dubbele pet.
De ene dag mag ze mensen strafuitkeringen geven en de volgende moet ze dienstbaar zijn en mensen helpen. En dat gaat bij haar niet samen, vooral als je een mser met een autoriteitsprobleem hebt :???:.

Dat was natuurlijk ook wel heeel brutaal :D maar kom op zeg, het heeft 5jaar en 2 onafhankelijke partijen en ook nog Zorgbelang en oh ja ook een zelfstandige en onafhankelijke ergo nodig gehad om een acceptabele rolstoel te krijgen.

En nu denk je natuurlijk jammer van die 5 jaar maar je hebt nu je stoel sluit het af en ga lekker door met je leven. Dat was ook mijn plan.
Tot mijn auto niet meer thuiskwam na de APK en ik op het briljante idee kwam om een speedy aan te vragen.

Maar mijn hemel.. als ik dat avontuur ook nog op moet schrijven haak je meteen af.

Ik ben dus heel erg benieuwd om jullie ervaringen te horen. Ook als je een andere gemeente hebt. En NW friesland het kan ook in een prive bericht.
Jildau

gezocht... MSer's in Noord west friesland

Bericht door Jildau »

gezocht... MSer's in Noord west friesland

Morg. Lees je bericht en begrijp het niet goed.. Dom blond.. kan zo zijn De WMO is toch hetzelfde?

Welke mobiliteits problemen ervaar je?

Wat heb je nodig voor zelfstandigheids bevordering?

Welke WMO hulpmiddelen heb je,welke staan op je bucketlijst??



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Morg

Bericht door Morg »

Hoi Jildau,

Jammer dat dat de conclusie is die je uit mijn verhaal haalt. Het gaat hier niet meer om hulpmiddelen ,maar om hoe er met ons om gegaan word. Als of wij zogenaamde bijstand profiteurs zijn.

Het gaat niet zozeer om de hulpmiddelen als wel de behandeling door het gebiedsteam. Naar mijn mening hoeven wij ons niet onderdanig op te stellen om geholpen te worden, alsof we ervoor gekozen hebben om ziek te worden. En daarom meteen ook onze zelfwaarde en onze burgerrechten op moeten geven.

En meedenken is hier helemaal uit den boze, terwijl andere gemeentes aangeven om je goed te informeren en na te denken wat voor jou de beste oplossing is. En daarna ga je er met elkaar over praten. Of zie ik dat verkeerd?

[I]en oh ja... ik heb nu ook( al jaren) op papier MS mag ik nu weer bij het clubje langskomen?[/I]
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Hoi Morg,

Volgens mij is dit een typisch gevalletje van geschreven woorden komen vaak anders over dan een goed gesprek face to face.

Ik vond het een hele normale vraag van Jildau , en ook ik had enige moeite met wat nu precies de bedoeling was.

Na de uitleg , denk ik alleen maar , lees regelmatig topics en de frustratie waarin WMO ( wat volgens mij nog steeds hetzelfde is als gemeente ) , want elke gemeente heeft zijn eigen WMO regels en bedenksels om het ons zo moeilijk mogelijk te maken.

Op papier in de krant natuurlijk niet ,maar als je alle frustratie die hier wappert neerlegt over WMO , leveranciers van de hulpmiddelen waarvoor je soms zelfs de rechter moet inschakelen na bezwaar en weer een bezwaar , mogen het volgens mij duidelijk zijn dat menigeen al heel lang weet , wat jij aangeeft.

Er is een enorme frustratie die vaak al begint bij niet luisterende doktoren en dan eindigt bij vaak een eindeloze strijd om de dingen die wij nodig hebben.
Tot aan topics toe waar mensen niet eens meer geholpen mogen worden omdat een dokter zijn eigen mening belangrijk vind.......

Ziek zijn betekent in Nederland helaas maar al te vaak , einde aan je zelfstandigheid , afhankelijk van grapjassen die niet eens beseffen wat ze zeggen en wat ze je daar mee aandoen , totdat ...

Er is 1 troost , je bent niet de enige , we zijn hier met vele ....

Riwidi
Morg

Bericht door Morg »

Riwidi,

Dank je voor het hart onder de riem, net wat ik even nodig had.
Gewoon het gevoel dat je begrepen wordt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp