Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator in het vliegtuig

Alles omtrent werk en uitkeringen
noira

Rollator in het vliegtuig

Bericht door noira »

Sinds kort heb ik een rollator. De Topro Troja 2G.

Nu ga ik binnenkort met het vliegtuig op vakantie.

Ik vlieg met easyjet. De info die ik tot nog toe hebben kunnen vinden is dat hij gratis? mee aan boord mag en in het ruim wordt geplaatst?.

Ik gebruik de Topro met name als steuntje voor mijn balans. Zeer prettig dat ik altijd een stoeltje bij mij heb. Bovendien kun je in het tasje spulletjes stoppen. Overigens hij is inklapbaar.

Iemand ervaring met een rollator en het vliegtuig?
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Zwaai even bij het inchecken naar de balie. zodra daar mensen zitten.
Zodat ze niet vergeten jou als eerste in het vliegtuig te zetten, dan heb je rust en ruimte om te gaan zitten.
Vervolgens hebben zij tijd om de rollator in het ruim te zetten als de andere passagiers instappen.
Bij aankomst eerst alle passagiers eruit en als jij seintje krijgt dat je rollator gereed staat kun jij eruit.

Let goed op al bij boeking en inchecken bij de balie dat je rollator en de assistentie bekend is bij hen, dat je rollator een bagagelabel krijgt dat hij mee moet.
En in het vliegtuig vragen aan de purser dat ze niet vergeten hem te pakken voor je voordat hij op de bagageband terecht komt of bij bijzondere voorwerpen en daar ergens pas weer terugkrijgen. Dan moet jij nog een hele luchthaven over op zoek naar de rollator....

Vraag en overleg liever alles 10x teveel als 1x te weinig.
Mijn man wordt gek van me als ik het personeel steeds vraag waar mijn rolstoel is,maar ja, zonder kan niet he?

Soms kun je ook een stuk in een elektrisch golfkarretje vervoerd worden als je dat wilt, want luchthavens zijn niet klein he?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp