Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Mindfulness

Alles omtrent werk en uitkeringen
Zonnetje79

Mindfulness

Bericht door Zonnetje79 »

Wie heeft er ervaring met mindfullnes cursussen bij Ms?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik had eerst de mindfulness cursus gedaan en ik kreeg pas een jaar later ms.

Ik ben heel enthousiast. Ik gebruik het nog steeds dagelijks, cursus is 6 jaar geleden.
Carl

Bericht door Carl »

Heb goede ervaringen met mindfulnes.
Het helpt mij omgaan met vermoeidheid. Ik doe een mindfulness oefening in plaats van 'het dutje'. En voel me fitter daarbij.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hebben jullie ècht een cursus daarvoor gevolgd, of kan ik dat ook uit een boek leren?
Ik vind het erg lastig/ vermoeiend om ergens heen te gaan voor een cursus.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Roosje,

ken je de mindfulness app van VGZ? Daar zou je es mee kunnen 'spelen. Er zijn er trouwens veel meer, maar deze is wel handig in t gebruik, vind ik.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb een cursus gedaan en ik vind dat echt van toegevoegde waarde. Ik zou nooit de discipline hebben gehad om zelf elke dag oefeningen te doen. Het geeft echt een verdieping om met een professional over jouw ervaringen te praten.

Bij mij kwamen in het begin allemaal negatieve emoties omhoog tijdens het mediteren, omdat ik ze voor het eerst niet wegdrukte. Als ik daar niet bij was begeleid, had ik ermee gestopt. Uiteindelijk gingen die negatieve emoties weg en kreeg ik daardoor ook in het dagelijks leven veel meer rust.

Je bent een groot gedeelte van de tijd tijdens de cursus ontspanningsoefeningen aan het doen, dus het is lang niet zo vermoeiend als andere activiteiten van 2,5 uur
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Het is misschien 8 weken lastig, maar het is echt een verreiking voor jezelf
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Leuke tip. Ik ken het wel een beetje maar neem nooit de rust en heb nog niet bedacht dat het ook bij ms zou kunnen helpen.
Ik ga de app downloaden om mijzelf wat meer te stimuleren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp