Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Loop tegen muur bij het uwv

Alles omtrent werk en uitkeringen
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Nessa;1101293]Nee, zo werkt het niet. De arts van het UWV is een deskundige. .[/QUOTE]

IK denk dat juist dit het grote probleem in veel gevallen is. Hier lopen echt veel meer mensen tegenaan. In werkelijkheid is die UWV arts lang niet altijd zo deskundig als beweerd wordt.

Mijn dochter bv heeft een autisme spectrum stoornis en een dergelijke diagnose mag alleen door een psychiater worden gesteld. Een psychiater weer ook precies waar iemand met een dergelijke diagnose mee te kampen kan hebben.

Echter de arts van het UWV is geen psychiater en heeft weinig tot geen kennis van deze diagnose en dus wordt iemand al snel in staat geacht te werken, al is het maar aan de lopende band :???:

Als je bv een UWV arts treft die zich op geen enkele manier kan bedenken dat ernstige vermoeidheidsklachten bij iemand met MS kan betekenen dat je tot weinig of niets in staat bent zal iemand voor meer uren arbeidsgeschikt achten dan iemand aankan.

Zelf heb ik destijds het geluk gehad een arts te treffen die het wel begreep maar in deze tijd zijn er heel veel meer mensen die tegen de muur van het UWV oplopen.

Daarbij blijft het bij het UWV allemaal erg rommelig verlopen. Steeds weer andere beloften en antwoorden, brieven die wel verzonden zouden zijn maar nooit zijn aangekomen, mailtjes die kwijt zijn etc.

Het is inderdaad echt om moedeloos van te worden en dat zeg ik dan nog niet eens als degene die momenteel in die molen zit maar als moeder en ik zie mijn dochter er heel ongelukkig van worden.

Sterkte Summeren ik hoop dat je de nodige steun in deze strijd vindt.
Summeren

Bericht door Summeren »

Bij het in bezwaar gaan wordt je gezien door een bezwarencommissie van het UWV. Omdat ik toch normaal voor de dag wil komen had ik mijn matige baardgroei geschoren,om maar eens wat te noemen.
Dit werd opgemerkt en tegen mij gebruikt in de zin van als je dat kan kun je ook arbeid verrichten. Dit soort flauwekul vond ik destijds en achteraf nog, best stuitend..
Maar het is afwachten tot het binnenkort voor het gerecht komt met wat er gaat gebeuren.
Dank voor de meedenkers!

Ik heb je een privebericht terug gestuurd Annika.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ben erg benieuwd naar wat de rechter er van vindt. Laat je het t.z.t. weten?

Sterkte en ik hoop dat de rechter wel inziet dat werken niet mogelijk is.
Summeren

Bericht door Summeren »

Uiteraard laat ik het even weten. Einde van het jaar wordt dat denk ik.
Summeren

Bericht door Summeren »

Het uwv blijft van mening dat ik 20u per week kan werken,in diverse sectoren.
Er is ondertussen hulp met huishouden aangevraagd,em wederom beroep bij de rechter.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=raimonnea;1125595]Acteer meer ziek zijn dan dat je bent, [/QUOTE]

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om iemand dit te adviseren. Want dit soort bedrog (groot of klein, het blijft nep) heeft namelijk de neiging om vroeg of laat in iemands gezicht te ontploffen.
En dan zou ik het niet op mijn geweten willen hebben dat ik dat diegene geadviseerd heb... :cool:
Maar dat vind ik.
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij keuringen door het UWV is het zaak dat je probeert aan te geven hoe je functioneert op je slechte dagen en op grond daarvan zou een arts zijn conclusie moeten kunnen trekken over wat iemand wel of niet kan.

Je kunt echter een arts treffen die helemaal geen begrip voor iemand met een bepaalde ziekte heeft en de problemen die iemand daarvan ondervindt.

Zelf heb ik geen problemen gehad tijdens mijn keuringstraject maar mijn dochter heeft steeds enorme problemen ondervonden. Zij heeft een autisme spectrum stoornis en kan veel niet maar ook nog best veel wel alleen de adviezen die de UWV arts geeft staan haaks op wat goed is voor haar en dat is gevecht dat je maar heel moeilijk kunt winnen (als het je al lukt).

Ik hoop de dat rechter wel tot een goede conclusie komt Summeren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp