Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Loop tegen muur bij het uwv

Alles omtrent werk en uitkeringen
Summeren

Bericht door Summeren »

De tip van een concrete dag indeling had ik inderdaad ook van de rechtsbijstand gekregen.
Dat heb ik dus ook netjes gedaan,bij de 1e en 2e 'zitting' op het uwv kantoor werd dat onder het motto subjectief van tafel geveegd.

Mijn concentratie neemt erg vlot af,zicht wordt minder,vermoeidheid,misselijk/braken is ongeveer mijn dagelijks beeld. Alle klachten worden door neuroloog als 'conform ziektebeeld' erkend. Bij het uwv kijken ze naar wat ik nog wèl kan.

Helaas op mijn nog jonge leeftijd van 29 zit er buiten wat kleinere huishoudelijke taken,en proberen elke dag te bewegen (wandeling) niet veel in. Keurig een route met veel bankjes uitgestippeld,en laten zien bij ht uwv.

Daar schrijven ze letterlijk: cliënt kan zonder moeite het gesprek van 1,5uur volhouden op het uwv kantoor.

Ik ga de neuroloog en ms verpleegkundige aan de mouw trekken.

Ik gebruik nu al ruim 2jaar tysabri elke 4 weken. Het is nu eindelijk wat stabiel,uwv snapt niet dat bestaande littekens niet volledig weg gaan. Wat een trieste instantie!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Je hebt denk ik ook wel pech gehad met je beoordelaren. Helaas werkt dat zo bij het uwv. Zelfs de mensen die daar werken zeggen dat.

Ik was 28 toen ik in de ziektewet kwam en 30 bij de afkeuring. Ik heb werkelijk nooit problemen gehad, altijd veel begrip gekregen.

Ik zeg dit niet om je de loef af te steken, maar om aan te geven dat het UWV geen onneembare vesting is, maar gewoon een verzameling mensen en het net is wie je treft.

Sterkte met je strijd. Het is heel naar en stressvol om zo ziek te zijn en dan niet geloofd te worden.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Wat een vervelende situatie! En het lijkt er inderdaad op dat je ook nog eens pech hebt gehad met de mensen die je hebt getroffen bij het UWV.

Dat de neuroloog geen oordeel kan vellen over wel of niet werken is logisch. Hij kijkt naar de technische kant en niet naar de praktische kant van je ziekte. Daar zijn andere mensen voor.

Ik heb tijdens mijn eerste ziektejaar een revalidatietraject gevolgd. Alle conclusies die daar werden getrokken werden heel zwaar meegewogen in de UWV-keuring. Ook het oordeel van de arbo-arts woog zwaar mee. (Die was overigens hetzelfde als van het revalidatiecentrum).

Het is nu misschien wat te laat om dit te gebruiken, maar ik ben niet zo thuis in de regels van het bezwaar maken enzo.

Zo'n revalidatietraject kan ik je sowieso aanraden. Als het goed is leer je daar veel en krijg je veel inzicht. Bovendien zijn daar veel verschillende deskundigen en worden er allerlei dingen getest, zodat ook goed onderbouwd kan worden wat je nog wel kan en wat niet.

Verder had je werkgever volgens mij wél een 2e spoor moeten ingaan, tenzij het UWV na een jaar heeft geconcludeerd dat dat niet nodig was. Als dat zo is, dan kunnen ze dat na een jaar niet zomaar weer intrekken.

Het is wel eens gebeurd dat het tussentijdse oordeel van het UWV niet aangehouden werd bij de uiteindelijke keuring, maar na beroep werd altijd door de rechter bepaald dat dit niet mag. De arts die dit bepaalt spreekt namelijk namens de instantie UWV en niet namens zichzelf, dus zal een volgende arts dit oordeel moeten overnemen.
Tenzij je situatie is verbeterd natuurlijk.

En als de werkgever in gebreke is gebleven met het inzetten van spoor 2, dan zitten daar weer sancties aan. Loondoorbetaling enzo. En misschien ook wel dat ze je contract niet mogen beëindigen.

Als het goed is krijg je nu een uitkering, deels WIA en deels WW?
Je zou dan een revalidatietraject kunnen ingaan en kijken of je die gegevens kunt meenemen in je beroep. Wie weet lukt dit nog voordat de WW afloopt.

En wie weet kom je wel tot de conclusie dat er nog best werkzaamheden zijn die je zou kunnen doen, zodat je toch nog een tijd in het arbeidsproces kunt blijven.
In ieder geval leer je daar wel omgaan met de vermoeidheid en krijg je allerlei tips om meer te kunnen dat nu lukt. Je wordt er waarschijnlijk alleen maar wijzer van!

Succes met de situatie.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Aan de hand van jouw verhaal en mijn eigen ervaring, krijg ik sterk het idee dat zowel het UWV als gemeentes flink de touwtjes hebben aangetrokken en iedereen buiten de deur moeten houden.
Ondertussen ook mensen naar elkaar proberen toe te schuiven...

Het is echt triest als je in een van deze systemen belandt, dan moet je vechten om niet kopje onder te gaan door alle kromme bureaucratie.:(

Veel sterkte in je gevecht!
Summeren

Bericht door Summeren »

Revalidatie traject is in week 103 van ziektewet ingezet,en na week 104 stopgezet. Kreeg veel tips die ik vanuit andere hoeken al had,kon er dus verder niks doen.

Werkgever heeft niks gedaan,omdat arbo concludeerde dat er geen mogelijkheden waren.

Uwv oordeelde dat werkgever genoeg gedaan heeft,dus geen loonsactie. Die hoefde ik overigens ook niet. Duurt alles enkel langer.

Het komt erop neer dat het uwv mij niet serieus neemt,en mij de bijstand in stuurt.
Wia en ww loopt na de zomer af.

Elke instantie,ook onafhankelijke deskundige,oordelen dat ik recht heb op een iva uitkering. Rechtsbijstand ook,vandaar dat ze naar de rechter willen ermee.

Uwv is de enige die alles wegmoffelt en me afscheept.
Voor de rechter heb ik subjectieve info nodig over mij klachten. Die kan ik nergens opvragen buiten wat ik al heb,maar dat is onvoldoende.
Dat is nou net waar ik op vastloop,elke test die ik aanvraag bij neuroloog wordt afgewezen want te duur,en in hun ogen niet nodig.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik weet niet hoe dit werkt....maar als je het om zou keren?

Als je naar het gerechtshof gaat en je zaak daar voorkomt. Als je daar dan aangeeft dat je meerdere testen wilt laten doen ter verduidelijking van je zaak, maar dit tot nog toe wordt afgestreden omdat het te duur is etc. en je zo het gevraagde bewijsmateriaal niet kunt voorleggen.
Zou het Gerechtshof niet het een of ander kunnen opleggen ter verduidelijking vd zaak ofzo, zodat je de testinstanties een gerechtelijk bevel kunt voorleggen? dan moeten ze wel eraan meewerken.
drelies2

Bericht door drelies2 »

JWat een kl situatie. Bij mij ging t ook ook niet makkelijk maar dit...
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend tegen de arts die ik trof ik werd ook niet serieus genomen. Toen kreeg ik een andere.en die snapte t wel. Ik weet niet of je dat al gedaan heb t?

En gooi t op je handen/ armen en ogen..
Dat vertelde een ADer mij. Daar word je op afgekeurd.
En inderdaad dagboek. Ga uit van je slechtste dag.

Succes echt onbegrijpelijk dat uwv. Mijn schoonzus was in no time afgekeurd artrose aan haar handen
Zet m op! En schakel st. MEE in gaan evt ook met je mee naar t uwv
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Mulder's Girl;1101136]Zou het Gerechtshof niet het een of ander kunnen opleggen ter verduidelijking vd zaak ofzo, zodat je de testinstanties een gerechtelijk bevel kunt voorleggen? dan moeten ze wel eraan meewerken.[/QUOTE]

Nee, zo werkt het niet. De arts van het UWV is een deskundige. De rechter volgt dat oordeel, tenzij de keuringsarts niet alle relevante gegevens heeft betrokken in zijn rapport, of als het rapport niet logisch is. In zo'n geval kan de rechtbank een deskundige benoemen.

Maar ook zo'n rechtbankdeskundige gaat geen nieuw onderzoek doen, maar kijkt naar de al beschikbare informatie.

Er zijn wel verzekeringsartsen die zelfstandig werken. Misschien kan de rechtsbijstand die voor je inschakelen? Dan moet hij UWV in ieder geval beter uitleggen waarom ze wel of niet tot bepaalde beperkingen komen.
Summeren

Bericht door Summeren »

Een neuro psychologisch onderzoek had mogelijk mijn klachten kunnen onderbouwen,het ziekenhuis mag dit echter niet doen omdat ik de uitkomst in een beroepszaak zal gebruiken.
Tot nu toe niets opgeschoten,enkel de datum voor de zitting is duidelijk. Weet niet wat te verwachten,maar zal het meemaken eind van het jaar.
xAnnikax

Bericht door xAnnikax »

Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp