Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nog strengere regels WIA

Alles omtrent werk en uitkeringen
Emile D

Bericht door Emile D »

[url]https://www.salarisnet.nl/2017/10/regee ... echtigden/[/url]

Het aanvaarden van werk – ook als dit tijdelijk of in deeltijd is – leidt hierdoor niet tot onzekerheid over het mogelijke verlies van het recht op de uitkering (in geval van baanverlies). Dit verlaagt de drempel voor werkhervatting.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Emile D;1101854][url]https://www.salarisnet.nl/2017/10/regee ... echtigden/[/url]

Het aanvaarden van werk – ook als dit tijdelijk of in deeltijd is – leidt hierdoor niet tot onzekerheid over het mogelijke verlies van het recht op de uitkering (in geval van baanverlies). Dit verlaagt de drempel voor werkhervatting.[/QUOTE]
Bedankt voor de link; zo klinkt het nogal anders dan het verhaal dat ik hier las.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Dank je voor deze uitleg Emile D.

Zolang je idd bij je werkgever in dienst kunt blijven is er idd niet veel aan de hand. Vraag is natuurlijk wel in hoeverre bijvoorbeeld een kleine werkgever dit kan inpassen zodat hij er zelf daadwerkelijk wat aan heeft.

Maar mocht je afgekeurd worden voor je eigen werk, dan mag je ontslagen worden en dan wordt het een ander verhaal om voor zo weinig uren iets te vinden. Of als je werkgever failliet gaat.

Als je dan niet die paar uurtjes in kunt vullen moet je bijna je hele uitkering opgeven.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Emile D;1101850]@toeter het laatste stukje klopt niet.
Het gaat om nieuwe keuringen en dat houd in dat je huidige werkgever die uren moet beschikbaar stellen. Doet hij dat niet dan is het niet zo dat jij in de bijstand komt. Je blijft 70% van je laatst verdiende salaris krijgen. Je krijgt de mogelijkheid om extra uren bij te verdienen.[/QUOTE]

Ik had geen werkgever. Ik ben 3 maanden na de diagnose gewipt. En er zullen er veel zijn zonder vast contract. Ik kwam dus uit de ww/ziektewet.

Ik zou onder de nieuwe regels de sjaak zijn.

Volgens de verzekeringsarts kan ik 10 uur werken. Volledig uit de lucht gegrepen. Misschien in een goede week, als ik daarna een week kan bijkomen.

Nu zei de arbeidsdeskundige dat ze geen banen had voor me en werd ik alsnog 80-100 afgekeurd. Wel in de wga. Nooit meer opgeroepen overigens.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp