Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kersten, Meyra of Hulpmiddelencentrum?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jrs77

Kersten, Meyra of Hulpmiddelencentrum?

Bericht door Jrs77 »

Mijn rolstoel (Quickie Helium van Sunrise Medical), die ik via de WMO heb, is geleverd door Welzorg. Nu weet ik dat Welzorg bij lang niet iedereen een goede naam heeft, maar ze hebben mij een fijne stoel geleverd, prima op maat en ook de service is best ok.

Vanaf 1 april is Welzorg geen leverancier meer van de gemeente. De stoel wordt overgenomen door een nieuwe leverancier; ik heb de keuze tussen Kersten, Meyra en Hulpmiddelencentrum. Nu wil ik goede service als het nodig is, maar als ik over een aantal jaar een nieuwe stoel nodig heb wil ik ook weer een prettige geleverd kunnen krijgen.

Wie heeft er ervaring met een van deze partijen, en weet welke merken rolstoelen ze leveren? Op hun sites zie je alleen de 'duwrolstoelen' die ze leveren, niet de vastframes.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ken alleen Meyra maar dat is de leveranier die in het verre verleden de leveranciers was in mijn gemeente.

Destijds was de service goed maar de service van vrijwel alle leveranciers die hier in de loop der tijd werkzaam waren zijn de nodige minpunten van te noemen.

Voor een groot deel te wijten aan de "wurgcontracten" waar ze mee moeten worden.

Het is zal nog eens per persoon en per regio schelen hoe de service ervaren wordt. Wij hebben hier de laatste jaren Welzorg en dat is vaak bar slecht. Lange wachttijden, niet nakomen van afspraken en noem maar op.

Gelukkig kunnen we per oktober as over naar een andere aanbieder en naar wat ik uit een brief van de gemeente begrepen heb kunnen wij ook hier dan kiezen uit drie aanbieders.

Welke dat hier gaan worden is nog niet bekend.
Het schijnt hier zo te worden dat je, mocht je niet tevreden zijn over de gekozen leverancier, ook makkelijk naar een van de andere twee kunt overstappen.

Succes en ik hoop dat je de juiste keuze weet te maken.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Het hulpmiddelen centrum is wat voorheen Jens beenhakker was.
Kersten is een kleiner bedrijf maar wel met hart voor de patiënt. Meyra ken ik verder niet
Billy

Bericht door Billy »

Kersten heb ik alleen aantal jaren geleden mee te maken gehad ivm rollator, toen ze nog vergoedt werden ;).

Mijn ergo had vaker met ze te maken en was er niet heel positief over.

Maar dat is dus al ff geleden...
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik heb mijn rolstoel via Meyra. Ben tevreden over de service en de rolstoel is goed afgemeten.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Liselotje;1103376]Ik heb mijn rolstoel via Meyra. Ben tevreden over de service en de rolstoel is goed afgemeten.[/QUOTE]
Mag ik vragen welk merk/type rolstoel je hebt?

Ik heb inmiddels wat nagebeld, en weet dat Kersten ook materiaal van Sunrise Medical (zoals de Quickie rolstoel die ik nu heb) levert. Daar ben ik wel tevreden over, maar er zijn natuurlijk meer merken die prima stolen leveren.

Het is alleen allemaal zo ondoorzichtig, en van die stoel ben je nogal afhankelijk.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Tot nu toe ben ik heel tevreden over [B]Kersten[/B], qua service.

Maar dat kan natuurlijk ook niet anders. We hebben dezelfde achternaam. :haha:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Antoinette;1103391]Tot nu toe ben ik heel tevreden over [B]Kersten[/B], qua service.

Maar dat kan natuurlijk ook niet anders. We hebben dezelfde achternaam. :haha:[/QUOTE]
Ik kreeg van een rolstoelbasketballer uit mijn team het advies om goed te bekijken waar ze filialen hebben. Met 'Het smalste stukje van Nederland' zal Kersten dicht bij jou in de buurt zitten, waardoor ze daar snel service kunnen verlenen.

Meyra zit hier in de stad; net even gebeld, en ze leveren ook stoelen en onderdelen van Sunrise. Dat gaat mijn keuze dan maar worden. Iedereen bedankt voor alle tips!
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik heb een quicky argon
joge

Bericht door joge »

meyra vind ik super; ken alleen breda
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp