Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

UWV

Alles omtrent werk en uitkeringen
Tevy

Bericht door Tevy »

Fijn dat het gesprek zo meegevallen is, Klaartje!

2 Jaar geleden mocht de verzekeringsarts niet bepalen of ik IVA zou krijgen (zoals voorheen wel scheen te kunnen); hij kon het alleen maar de arbeidsdeskundige zo moeilijk mogelijk maken om een passende functie te vinden. Deze AD moest dan nog wel even checken bij de verzekeringsarts of het 'goed was' dat hij/zij op IVA uitkwam.

Het zal even slikken zijn, maar het zal ook een opluchting zijn, zoals je zelf zegt. Het zal even wennen zijn en je zal echt nog wel momenten hebben dat je er heel bedroefd over bent, maar die worden (vond ik tenminste) minder vaak en minder heftig.

Sterkte!:aaitje:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

@Klaartje: mij geeft het nu, een maand na de uitspraak, nog niet meteen rust. Het moest eerst bezinken omdat het onverwacht kwam en er zijn nog losse eindjes die afgehandeld moeten worden, zoals het contract met mijn (oude) werkgever.

Mij het geeft al wel ruimte in mijn hoofd: waar ik eerst in iedere etalage zocht naar vacatures, want ik moest iedere week solliciteren ivm 2e spoor, hoefde dat nu ineens niet meer. Ik mag gaan leven naar mijn eigen ritme, en heb mijn eigen energiebalans al beter in de hand. Zo fijn!
Klaartje

Post

Bericht door Klaartje »

Post

Deze week is de toekenning voor IVA binnengekomen. Dat heeft lang geduurd!

Nu was het toch wel even slikken om volledig en duurzaam afgekeurd te zijn en dat zwart op wit te zien staan. Over een paar dagen of weken zal dat vast beter voelen.

Dank jullie wel voor de steun en lieve berichtjes hier op het forum!
Tevy

Bericht door Tevy »

Fijn dat je de toekenning nu zwart op wit hebt, Klaartje. Succes (en plezier?) met de invulling van deze nieuwe periode!
Klick

Bericht door Klick »

je kan er weken, maanden op zitten wachten en vrij luchtig over praten maar zwart op wit is het toch anders. Die komt enorm binnen, de mensen om je heen snappen die dat wel? of zien ze het meer als bevestiging van het verhaal en weer door..
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Om mij heen vind de een het terecht, de ander onnodig en iemand kwam er ook eerlijk voor uit dat ze er ronduit jaloers van wordt.
Maar ik ben niet voor niks afgekeurd, mijn beperkingen in de cognitie zie je niet aan de buitenkant.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik ben dan weliswaar niet (volledig) afgekeurd, maar ik loop dagelijks tegen de kortzichtigheid en vooroordelen van mensen m.b.t. wat ze zien van me aan (....meer wat ze niet zien).
Ik denk dat dat een van de 'extraatjes' is,wat je erbij krijgt.:moe:

"Ik ben lui, wil niet, speel toneel etc."......ik kan me (in de meeste gevallen) niet meer druk maken om het oordeel van de anderen.
You do you....and let me do me.:cool:
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Mulder's Girl;1106409]Ik ben dan weliswaar niet (volledig) afgekeurd, maar ik loop dagelijks tegen de kortzichtigheid en vooroordelen van mensen m.b.t. wat ze zien van me aan (....meer wat ze niet zien).
Ik denk dat dat een van de 'extraatjes' is,wat je erbij krijgt.:moe:

"Ik ben lui, wil niet, speel toneel etc."......ik kan me (in de meeste gevallen) niet meer druk maken om het oordeel van de anderen.
You do you....and let me do me.:cool:[/QUOTE]1 dag zouden deze mensen de lichamelijke en geestelijke beperking moeten voelen , dan begrijpen ze je pas.

Aan de andere kant is het natuurlijk fijn dat mensen je niet na staren.

Voor en nadelen , helaas hebben mensen een mening en weten niet waar ze over praten wat ik wel weer begrijp maar toch.

Tenenkrommend is het wel , maar besteed er niet te veel energie aan ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan. (open deur)


Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
heleendr

Bericht door heleendr »

Ik krijg al 16 jaar een WAO uitkering van 70% van mijn laatst verdiende salaris, en ik zit net onder het sociaal minimum. Hoewel ik voor 80-100% arbeidsongeschikt bevonden ben.

Graag zou ik weer willen werken al is het maar een paar uur per dag
De reden van mijn lage inkomsten
Van meer dan 40 uur naar nog geen 24 uur per week

Maar het zijn vnl de sociale contacten die ik mis en de negatieve reacties die het hebben van een uitkering met zich meebrengt waar ik nog het meeste lat van heb, nog meer dan de lichamelijke klachten en beperkingen.

Ik ben een profiteur in de ogen van velen
Want ik kan nog veel alleen niet fulltime en soms niet en soms wel

MAAR oh wat zou ik graag willen werken en voor mijn inkomsten willen zorgen
Met het feit dat ik al geruime tijd dat niet kan en het mij te veel gekost heeft denk ik nu het is goed zo!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=heleendr;1106415]Ik krijg al 16 jaar een WAO uitkering van 70% van mijn laatst verdiende salaris, en ik zit net onder het sociaal minimum. Hoewel ik voor 80-100% arbeidsongeschikt bevonden ben.

Graag zou ik weer willen werken al is het maar een paar uur per dag
De reden van mijn lage inkomsten
Van meer dan 40 uur naar nog geen 24 uur per week

Maar het zijn vnl de sociale contacten die ik mis en de negatieve reacties die het hebben van een uitkering met zich meebrengt waar ik nog het meeste lat van heb, nog meer dan de lichamelijke klachten en beperkingen.

Ik ben een profiteur in de ogen van velen
Want ik kan nog veel alleen niet fulltime en soms niet en soms wel

MAAR oh wat zou ik graag willen werken en voor mijn inkomsten willen zorgen
Met het feit dat ik al geruime tijd dat niet kan en het mij te veel gekost heeft denk ik nu het is goed zo![/QUOTE]

Kom jij niet in aanmerking voor aanvulling?

[url]https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... index.aspx[/url]

[url]https://www.regelhulp.nl/bladeren/_/art ... g-of-loon/[/url]

[url]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... at-minimum[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp